Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E Review

iYell0wi7 24 januari 2013, 3.142 views

Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E

Pluspunten

• Stevig
  • Geen Fan
  • Energie zuinig
  • Mooie afwerking
  • Voldoende instel opties
  • Aanduiding snelheid kabel via ledjes

Minpunten

• Alleen instelbaar via programma en niet via een web interface
  • Alleen windows support

Features Score: 3
Deze switch van Netgear heb ik gekocht om de experiabox van kpn alleen voor bellen en tv te kunnen gebruiken, omdat mijn glasvezel modem 3 Vlans aanmaakt waardoor al het internet verkeer alleen naar de experiabox gaat. Met behulp van deze router heb ik de Vlan van internet verwijderd zodat deze naar mijn eigen router gaat, zodat ik mijn internet naar eigen wens kan instellen en inrichten.

Oke nu meer over de switch zelf,
De switch kan alleen worden ingesteld via een Adobe air programmaatje van Netgear genaamd "ProSafe Plus Configuration Utility", Wat jammer genoeg alleen windows support heeft ivbm ik een mac en linux gebruik, ik had liever een web interface gezien. vandaar dat ik features de beoordeling "Goed" heb gegeven. veder waren alle opties die ik nodig had aanwezig. De switch zelf voelt best zwaar aan door de sterke metalen behuizing waardoor als er veel kabels verbonden zijn op zijn plek blijft staan. Ook zijn er bij de 5 poortjes ieder 2 led lampjes aanwezig om te laten zien of de connectie 10, 100 of 1000 Mbps is. De switch is ook zeer energie zuinig als deze niets doet gebruikt hij minder dan 1W en als hij druk bezig is maximaal 4W.

Ik vind dit een goede aankoop vooral voor deze prijs en voor de benodigde features die ik nodig had.

• Een Glasvezel Modem
  • KPN Experiabox v8
  • TP-Link WDR4300

Heb jij ook een Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E?

Ik heb hetzelfde geprobeerd met deze netgear GS-105e. Alles lijkt prima te gaan via de 3 vlan's nadat ik deze heb aangemaakt. Internet en telefonie werken prima alleen de iptv is problematisch.
Ontvang wel signaal maar na een aantal seconden 'bevriest' het beeld. Je kan dan wel doorzappen naar een ander kanaal maar die 'bevriest' dan ook weer na een aantal tellen.
Heb ik wat over het hoofd gezien?