Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart Review

NiVaSi 25 maart 2008, 479 views

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Heldere kleuren
  • Lekker groot scherm

Minpunten

• Trillingen

Ik gebruik de Samsung Syncmaster 226BW nu zo'n 2 maanden. Op zich is het echt een gaaf scherm. Ik ben Graphic Designer en hij is ideaal voor Photoshop en Illustrator etc omdat je lekker groot werkoppervlak hebt, en dan ook nog ruimte over hebt voor je toolbars.
Het enige nadeel is alleen dat ik hem altijd gebruik in combinatie (als uitgebreid beeldscherm) met m'n Toshiba Satellite A100-00N. Daarin zit een "Mobile Intel® 943GML Express chipset" videokaart, en de hoogste res. is 1280x800. Ik gebruik de 226BW altijd op de hoogste resolutie (1680x1050), maar vaak als ik m aanzet dan is ie eerst 5 minuten belachelijk veel aan t trillen etc. daarna blijft ie gewoon stil. Soms gebeurt dit ook ineens tussendoor. Ik zou dus niet meteen denken dat m'n videokaart van m'n laptop t niet aankan, maar blijkbaar heeft ie t dus niet echt naar z'n zin.
Ik hoop hier ooit nog een oplossing voor te vinden, maar zo hinderlijk is het nou ook weer niet (dan maar eerst aanzetten, bakkie koffie drinken, en dan aan t werk; geen probleem mee).
Al met al een goed scherm, maar dus niet error-free.

Nick

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart?

Ik ben geen expert, maar volgens mij zit in je verhaal de oplossing van je probleem

"Mobile Intel® 943GML Express chipset"

Lijkt me dat dit niet echt een 'geweldige' chip is voor dit soort resoluaties.
Ik heb dit scherm zelf ook in combinatie met een HD3870, maar wat jij noemt ben ik nog niet tegengekomen. Ligt (weet ik haast wel zeker) aan je videokaart.

Verder een magere review voor zo'n mooi scherm als deze Samsung.
Mwah, dit scherm doet 1680*1050, dat kost je op 32b kleurdiepte nog geen 8MB aan geheugen, dus die chip zou het prima aan moeten kunnen. Dus denk niet zo zeer dat het aan de chip ligt.
Ook niet aan het scherm, want ik ken een groot aantal mensen met dit scherm die dit probleem niet hebben. Kan natuurlijk zijn dat het scherm kapot is, maar denk gewoon dat het iets met de videokaart te maken heeft.