Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse Review

dinoballz 18 maart 2008, 849 views

Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse

Pluspunten

• Functieknoppen
  • Batterijled-jes
  • Extra softwarepakket meegeleverd (niet nodig gehad)
  • Natuurlijk aanvoelende polshouding

Minpunten

• Even wennen aan de houding (maar dat is eigenlijk ook wel te verwachten)
  • Net ietsje te klein
  • Niet overal meer verkrijgbaar. (Het is immers een 'oud' model)

Achtergrond
Toen ik mijn PC kocht nam ik er wegens geldgebrek een klein goedkoop Labtec toetsenbord en een Sweex muisje bij. Het was nu tijd voor mij om die te vervangen.

Ik ben wat winkels in gelopen en kom zoals te verwachten is overal de Logitech G5 en de G9 en andere bekende, dure topmodellen tegen. De G9 lag mij in de winkels echter niet lekker in de hand en ik vond em ook niet echt mooi.

Echter bij een klein computerwinkeltje bij mij in de buurt besloot ik me er toch even in te verdiepen. Mijn oog viel toen op de MX1000, het apparaat zag er handzamer uit en de doos die ik even vast hield voelde als een lekkere pasvorm.

Ergonomie
Ik heb aardig grote handen, en als je een klein muisje Sweex muisje gebruikt, of soms nog erger: een laptopmuis; dan kan je wel eens last van je vingers en polsen krijgen, daar heb ik met deze muis geen last van. Het apparaat is een aantal graden naar rechts gedraaid zodat de polshouding veel natuurlijker aanvoelt, ook is ie aardig groot.

Daar moet ik bij zeggen, toen ik em in de winkel aanvoelde met de verpakking eromheen voelde het nog groter aan, maar ik had ne vergist in de dikte en de ruimte van de plastic verpakking. Hij had dus nog ietsje groter mogen zijn, maar ik denk niet dat je die verder kan vinden.

Gevoel
Met een klein, licht Sweex muisje red je het wel, maar soms hapert het wat en er moet perse een muismat onder. Deze zware Logitech geeft je het gevoel dat je echt cruciaal bezig bent. De knoppen zijn ook zeer juist geplaatst, je kan makkelijk op de extra functieknoppen drukken zonder er op het verkeerde moment op te hoeven drukken.

Gemak
Plug, play. Klaar, niks extra's. Ik heb gelezen over drivers installeren en knoppen die niet werkten, geen last van gehad. En als de batterlij-ledjes laag staan, lekker in de lader zetten en volgende morgen weer eruit halen.

jaja, er zitten led-jes op om aan te duiden dat de batterij bijna leeg is, lekker lux ^^

Ookal had ie van mij nog net ietsje groter gemogen; ik ben er snel aan gewend, en ben nu vertrouwd geraakt met deze muis, zeker wel E50.- waard.

Heb jij ook een Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse?

Zoals je het verteld lijkt het mijns inzien of je het over de G9 hebt, daar je zegt dat dit niet het model voor jou is maar je deze uiteindelijk toch een kans geeft.

Misschien dat je dat (met name in de inleidende tekst) nog iets kan aanstippen zodat men weet dat je het over de MX1000 hebt.

Dit is echter de Begin en Eindconclusie die ik aan jou Review overhield, in het midden ben ik niet zeker of je het nu over de "Oude" G9 hebt of de "Oude" MX1000, ook daar denk ik dus dat je het laatste bedoeld gezien imo de G9 niet oud is.
Hoi, ik heb even de inleiding aangepast, en zoals je uit de titel van de review kan afleiden gaat het hier echt om de MX1000.
Heeft jouw MX1000 er nog geen last van dat hij niet op wil laden in de lader? De mijne moet een stukje verhoogd in de lader staan, anders pakt 'ie hem niet! Dit is heel irritant want als ik hem er gewoon in zet gaat hij gewoon op stand by en is hij de volgende ochtend dus nogsteeds leeg, wat ik er aan moet doen weet ik ook niet.
Hoi,

Nee, ik heb daar geen last van. Als het een kwestie is van een klein beetje verhogen, misschien kan je dan iets verhogends in de bodem van je lader leggen / plakken, een opgevouwen stuk papier zou al wat helpen lijkt mij, of gewoon even ermee terug naar de winkel. Succes!
Ja, heel herkenbaar en irritant inderdaad.
Logitech even gemaild, je krijgt er nog garantie op via de winkel :). Even de bon meenemen en dan sturen ze 'm op.
Dat vind ik nog best netjes. Een hoop fabrikanten / winkels zijn minder vriendelijk voor de klanten.
gewoon ff met je nagel over de contactpuntjes onderop de muis heen gaan, dan pakt ie m als het goed is wel in 1 keer, bij mij iig wel.

Als je het de volgende keer ook krijgt, met je nieuwe muis/oplader, gewoon ff proberen.

[Reactie gewijzigd door Flipjack op 19 maart 2008 20:51]