Arctic Freezer 7 Pro Review

Wiebah4 5 maart 2008, laatste update op 10 maart 2008, 564 views

Arctic Freezer 7 Pro

Pluspunten

• Puike koeling
  • Geluidsproductie
  • Grootte

Minpunten

• Installatie op moederbord
  • Grootte

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Tijdens het samenstellen van alle onderdelen t.b.v. mijn nieuw zelf te bouwen pc, bestond er eigenlijk geen twijfel over de aanschaf van een processorkoeler. Uiteindelijk wegens prijstechnische redenen gekozen voor de Arctic Cooling Freezer 7 Pro. § 16,95 bij Cool Prices.

Ik weet nog goed dat ik aangekomen was bij de plaatsing van dit kreng precies bovenop de processor en het klikken op het moederbord.
Man man man, krijg er nog zweethanden van als ik eraan terugdenk.
Deze koeler heeft 4 pitjes die gebruikt dienen te worden om deze op het moederbord te bevestigen, da's nix nieuws, maar de kracht die ermee gepaard diende te gaan om het voor elkaar te krijgen deed me zoals gezegd het zweet uitbreken.

Maar goed, hij zit erop en doet z'n werk.
Mijn ervaring is dat de geluidsproductie (ik heb een deels open behuizing) erg laag is, ook bij maximaal gebruik.

Het blijven krengen qua grootte, maar in de Antec Nine Hundred behuizing geen probleem en met de Windowed side panel een lust voor het oog. Zodoende dus zowel positief als negatief punt aangegeven.

Heb jij ook een Arctic Freezer 7 Pro?

Hmm, vreemd dat jij zo'n moeite had bij het installeren, bij mij ging het heel soepel op mijn P5K-C.

Had je de fan er wel afgeklikt? Dat maakte het bij mij een stuk makkelijker.

Mischien ook handig om je review iets uitgebreider te maken. Bijv. Wat zijn de temps idle/load. En wat zijn de temps als je de fan wat zachter zet. Ik weet namelijk dat die fan een *($@)% herrie maakt op 100% :P
Hey Kevin,

True true. Installatie normaalgesproken vrij simpel. Perfect volgens het boekje, maar toch niet gemakkelijker.

Gemiddeld, maximale uitschieters:

Temps Idle
Core 1: 27 (fanfull 25)
Core 2: 28 (fanfull 26)

Temps Stressed
Core 1: 42 (fanfull 38)
Core 2: 43 (fanfull 39)

Die *($@)% herrie vind ikzelf alles meevallen, maar wellicht moet ik mn oren eens laten uitspuiten ;) ..... Greetz
Mjah, dat ligt natuurlijk in het verschil wat ik herrie vind en wat jij herrie vind ;)

[Reactie gewijzigd door Wiebah4 op 5 maart 2008 09:27]

Vind het feit dat bij positieve eigenschappen de koel prestaties staat, en bij negatieve eigenschappen de grootte een beetje raar. Gezien het feit groter = vrijwel altijd beter koelend .

Daarom moet je neerzetten bij negatieve eigenschappen dat je de koel efficiŽntie ten aanzien van het formaat niet goed kan vinden. Zelfde als zeggen dat je een Ferrari goed hard vindt rijden alleen jammer van de grote van het motorblok.

Zie dit bij meer reviews trouwens.
Hey Herre,

Klopt ook. Het is maar net hoe je het bekijkt en het is persoonlijk. Elk voordeel heeft zijn nadeel, ik zie het overwegend als positief. Ben het verder met je eens! :*)

[Reactie gewijzigd door Wiebah4 op 5 maart 2008 13:45]