ARCTIC Freezer 7 Pro Review
Tijdens het samenstellen van alle onderdelen t.b.v. mijn nieuw zelf te bouwen pc, bestond er eigenlijk geen twijfel over de aanschaf van een processorkoeler. Uiteindelijk wegens prijstechnische redenen gekozen voor de Arctic Cooling Freezer 7 Pro. € 16,95 bij Cool Prices.
Ik weet nog goed dat ik aangekomen was bij de plaatsing van dit kreng precies bovenop de processor en het klikken op het moederbord.
Man man man, krijg er nog zweethanden van als ik eraan terugdenk.
Deze koeler heeft 4 pitjes die gebruikt dienen te worden om deze op het moederbord te bevestigen, da's nix nieuws, maar de kracht die ermee gepaard diende te gaan om het voor elkaar te krijgen deed me zoals gezegd het zweet uitbreken.
Maar goed, hij zit erop en doet z'n...
Pluspunten
Puike koeling Geluidsproductie Prijs Grootte
Minpunten
Installatie op moederbord Grootte
Eindoordeel
Ik weet nog goed dat ik aangekomen was bij de plaatsing van dit kreng precies bovenop de processor en het klikken op het moederbord.
Man man man, krijg er nog zweethanden van als ik eraan terugdenk.
Deze koeler heeft 4 pitjes die gebruikt dienen te worden om deze op het moederbord te bevestigen, da's nix nieuws, maar de kracht die ermee gepaard diende te gaan om het voor elkaar te krijgen deed me zoals gezegd het zweet uitbreken.
Maar goed, hij zit erop en doet z'n werk.
Mijn ervaring is dat de geluidsproductie (ik heb een deels open behuizing) erg laag is, ook bij maximaal gebruik.
Het blijven krengen qua grootte, maar in de Antec Nine Hundred behuizing geen probleem en met de Windowed side panel een lust voor het oog. Zodoende dus zowel positief als negatief punt aangegeven.
Reacties (6)
Had je de fan er wel afgeklikt? Dat maakte het bij mij een stuk makkelijker.
Mischien ook handig om je review iets uitgebreider te maken. Bijv. Wat zijn de temps idle/load. En wat zijn de temps als je de fan wat zachter zet. Ik weet namelijk dat die fan een *($@)% herrie maakt op 100%
True true. Installatie normaalgesproken vrij simpel. Perfect volgens het boekje, maar toch niet gemakkelijker.
Gemiddeld, maximale uitschieters:
Temps Idle
Core 1: 27 (fanfull 25)
Core 2: 28 (fanfull 26)
Temps Stressed
Core 1: 42 (fanfull 38)
Core 2: 43 (fanfull 39)
Die *($@)% herrie vind ikzelf alles meevallen, maar wellicht moet ik mn oren eens laten uitspuiten
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 09:41]
Daarom moet je neerzetten bij negatieve eigenschappen dat je de koel efficiëntie ten aanzien van het formaat niet goed kan vinden. Zelfde als zeggen dat je een Ferrari goed hard vindt rijden alleen jammer van de grote van het motorblok.
Zie dit bij meer reviews trouwens.
Klopt ook. Het is maar net hoe je het bekijkt en het is persoonlijk. Elk voordeel heeft zijn nadeel, ik zie het overwegend als positief. Ben het verder met je eens!
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 09:41]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn