Creative Interactive Gesture Camera Review

Menesis 29 oktober 2012, laatste update op 23 november 2012, 434 views

Creative Interactive Gesture Camera

Pluspunten

• Unity integratie
  • Precieze camera

Minpunten

• Instabiele software, altijd kans op vastlopers
  • Merkt duidelijk dat het om een developer preview gaat.

Design & bouwkwaliteit Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 3
Ik hield de intel gesture camera al een tijdje in de gaten. Ik was altijd geinteresseerd in de Kinect van Microsoft, maar toen ik zag dat Intel aan een betere camera werkte* met directe ondersteuning voor Unity3D, heb ik gewacht tot deze uitkwam.

* ik weet niet precies hoeveel beter deze camera is, wel zag ik dat vinger en handen goed getracked worden en dat de camera over een hogere resolutie beschikt dan de Kinect.

Product afgelopen woensdag besteld en vrijdag via DHL netjes ontvangen (in Oslo). Verpakt in een kartonnendoos, formaat schoenendoos, zat een kleinere verpakking van de camera. Daarnaast zaten er -los van de flodders karton- nog twee brochures van Intel in de grote doos, over producten en over aanbevolen leesmateriaal.

In de 'echte' verpakking vind je bovenin de camera en daaronder een quickstart blaadje met een wel heel vreemde melding.

De camera is aardig zwaar en ziet er degelijk uit. De voet heeft ondersteuning voor een camera statief en is kantelbaar. De USB kabel is vrij dik en voorzien van zo'n magnetische .... tja wat is het eigenlijk... spoel.

Van internet moet je vervolgens de SDK downloaden, één bestand met drivers, SDK en voorbeelden.

Zelf gelijk de voorbeelden uitgeprobeerd, maar de boel bleef crashen. Gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd en ik kon de voorbeelden wel bekijken. handen werden netjes getracked en al snel had ik het universum in mijn handen, als ware een god. Ook met een bever handjeklap gedaan dus de camera werkte.

Daarna een Unity test scene geopend en in de logfile kreeg ik netjes te zien of mijn hand of gezicht te zien waren, en waar die zich bevinden. Ik verwacht dat het daarom heel makkelijk is om Unity games comaitbel met de camera te maken. Ook na exporteren van de game als windows .exe werkte de camera zonder enige problemen. Daarmee lijkt distributie ook soepel te gaan.

Dit zijn mijn eerste indrukken, later wellicht meer (+foto's!)

• Intel Q6600

Heb jij ook een Creative Interactive Gesture Camera?