BenQ DW1620A, 16x Review

rnmt 24 april 2005, laatste update op 24 april 2005, 160 views

BenQ DW1620A, 16x

Pluspunten

• Snel
  • Betrouwbaar

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Media-foutgevoeligheid Score: 5
Media-compatibiliteit Score: 4
Schrijfsnelheid Score: 5
Leessnelheid Score: 4
Ik gebruik de BenQ DW1620A nu zo'n 4 maanden en het bevalt me prima. Hiervoor had ik een NEC ND1300 waar ik in het begin toch vrij veel problemen mee heb gehad (niet alle media werd bij deze brander ondersteunt en dus moest je allerlei firmware uittesten voordat je echt kon gaan branden. Bij deze BenQ had ik dit probleem niet; de DVDRW herkent direct alle (door mij geteste) media; een firmware update is voor mij op dit gebied daarom niet nodig geweest.

Het branden van DVD's heeft tot nu toe nog niet één fout opgeleverd (op dit moment zijn er zo'n 200 DVD's mee gebrand).

Een ander probleem dat ik met mijn vorige NEC ook had, was het moeizame lezen van CD's en DVD's. Om een kopie te maken moest altijd eerst vanaf een ander station ingelezen worden. Bij deze BenQ is het nog niet voorgekomen dat een CD/DVD niet gelezen kon worden.

De problemen die ik met de NEC had zullen ongetwijfeld ook te maken hebben gehad dat DVD branders toen vaak nog kinderziektes vertoonden. Nu is de techniek veel verder doorontwikkeld en zal het algemene kwaliteitsniveau wel wat hoger liggen (ook bij NEC), maar dat neemt niet weg dat de BenQ het gewoon erg goed doet.

Heb jij ook een BenQ DW1620A, 16x?