Cisco WRVS4400N Wireless-N Gigabit Security Router with VPN Review

Frits BitsNewbie 27 februari 2008, 1.526 views

Cisco WRVS4400N Wireless-N Gigabit Security Router with VPN

Pluspunten

• Set-up / Gigabyte ethernet / N wireless

Minpunten

• Instabiele verbinding met internet, geen automatisch herstel.

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 2
Afgaande op tests kwam deze router er heel goed uit. Wat een teleurstelling echter met het gebruik! Het meest irritante is de instabiliteit van de router met het internet. 1 tot 2 maal per dag gaat de interface down en moet met de hand weer hersteld worden. Ook de doorgeefsnelheid zowel wired als draadloos is slechter dan met mijn oude router (Vigor 2200E). Op verschillende formus wordt over de slechte stabiliteit geklaagd maar Linksys lijkt er niet veel aan te doen. Het apparaat is ook uit productie genomen volgens de website van Linksys. Over de support wordt ook veel geklaagd. Tot nu toe heb ik geen reactie op mijn klacht gehad. Dat belooft niet veel goeds. Ook de laatste firmupgrade naar 1.1.03 haalde niets uit.
De set up verloopt makkelijk als je de juiste instellingen weet van je provider.
Anspreekpunten zijn de N-wireless en giga-ethernet maar die vallen in het niet tegen de instabiliteit.

• Speedtouch ISDN
  • Windows Vista / Windows XP

Heb jij ook een Cisco WRVS4400N Wireless-N Gigabit Security Router with VPN?

ik heb de router ook thuis staan en veel gedonder mee gehad, maar sinds de nieuwe firmware (versie 2, ook nieuwe interface) zijn eigenlijk alle klachten voorbij. hier onderaan te vinden: http://www.cisco.com/en/US/products/ps9931/index.html
(dit bericht ook gepost bij de andere reviewers, omdat deze update het product eigenlijk van een flut-apparaat in een degelijke router verandert)
Jammer dat je zo'n korte review hebt geschreven, weinig onderbouwingen hebt gebruikt, geen alinea's hebt gebruikt en dat er nogal wat typfouten instaan..
Helaas wat summiere 'review'.
Probeer eens DD-WRT ofzo.
Alleen staat deze router niet tussen het lijstje van supported devices
Probeer al twee weken mijn Linksys router WRVS4400N aan de gang te krijgen.
Dat wil zeggen alles werkt maar de doorvoersnelheid bekabeld blijft steken op 18 Mb/s
De eerste hulp van linksys was het opsturen van de laatste firmware.
Toen dat niets uithaalde het voorstel om even de IPS uit te schakelen. Nadat ik linksys twee maal het resultaat mailde dat er dan niets meer doorkomt heb ik niets meer vernomen. Met andere woorden ze laten je gewoon zitten. Nu staat deze splinternieuwe router aan de kant en heb ik een snelheid van 85 Mb/s
Laat me raden....1.01.06? Terwijl er een 1.01.08 uit is....maar ja, daar kwam ik ook pas later achter...
Heb jij ook zo'n last van een hele hoge pieptoon uit het apparaat. Hij staat bij mij op de slaapkamer en ik ben er wel aan gewend, maar het is echt hinderlijk als je het hoort.
mmm hier ook al een slechte review, volgens mij zit er een temperatuursprobleem bij deze routers aangezien de andere schrijver zegt dat het apparaat HEET wordt.