Specificaties met USB-aansluiting - Bekijk alle specificaties

Speedlink Medusa NX USB 5.1 Surround Headset Review

peerkuh 26 september 2012, laatste update op 26 september 2012, 1.330 views

Speedlink Medusa NX USB 5.1 Surround Headset

Pluspunten

• Goed dynamisch geluid met zeer krachtige bass. (dit kan zo krachtig gezet worden dat letterlijk de headset op je hoofd trilt)
  • Heldere microfoon die voor voicechat uitermate geschikt is. Menig teamgame gedaan waarbij iedereen mijn stem helder kon horen.
  • Eenvoudige software

Minpunten

• Gebrekkige vulkanisatie van aansluitingen waar gietnaden te diep zijn weggesneden. Hierdoor zijn aansluitingen dunnere plaatsen en zullen sneller scheuren.
  • Geluidlekkage. Niet alleen mensen in de buurt kunnen meegenieten maar ook de mensen die op de voicechat naar jouw luisteren.

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Ik maak nu gebruik van deze headset voor iets meer dan 1 jaar. Ik ben af gegaan op reviews van kieskeurig en tot nu toe heb ik nog geen spijt. Het is een degelijke headset en meer dan je van een headset in deze prijsklasse mag verwachten.

Aanschaf

De headset heb ik gekocht bij mediamarkt omdat ik nog kortingsbonnen had. Iets waar ik achteraf zeer blij om was, maar dat is iets waar ik later op terug kom. De verpakking is een beetje speels en erg pushend. Iets dat minder profesioneel overkomt. De verpakking bevat wat er in hoort te zitten. De headset en een draaghoes. Deze is handig voor het ingeklapt meenemen van de headset naar lanparty's.

Gebruik

De headset is heerlijk in gebruik. De sound is levendig en bij goed instellen van de volumeregelingen in de afstandbediening zijn de verschillende instrumenten goed afzonderlijk te herkennen. De software die op de website te verkrijgen is, doet wat het moet doen. Geef je input aan en geef je output aan. Het mooie van deze headset is dat softwarematig deze omgetoverd kan worden tot een 7.1 headset. Dit is net dat beetje extra die erit springt. De headset heb ik gehele dagen op. Dit ivm vergaderingen en gamen en dat geeft geen pijn aan mijn hoofd. De headset is wel nogal zwaar. Ook is de afstandbediening vrij hoog aan de kabel gemonteerd. Dit kan bij langdurig gebruik een nogal trekkend gevoel naar links veroorzaken.

Zwakke punten

Zoals ik al eerder beschreef heeft de headset zwakke punten. De aansluitingen v.d. kabel die in de headset gaat en in de afstandbediening zijn dun. Dit komt door het verkeerd verwijderen van overtollig materiaal. Hierdoor had ik binnen het jaar al een gescheurde kabel. Iets dat ik bij speurwerk op het internet 2x tegen kom. Iets dat beide afgedaan werd als slecht gebruik. Gelukkig had ik deze headset bij de Mediamarkt gekocht. Deze maakte geen problemen en ruilde de headset om zonder ook maar 1 woord hieraan vuil te maken. Prima service dus. De nieuwe headset heeft ook dunnere plekken. Hierbij moet ik de altijd rekening houden dat de afstandbediening altijd op een vaste ondergrond ligt zodat de spanning op de kabel minimaal is.

Samengevat

Deze headset heb ik nu al meer dan een jaar. In dit jaar heb ik een hoop van mijn oude koptelefoons de vuilnisbak ingegooit. Deze voldeden gewoon geluidstechnisch niet aan de eisen die nu een stuk hoger liggen. Daarnaast houdt ik nu rekening met de zwakkere punten dus ga ervan uit dat deze erg lang mee kan gaan. Als je een vaste aansluiting hebt en je wil dolby surround films kijken of gamen dan kan ik je deze headset aanraden.

Heb jij ook een Speedlink Medusa NX USB 5.1 Surround Headset?