AKG GHS 1 Portable Gaming Headset Review

blastR 7 september 2012, laatste update op 7 september 2012, 1.567 views

AKG GHS 1 Portable Gaming Headset

Pluspunten

• Compact
  • Licht gewicht
  • Bouwkwaliteit
  • Heerlijk geluid
  • Strakke/diepe bass weergave

Minpunten

• Comfort bij lange sessies

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
De AKG GHS 1 black is een closed on-ear headset.

Specificaties
Frequency Response 18Hz - 24kHz
Maximum Input Power 35 mW
Input Impedance 32 ohms
Sensitivity 115 dB SPL/V

Design en bouwkwaliteit
De headset heeft een zeer strak design en is gemaakt van een hard plastic in mat zwart, met wat chroom accenten rond de oorschelpen en op de microfoon.
De oorkussens en hoofdband zijn van een textiel wat ik nog niet eerder bij een koptelefoon of headset heb gezien. Het is minder zacht dan velours maar niet direct minder comfortabel.
Een compact ontwerp en dus makkelijk op te bergen en/of mee te nemen door de oorschelpen in te
draaien/klappen.
De bouwkwaliteit en afwerking is echt uitstekend!

Features
De kabel is 2 meter lang fel oranje en voorzien van een bediening met een volume en mute knop. Je kan de headset aansluiten d.m.v. twee 3,5mm jacks.

Comfort
De headset is licht in gewicht (170gram) en het comfort is prima voor een on-ear headset.
Voor langere sessies blijft het comfort van een over-ear headset beter, de oorkussens drukken dan niet op je oren.

Geluidsweergave
Lekker compleet en vol geluid met echt een lage/diepe bass weergave (vergelijkbaar met het geluid van een AKG K 518 DJ) zonder detail te verliezen.
Ideaal dus om muziek te beluisteren (electro, dance, dubstep, dnb, hip-hop en rnb), of een film te kijken.
Dubstep en dnb klinkt zo goed op deze headset, niet normaal een groot feest.
Ik denk dat er maar weinig heasets zijn op deze manier lage tonen je oren in blazen, ongeloofelijk!.
De geluidsisolatie is ook prima, omgevingsgeluid blijft lekker buiten.

Geluid gaming
Detail en geluidsbeeld is vergelijkbaar met mijn Sennheiser PC 360.
Bij een vergelijking van deze twee headsets vind ik de AKG GHS 1 echter leuker om naar te luisteren.
De PC 360 is wat saai waar de GHS 1 zonder problemen de meest gruwelijke knallen eruitgooit.

Microfoon
De opnamen zijn helder en er is niets op aan te merken, zuiver.

Wil je een kwalitatief hoogstaande headset met een lekker vol geluid... AKG GHS 1!

Momenteel heb ik in mijn bezit:
1 - Philips Fidelio L1
2 - AKG GHS 1 of Sennheiser PC360 G4ME
3 - AKG K 518 DJ
4 - Razer Orca
5 - Logitech G35 of Sony MDR-XB500

Dit is een lijst van de meest naar minst favoriete headset of koptelefoon (gebaseerd op comfort en geluid).

Link naar de website van AKG

Heb jij ook een AKG GHS 1 Portable Gaming Headset?

Ik heb de witte versie van deze koptelefoon en kan beamen wat de reviewer zegt: geluidskwaliteit is erg goed voor een headset (meestal hebben headsets niet dezelfde geluidskwaliteit t.o.v alleen koptelefoons) en kan zich meten met duurdere koptelefoons. De geluidscherpte is goed. Wanneer ik met ander mensen spreek horen zij mij goed. Maar het mooiste is nog wel de bas. Die is verbazingwekkend voor deze headset. Ideaal voor games en moderne muziek.

In 2011 als beste getest door hardware.info btw http://nl.hardware.info/r...-headsets-review-akg-ghs1

Enige nadeel vind ik dat ie nog wat klemt als je een bril draagt. (hoewel dit normaal wel wat uitweidt in de loop der tijd).

[Reactie gewijzigd door Trunksmd op 7 september 2012 10:17]

Helaas erg summier, deze informatie is ook te vinden op menig doosje van (vul een willekeurig merk in). Ik zou graag wat meer diepgang zien. Bijvoorbeeld wat is de geluidskwaliteit van de microfoon. etc.
Als iemand weet hoe ik plaatjes in mijn tekstsveld kan plaatsen, bvd! Rick.
Je kan een plaatje in je tekst plaatsen met of de [afbeelding1] tag, daarmaa kan je een foto invoegen die je hebt geŁpload in de review zelf. met het getal kan je dan aangeven welke foto je wilt dat in de tekst word geplaatst, of met de [img] [/img] tag. Je vult dan tussen [img] en [/img] de bron van de foto in. bijv. [img]http://www.fakegaming.eu/GoT/images/tweakers.gif[[/img]. Je moet de foto's dan wel eerst online zetten, Dat kan bijv. op site zoals mijnalbum.nl en photobucket.com.
Het was niet de bedoeling dat deze uit preview mode ging... excuus.