Specificaties 6" E-Paper scherm met 4GB opslag - Bekijk alle specificaties

BeBook Pure Zwart Review

Jeanneke 27 augustus 2012, 3.990 views

BeBook Pure Zwart

Pluspunten

• Mooie vormgeving, lichtgewicht, snel bladeren in een boek, helder scherm ook in felle zon.

Minpunten

• De ring om de enterknop waarmee je door het menu moet bladeren is onhandig.

Veelzijdigheid Score: 4
bebookpure.png

Het formaat, gewicht en vormgeving zijn 5 sterren waard.

Het menu wijst zich zelf. Heel simpel en duidelijk van opzet en geen overbodige zaken.

Geen touchscreen en geen wifi ervaar ik niet als een gemis, want daar heb ik mijn iPad voor. En door een e-book bladeren gaan zeker zo fijn met de knoppen aan de rand.

De knoppen om bladzijdes om te slaan zitten aan de rechterkant van de Pure en zijn heel makkelijk te bedienen. Doordat ze aan de rechterkant zitten is hij niet handig voor linkshandigen (aldus mijn linkshandige zoon) maar daar is tot nu toe alleen nog maar door de Nook in voorzien heb ik me laten vertellen. Zelf ben ik rechtshandig en dus is het voor mij geen probleem.

De knoppen onderaan zijn ook goed te hanteren behalve dan de knop (of liever gezegd de ring om de knop) om te bladeren door het menu. Deze is echt bijzonder onhandig zoals ook al vermeld in de review hierboven. Dat hoeft echter geen beletsel te zijn om de Bebook Pure aan te schaffen want zo supervaak gebruik je die toch niet.

Als je een boek gaat zoeken in de bibliotheek moet je weten om welke titel het gaat en dat is voor mij wat vreemd. Ik zou de boeken sorteren op de achternaam van de schrijver. Maar dat is persoonlijk. Ik zoek mijn boek dan ook op via de verkenner want daar staan alles wel op naam van de schrijver gesorteerd zoals het ook op mijn PC staat. Ook geen probleem dus.

Het scherm is geweldig. Voor mij is het de eerste ervaring met de e-ink technologie en ik vind het inderdaad net zo prettig lezen als een papieren boek. Even in de felle zon geprobeerd en ook daar wordt de belofte van het leescomfort waargemaakt.

De prijs vind ik heel goed voor wat je krijgt. En het feit dat de Kobo maar net zo duur is met wifi en touchscreen kan mij niet van dat standpunt afbrengen. Ik heb gelezen dat de wifi bij de Kobo niet altijd even goed werkt en het touchscreen ook niet zo soepel is als bij bijvoorbeeld de iPad. Dat zou mij dus gaan irriteren. Maar wellicht ben ik gewoon een verwend persoontje. 9.gif

Een e-reader is om boeken en tijdschriften te lezen en niet om mee te surfen op internet en bladeren gaat zeker zo prettig met de knoppen.

Voor de prijs van 99,95 krijg je een mooie en degelijke e-reader. Ik heb er veel schik mee. Ik vind het echt een aanrader!

Heb jij ook een BeBook Pure Zwart?

Een kleine tip: volgens dit filmpje op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=iafwl6PoBvg is het mogelijk om het scherm te roteren zodat de knoppen om bladzijdes om te slaan aan de linkerkant zitten.

[Reactie gewijzigd door droofx op 3 oktober 2012 17:18]

Dat heb ik niet geprobeerd maar wel mooi dat het mogelijk is. :)
Hoe gaat het lezen van PDF's met veel plaatjes, grafieken en andere grafische meuk?
Dat weet ik niet want ik lees alleen boeken zonder plaatjes. ;)
Jeanneke vertel je baas even dat dit soort marketing heel goed werkt tot iemand door heeft wat er gebeurd. Dan loop je de kans dat jouw moeite teniet wordt gedaan en meer!

Op ELKE website waar je dan ook maar reviews kan zetten van producten een en dezelfde review copy pasten en ook nog eens het verhaal copy pasten op meerdere websites waar ze artikels over dit product zetten is NOT done.
Je ondermijnt het hele nut van reviewen en producten vergelijken door als marketeer in opdracht van bebook aka Mycom/ICIDU nu overal reclame te gaan maken en je voor te doen als reviewende consument.
Ik denk niet dat mijn baas daar interesse in heeft. Ik werk namelijk voor een verzekeringsbedrijf en niet voor een bedrijf die e-readers verkoopt. }> _/-\o_
Om even dit extreem lovende stuk wat te relativeren. Er zijn heel veel mensen met batterijproblemen met dit specifiek model. Zegmaar 9 van de 10 mensen die hierover op internet schrijven. Zowel op websites, blogs als fora.

De klachten komen neer op 4 uur leestijd of 200 paginas. Nu snap ik dat specificaties van producten altijd onder speciale omstandigheden zijn maar als er op de fabrikant en officiele verkoopwinkel website 730 uur en 8.000 pageturns zet en dan zo'n performance gaat leveren....

Met zulke verschillen kun je een slecht product niet verdoezelen door hevig te promoten op elke website. Misschien moet je even wat meer websites fora en vergelijkingsites contacteren met de vraag of ze de negatieve berichten willen censuren of verwijderen evt icm een vergoeding van jullie kant. Je bent in ieder geval op een hele foute manier imago schade aan het beperken.
[quote]De prijs vind ik heel goed voor wat je krijgt. En het feit dat de Kobo maar net zo duur is met wifi en touchscreen kan mij niet van dat standpunt afbrengen. Ik heb gelezen dat de wifi bij de Kobo niet altijd even goed werkt en het touchscreen ook niet zo soepel is als bij bijvoorbeeld de iPad. Dat zou mij dus gaan irriteren. Maar wellicht ben ik gewoon een verwend persoontje[/quote]

Dus een verwend persoontje als jij neemt dan genoegen met een nog minder apparaat? }>

Ik heb met beide een paar weken gespeeld, zowel deze BeBook als de Kobo Touch. In mijn ervaring overtreft de Kobo de BeBook op alle vlakken: schermkwaliteit, snelheid, gewicht, batterijduur (moest de BeBook soms 2 keer per week opladen, en de Kobo 1 keer in de 2-3 weken!).

De BeBook heb ik na 4 weken proberen weggegeven. De Kobo Touch gebruikt mijn vrouw nu. Enige nadeel van de Kobo vind ik dat er geen mp3-speler inzit. Zou fijn zijn om muziek te draaien onder het lezen.
Ik gebruik hem nog steeds elke dag en ben er nog net zo lyrisch over als toen ik deze review schreef. Voor wat betreft de batterij .... de mijne gaat een zeker 3 weken mee als ik veel lees.

Een mp3 speler gebruik ik niet als ik zit te lezen. Dus die mis ik niet. En een touchscreen vind ik ook niet prettig omdat er dan allemaal vingerafdrukken op je scherm komen. Maar dat is allemaal heel persoonlijk natuurlijk.

Maar even wat anders: de Bebook heb je weggegevn (een gulle daad gezien de prijs) en de Kobo gebruikt je vrouw. Lees jij zelf ook weleens? :P