Logitech G330 Review

ZixXer 23 augustus 2012, laatste update op 23 mei 2014, 784 views

Logitech G330

Pluspunten

• Zit heerlijk.
  • verstelbare mic (wel vaste hals).
  • Verstel bare hals, instellen zo dat hij lekker op je hooft past. (ook groot nadeel, want kans op breken is groot hier door.)
  • Goed geluid.
  • Mic met goede achtergrond geluid weg filtering.

Minpunten

• Mic en hals zijn alle twee binnen 4 maanden na aanschaf kapot gegaan.
  • -2 jaar later brak de hals nog op een andere plek.
  • Verstel bare hals: kans op breken is groot (positieve: instellen zo dat hij lekker op je hooft past.)

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 5
Comfort:
Zit Super Lekker!
Ik heb een best groot hooft dus het is handig dat ik deze headset kon verstellen.
Het nadeel komt dan weer naar boven dat dit gewoon een stuk zwakker is dan een headset die niet verstelbaar is. Hij is hier dan ook na 3+ maanden op af geknapt.

De oortjes die er aanzitten zitten een beetje los zodat ze naar je oren gaan zitten en dit maakt dan ook dat de headset heel lekker zit. Ook de kussentjes op de oren zijn van goede kwaliteit.

Geluid:
Ik ben geen audiofiel, maar ze klinken gewoon goed. Alleen als je het volume van de headset zelf op max zet gaat hij een beetje ruisen. Ik los dit op door het normale volume hoger te zetten. Volume tot 95% van max geluid klinkt goed en zonder ruis.

Geluidsopname:
Er zitten 2 mic's in zodat het achtergrond geluid weg gefilterd kan worden. Dit werkt ook gewoon goed. ik speel meestal met me headset op en boxen aan. En als ik dan aan het kletsen ben op ts dan horen andere mensen nooit een echo door mij. Ik heb voice activatie altijd aan staan. Als ik niet wil dat mensen me horen zet ik de knop om op de headset zelf.

Bouwkwaliteit en afwerking:
Dit is zeer bedroevend! behalve dat de headset wel mooi in elkaar zit en lekker zit is hij bij mij nu op 3! verschillende plekken kapot gegaan. dat is ook de rede dat ik deze review type. De eerste keer ging na een maand of zo mijn mic kapot. Hij stopte gewoon met werken. Ik een nieuwe headset. toen ging na 3 maanden de beugel van mij headset kapot. Waar je hem kan verstellen. Ik had hem op de middelste stand staan. Dit was gefixt met wat ducktape. (ja dat werkt echt voor bijna alles) Nu ongeveer 2 jaar later brak de ander kant van mijn beugel af.

Over de gebruiker:
Zeer voorzichtig met al mijn spullen!

Mijn vorige headset zat bij de limeted editie van ut2k4 en deze heb ik 7 jaar gehad zonder enige problemen. deze was lettelijk versleten na 7 jaar gebruik.

Conclusie:
De G330 is een erg fijne headset, die lekker zit, goed klinkt en uitstekend werkende mic's
Maar in mijn ogen te vaak kapot is gegaan.
Zou ik hem weer halen: misschien. want hij zit gewoon erg lekker.
Maar ik zoek ondertussen naar wat beters, ook al zijn er niet veel goede achter je hoofd headsets. die ook nog is supper zitten en goed klinken.

Edit
Ik ga hem weer bestellen want kon geen beter headset vinden, en hij zit erg goed, heb ondertussen wel de MM100 voor mijn werk gekocht en deze zit ook lekker en is wireless maar heeft lang niet zo'n goede mic als deze!
ook heb ik de score aan ge past bouw kwaliteit en afwerking, omdat de afwerking wel goed is heb ik hem 2 sterren gegeven, maar omdat hij 3 keer kapot ging heeft hij op bouw kwaliteit onvoldoende gescoord.
ook de algemene score heeft nu 4 steren inplaats van 3 omdat hij super lekker zit, goed geluid levert en top mic heeft en dat is toch wel hetmeeste van belang. en als je echt de hele review hebt gelezen tot hier dan maken die scores niks uit je snap waarom ik het zo gerate heb.

edit 2:
iets meer dan een jaar later weer afgebroken bij het schuif stuk...
tip, ducktape je headset voordat hij afbreekt, houd hem sterk.
dit was overigens de laatste keer dat ik deze headset kocht.

Heb jij ook een Logitech G330?

Ik ben het ermee eens dat het een fantastische headset is. Die van mij is nog niet stuk gegaan. Jammer dattie niet meer te koop is.