×

Help Tweakers weer winnen!

Linksys WRT350N Review

SleutelBos 10 februari 2008, 1.494 views

Linksys WRT350N

Pluspunten

• gigabit verbinding
  • 350N draadloos
  • uiterlijk

Minpunten

• vastlopers

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Gebruik deze icm een aantal PC's zoawel bedraad als draadloos.
100Mb maar ook gigabit verbinding wordt gebruikt.
Laptop met wireless connectie.

Installatie is een makkie en en instellingen zijn logisch opgebouwd.
Instellen was dan ook helemaal geen probleem.

Ik ben van mening dat dit een product is wat niet stabiel draait om de reden dat ik vele vastlopers meegemaakt heb. Ik had direct nieuwe SW ge-upgrade en heb een v2 router.

Router loopt vast zodra ik wat met port routering doen. Als ik een reeks poorten open zet voor torrent doeleinden loopt die vast. Dit is nog steeds het geval en vandaar ik dat uitgezet heb. Op zich doet die dat automatisch met upnp maar dat moet geen reden zijn van vastlopers.

Op ene of andere redenen raakt mijn wireless connectie van slag als ik mijn laptop in standby mode aanzet en weer uitzet. Dan maakt deze wel verbinding maar geeft aan dat deze beperkt is en ik dan ook niks meer mee kan doen. Het is niet een probleem met mijn laptop want ik heb wel andere routers waarmee die dit probleem niet heeft. Het resetten van router lost dit probleem wel op maar dat is niet de bedoeling.

Voor de rest doet he het wel en eigelijk hoop ik nog steeds dat deze problemen met de nieuwere SW versie opgelost zijn. Ik vind het jammer van linksys dat ze dit op de markt uitbrengen..,

Als ik nu zou moeten kiezen dan ging ik voor de D-link router!

Heb jij ook een Linksys WRT350N?

Heb helaas de zelfde ervaring met de linksys wrt54g v7.
Niet stabiel, en ook problemen met portforwarding vooral in combinatie met een ps3.
Dan knalt werkelijk het hele netwerk eruit.
Voor mij voorlopig geen linksys meer. Ik heb hier op V&A een draytek vigor 2200g op de kop getikt en die werkt probleemloos.
De oude linksysrouters waren van goede kwaliteit, maar de laatste tijd heb ik het idee dat ze overal op bezuinigen, qua onderdelen en grootte van de roms. Heel erg jammer.
de WRT54G v7 heb ik veel verkocht via m'n werk en veel problemen mee tegen gekomen.
Als je de nieuwste firmware (7.00.400 geloof ik) er in zet lost dit bijna alles op.
Als je een GL versie van de WRT54 koopt kan je dd-WRT draaien, dit is een van de meest stabiele combinaties die ik ooit gebruikt heb :)
Die versie heb ik erop staan, en loste mijn problemen niet op.
En dat bedoelde ik dus met de grootte van de roms, want ik kwam er achter dat op v7 geen custom firmwares kunt draaien. Foutje van mezelf niet goed genoeg ingelezen.
Maar ik verwacht wel van een product dat als ik er een apparaat aanhang dat hij het gewoon doet en dat is bij de v7 niet zo. Plus het feit dat ik hem om de dag kon gaan resetten. En in mijn optiek zitten de problemen met de ps3 echt in de router, aangezien het met de draytek een kwestie was van inpluggen en gaan met die banaan.