Specificaties 2GB DDR2 (kit van 2) - Bekijk alle specificaties

Corsair TWIN2X2048-6400C4 Review

menllyos 4 februari 2008, 942 views

Corsair TWIN2X2048-6400C4

Pluspunten

• stabiliteit
  • prijs (tegenwoordig)
  • snel genoeg (voor normaal gebruik)

Minpunten

• geen

Stabiliteit Score: 5
Ik heb een setje van deze modules gekocht in februari 2007 (210 euro toen nog) tegelijk met mijn nieuwe computer, een P5B Deluxe en een E6600. Het geheugen werd meteen herkend door het moederbord. Ik meen dat deze dan ook op de QVL van dat moederbord staan. In december van 2007 heb ik er 2 GB bijgeprikt vanwege de belachelijk lage prijzen (75 euro toen). Ook dat ging geheel zonder problemen.

Deze modules (v2.1, zie http://ramlist.ath.cx/ddr2/ ) zijn voorzien van promos chips. Het hele zaakje is erg stabiel, ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Standaard draaien ze op 1.8v. Dit levert latencies op van 4-4-4-12 tussen 266 en 400mhz. Vanaf 400mhz gaan ze naar 5-5-5-18 op 1.8v. Er is wel een EPP (Enhanced Performance Profile) aanwezig. Dit garandeert dat het geheugen op 400mhz ook op 4-4-4-12 kan draaien, mits er 2.1volt op gezet wordt.

Het geheugen is ook voorzien van heatsinks. Nouja, misschien is dat een groot woord ervoor. Er zit in ieder geval een soort van heatsink op. Ik weet verder niet wat voor invloed dat heeft op de temperaturen (zijn die uberhaupt te meten van RAM modules?).

Zelf draai ik het altijd gewoon op 266mhz. Mocht ik echt meer cpu power nodig hebben klok ik hem naar 333mhz. Het geheugen heeft bij mij enkel tijdens wat proberen op 375mhz gelopen, dus ik kan niet echt iets zeggen over overclockbaarheid. Maar zoals ik al eerder zei, ik heb er nog nooit problemen mee gehad, en tot 375mhz liep alles nog stabiel.

De prijs is tegenwoordig echt perfect. Je krijgt er goed geheugen voor terug, zeker voor die 50 euro die ze nu kosten. Jammer dat dat een jaar geleden ook niet zo was, dan had het van mij een zeer goed gekregen. Bovendien geeft corsair levenslange garantie, dus ik verwacht ook dat deze modules nog lang mee kunnen.

Heb jij ook een Corsair TWIN2X2048-6400C4?

Lijkt mij logisch dat ze op 375mhz nog stabiel zijn, ze zijn toch gemaakt voor 400?
yep, maar met die 375mhz wil ik eigenlijk alleen aangeven dat ik geen overclockresultaten heb omdat ik nooit hoger ben geweest dan 375...