Specificaties Actie, Avontuur, RPG-game voor de Wii - Bekijk alle specificaties

Super Paper Mario, Wii Review

Brupje 31 januari 2008, 527 views

Super Paper Mario, Wii

Pluspunten

• Zeer onderhoudend
  • Goede gameplay
  • Nostalgisch Nintendo gevoel
  • Veel karaktermogelijkheden, wat de puzzeltocht uitdagender maakt.

Minpunten

• langdradig qua dialogen
  • grafisch wat ondergeschoven
  • soms wat voorspelbaar

Besturing Score: 5
Geluid Score: 4
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 5
Stabiliteit Score: 5
Wat de game voor mij zo leuk maakt is het nostalgische mario gevoel met een extra puzzelelement. De vinding om met 1 knop van 2d naar 3d te gaan is naar mijn mening geweldig, het biedt hele nieuwe mogelijkheden. Het puzzelen afgewisseld/in combinatie met 'bevechten' van vijanden is zeer onderhoudend. Ook de grote variatie aan mogelijkheden als het leggen van bommen, switchen van karakter, 'Plat' worden, etc maakt een arsenaal aan mogelijkheden om vijanden te ontwijken of puzzels op te lossen. En dit allemaal met een goed doordachte interface en besturing.

Het gebruikte Engels is ronduit hilarisch, ik ben er nog niet uit of dit expres is gedaan, maar het draagt wel bij aan de sfeer.

Grafisch gezien blinkt het spel niet uit. De meeste graphics zijn zeer in orde en passen prima in het spel. Maar sommige karakters waaronder een van de hoofdpersonen (count bleck) hadden zelfs met als doel een eenvoudige dimentie neer te zetten toch beter kunnen worden uitgewerkt.

Een andere minpunt vind ik de dialogen tussen de chapters door. Ze hebben feitelijk alleen als doel om een rode draad in het verhaal te maken en te vertellen wie het volgende karakter is waartegen je strijdt. Maar iets vlotter had wat mij betreft wel gemogen. Het is ook af en toe voorkomen voorspelbaar wat er gaat gebeuren. Nu is dat meestal zo met computergames waarin een slechterik zit, maar ook bij veel dialogen kun je prima voorspellen wat er gaat gebeuren. Zeker als je een tweede keer door een dialoog heen moet omdat de het safepunt er vlak voorligt had een mogelijkheid om die te skippen wel handig geweest.

Al met al een leuk spel waar je flink wat uurtjes aan kwijt zult zijn.

Heb jij ook een Super Paper Mario, Wii?

Reviews door de redactie

Leuke review. Heb het spel zelf ook en het is inderdaad zoals je beschrijft. Niks aan toe te voegen