CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset Review

Tristandg 21 juli 2012, 1.808 views

CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset

Pluspunten

• Gebruikers vriendelijk
  • Goede geluidskwaliteit
  • Robuust
  • Mooi design
  • Goede prijs

Minpunten

• Een tikkeltje zwaar
  • Lichten gaan niet automatisch uit

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4

In deze review over de CM Storm Sirus zal ik de volgende drie aspecten bespreken: Draagcomfort, Gebruikersgemak en Geluidskwaliteit. Mijn eerste indruk van de headphones was dat hij er heel robuust uitzag maar ook dat hij ook vrij zwaar was. Hij zag eruit alsof hij jaren meekon zonder stuk te gaan. Zelf heb ik niet altijd al te veel ervaring met high-end headphones dus ik was zeer enthousiast toen ik ze binnenkreeg en toen ik ze had aangesloten en wat muziek opzette was ik gelijk zeer onder de indruk van de geluidskwaliteit vergeleken met de Tt eSports Shock die ik eerst had. Ik wil wel opmerken dat deze review persoonlijke is en dat het dus voor iedereen kan verschillen.

Draagcomfort

De headphones zitten erg comfortabel op het hoofd en hij is makkelijk verstelbaar en dat gaat ook zeer soepel. De headphones klemmen niet en zitten dus niet strak. Ook na lange sessies van wel tien uur blijft het comfortabel en heb je niet de neiging om hem af te doen en daar had ik wel last van bij mijn vorige headphones. De verwisselbare oorschelpen zijn ook handig en die vergroten ook het draagcomfort. Waar ik persoonlijk wel eens last van had is wanneer je in een warme omgeving zit dat de oorschelpen warm worden en dan ook wat plakkerig en dat is natuurlijk niet fijn. Bij de CM Storm Sirus had ik hier echter geen last van en kon ik prima in een warme omgeving gamen zonder dat ik daar last van kreeg. Als je echter de lederen oorschelpen gebruikt zou je daar wel last van kunnen krijgen maar je kan, zoals eerder vermeld, zeer gemakkelijk wisselen. De microfoon is zeer buigzaam en je kunt hem goed naar eigen wens plaatsen en hij zit niet in de weg.

Gebruikersgemak

Ik heb de headphones gebruikt bij windows en de headphones zijn zeer gemakkelijk aan te sluiten en je hebt hem zo aan de praat. Wat wel op te merken is, is dat je twee USB poorten nodig hebt om het aan te sluiten. Dit is algemeen wel bekend, maar het is wel goed om dit te melden zodat je er van bewust bent dat je twee vrije USB poorten nodig hebt. Verder vond ik de kabel lang genoeg en het is van goede materiaal gemaakt. De audio console is vrij zwaar dus die moet je op een stabiele locatie neerzetten. De audio console functioneert goed en je kunt overal makkelijk bij en je kunt gemakkelijk je headphones en je microfoon aan en uit zetten. Je hebt ook nog software die je bij de headphones krijgt waarmee je de headphones makkelijk kunt instellen en dat werkt ook goed. Wat wel op te merken is, is dat de lichtjes op de audio console en op je headphones niet automatisch uitgaan wanneer je je computer afsluit. De headphones zijn niet erg geschikt om mee te nemen omdat je het draad niet makkelijk kwijt kunt en ook vanwege het gewicht van de headphones zelf.

Geluidskwaliteit

De volume van de headphones is makkelijk en snel te regelen en de verschillende geluidniveaus zijn goed te horen. De oorschelpen sluiten je goed af zodat het omgevingsgeluid niet storend is tijdens het gamen/film kijken/muziek luisteren. Het geluid bij games is werkelijk fantastisch, het helpt zeer bij games zoals BF3, maar ook bij games waar je het niet echt bij zou verwachten zoals bij WoW maakt het een aanzienlijk verschil. Je zou zeker kunnen zeggen dat je door deze headphones dingen hoort die je met normale headphones zeker niet zou horen. Dit geldt ook voor films en muziek. Door de vele mogelijkheden die je hebt kun je het naar je eigen voorkeur instellen en dat vergroot alleen maar het luister plezier. Je microfoon werkt ook goed, je kan alles duidelijk horen en je kan je microfoon op een afstandje van je mond zetten en op normale spreektoon ben je dan nog steeds prima verstaanbaar.

De CM Storm Sirus is zeker een aanrader voor de gamers die meer uit hun spel willen halen en er helemaal in op willen gaan. De combinatie van de drie factoren die ik heb besproken maken ook films kijken een muziek luisteren een genot. En de prijs valt ook mee dus krijg je zeker waar voor je geld. Sommige kleine negatieve puntjes zoals dat hij niet goed mee te nemen is vallen in het niets door de vele positieve punten.

• Tt eSports Shock Gaming Headset
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset?

Ik mis nog foto's en een stukje over de 'bass' van deze koptelefoon :)

Verder een nette review!
4 sterren! :D
Ehm, dat de lichten niet automatisch uit gaan komt meer door je bios. Mn razer deathadder chroma gaat automatisch uit bij mn laptop maar niet op mn pc. Ik twijfel over deze headset maar ben erg sceptisch. Ik wil namelijk een beetje een vergelijkbare headset met de tritton 720+ qua geluid.
Ik heb hem zelf ook maar vind hem absoluut niet te zwaar, probeer je hoofdsteun maar eens wat hoger te zetten.
hoelang gaat de koptelefoon gemideld mee? :*)
Is de kabel van de headset naar de geluidsregeling erg lang? :*)
Is de microfoon in orde?