MSI NX8800GTS-T2D512E-OC Review

Hamed 26 januari 2008, laatste update op 26 januari 2008, 1.544 views

MSI NX8800GTS-T2D512E-OC

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Klokt lekker
  • Niet te heet
  • Goede HD resolutie ondersteuning( heb hem op Samsung LE32R81B aangesloten via hdmi

Minpunten

• tot nu toe niet

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Beste Tweakers, Hierbij deel ik mijn eigen ervaring met Msi 8800GTS OC met jullie , Ik heb hem in de zelfde systeem getest waar ik 2X EVGA 8800 Ultra in had, Testen zijn niet in SLI, een kaart dus

Mijn systeem SP2

Processor: E6850 @ 3.6Ghz
Moederbord: Evga 680i 122-CK-NF68-A1
Geheugen: OCZ2T800C44GK, XTC Titanium @ 800Mhz 4-4-4-15-24-2T

HDD: 2x Western Digital Raptor 74 GB
Behuizing: Thermaltake Armor LCS
Voeding: Thermaltake Toughpower CM 850Watt
OS: Windows Ultimate 64Bit NL

Nou verpakking Ziet er goed uit, Kreeg 2 spellen erbij die ik helemaal niet speel, Dirt en Lord of the ring, Maarja over kaart zelf.

MSI 8800GTS OC (G92)

Na 3 uur gamen en tijdens 3dmakr06 tot 75 graden
8800ULTRA
Normal- tussen 50-55 graden
Na 2 uur gamen en tijdens 3dmark06 tot max 80 Graden

Met meeste spellen ownt hij mijn ultra alleen Crysis niet want met mijn Ultra kan ik 8xAA aanzetten en met MSI niet, Hij klokt wel veel beter dan Ultra, Ik speel meestal COD4 en Supreme Comander, hij doet zijn wek goed

Max OC wat ik tot nu toe heb kunnen doen
Engine kloksnelheid 800 MHz
kloksnelheid 2332 MHz
Shaders 2000 MHz
fan hele tijd op 60%, boven 60% is die wel te horen, Boven 800Mhz is niet te doen, Het beeld bevriest bij 820Mhz, ik laat hem lekker op 800Mhz lopen. geen problemen tot nu toe, werk al 1,5 maand goed,

Hij wordt ook minder heet dan mijn ultra, zelf op oc snelheiden, Bij opstarten draaid de fan wel voor paar seconden op 100%, echt een monster bij opstarten dus, Mijn ervaring met 8800GTS(G92) tot nu toe is heel goed, echt een aanrader, Als vragen zijn dan hoor ik het wel

Heb jij ook een MSI NX8800GTS-T2D512E-OC?

Reviews door de redactie

8800GTS MSI OC 12887 Punten
8800Ultra EVGA 12849 Punten
:? :*)

Heb je nu je Ultra('s) door deze kaart vervangen? Waarom precies?

Verder een degelijke review, zou echter misschien een wat betere indeling kunnen gebruiken, door bv gebruik te maken van hoofdingen enzo...
meteen alle benchmarks er bij, maar let even op typo's ed, interpunctie (punten en komma's)
3DMakr06 lijkt mij onwaarschijnlijk (3DMark06)
en een Brandwidh 103,7 GB/S ook niet, dat lijkt mij Bandwidth (zie ook je screenshot van GPU-Z)
En vermeld aub bij je extra overklok je nieuwe Bandwidth even (van je screenshot haal ik 74.6GB/S)
Grafische enginenVidia moet Grafische engine nVidia worden.
Vermeld aub ook de temps na je overklok
en een negatieve eigenschap van je kaart lijkt me de herrie met 100% fan?!

Verbeter ze!
Herrie van de fan @ 100% is geen negatieve eigenschap want hij draaid nooit op 100%. 60% is voldoende. Oc temps zijn goed, nooit boven 80 graden. Ik heb mijn ultra kaarten niet vervangen voor gts kaarten want nu 3x evga 8800 ultra en ga denk ik volgende week triple sli draaien als mijn evga 780i binnen is }>
Heb jij ook wanneer je de fan op auto laat staan dat ie niet hoger dan 36% gaat, zelfs onder het spelen van games? Mijn kaart wordt dan soms wel meer dan 90C en dat is nogal wat.

Ik heb dit namelijk wel met deze kaart en men broertje, die deze kaart ook heeft, heeft er geen last van. Die van hem is idle 40C en onder load 82C Die van hem gaat op auto gewoon sneller draaien. Erg vage shit hoor. :?

[Reactie gewijzigd door Bull op 2 februari 2008 14:10]