Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart Review

Eliminator 24 januari 2008, laatste update op 24 januari 2008, 841 views

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart

Pluspunten

• geen reflecterende scherm, hdcp ondersteuning. De monitor voldoet aan zijn omschrijving. Geen aparte adapter, is in de monitor verwerkt.

Minpunten

• geen hdmi

Dit is mijn 2e lcd monitor. De vorige was een 19" Acer 4:3 scherm. Duidelijke verschillen met deze. De acer was ook een hele goede monitor met hele goede eigenschappen. Opvallend zijn de kleuren van de samsung wat veel beter is geregeld. Ik krijg een scherper beeld en het ziet er ook veel rustiger uit. Ik merk de verschillen bij het spelen van verschillende spellen dat het scherm veel vloeiender is en het beeld ook scherper en levendiger.

De monitor heb ik gekocht bij de mediamarkt in Hengelo. De prijs verschilt maar 10 meer dan wat op internet wordt aangeboden. Hij is goed ingepakt en wordt geleverd met de benodigde kabels. Ik was eerst een beetje verbaasd toen ik de adapter er niet in kon vinden, later zag ik dat de electriciteitskabel rechtreeks wordt aangelosten op de monitor. Pluspunt voor de samsung, adapter is in de monitor verwerkt.

De pc stond al aan toen ik de monitor wilde aansluiten, ik had verwacht dat het meteen zou werken. Dus niet, dan maar een reboot. En toen was er een opstartscherm en opstartlogo van windows xp en wat het einde verhaal. Nog een reboot en starten in vga modus. Wel beeld maar niet in de juiste resolutie. Windows bied mij aan automatisch aan te passen en weg is het beeld weer. Nog een reboot en vga modus en toen heb ik de nvidia drivers opnieuw geinstalleerd. Altijd in de handleiding kijken > ik zag dat ik de tool moest gebruiken om de monitor goed te laten werken. En toen was het wel goed.

Ik vind het wel jammer dat de monitor geen hdmi ingang heeft, ik heb hem toch gekocht zonder.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart?

Beetje sumier in mijn ogen.. Heb zelf ook een 226BW, maar vertel eens wat je vind van ;

- Het niet in hoogte kunnen verstellen van het scherm
- Magicbright ( erg mooie eigenschap )
- Snel kunnen wisselen van source ( vga - dvi, 2 pc's aan 1 scherm)
- Snelle response tijd 2ms (gtog)

Heb je de schermen ook naast elkaar staan? Zie je verschillen in kleur.
- Snel kunnen wisselen van source ( vga - dvi, 2 pc's aan 1 scherm)
Dit kan iedere monitor met meerdere inputs toch...

Mijn 4 jaar oude Q17 kon dit ook gewoon.
Ik heb gisteren hetzelfde scherm gekocht. Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van de kleuren en het scherpe beeld, maar vind het erg jammer dat er geen HDMI-ingang is.

Ook zie je bij donkere beelden duidelijk dat de verlichting aan de zijkanten zit, en de bediening is ronduit onhandig met die piepkleine knopjes aan de onderkant.

Nog enkele minpuntjes: De bijgeleverde FineTune software vraagt 80% CPU zodra ik het spel Timeshift probeerde op te starten, en heb ik snel weer verwijderd. Het scherm is niet in de hoogte regelbaar, waardoor de taakbalk van Windows onderaan het scherm vaag wordt weergegeven vanwege de kijkhoek.
Misschien een tip voor mensen die een 22'' samsung scherm willen hebben die gelijkwaardig is aan dit scherm, maar dat WEL met HDMI.

Kijk dan naar de samsung 225mw. Deze heeft ook nog een scart aansluiting, dus ideale tv/pc monitor! Ik heb zelf deze ook in bezit, en ben er uiterst tevreden over.