Asus Transformer Pad Infinity WiFi + Dock 64GB Grijs Review

Von Henkel 2 augustus 2012, laatste update op 18 augustus 2012, 2.478 views

Asus Transformer Pad Infinity WiFi + Dock 64GB Grijs

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Toetsenbord
  • Wifi bereik (30m)

Minpunten

• Accuduur

Met de aanschaf van deze Asus is dit ook mijn eerste ervaring met Android.
En heb hem nu bijna 1 maand in gebruik.
Alhoewel ik in eerste instantie nog dacht aan een overstap naar windows 8, ben ik Android steeds meer gaan waarderen.
Voorbeeld is vanuit de contactenlijst te bellen, automatisch vind hij mijn voip app. Iets wat met windows software niet kan.

Apps in gebruik
Andropal, Business Calender, Daroon player, Business Calender, Dolphin Browser,DS file(Synology), Evernote, VLC Player, Winamp Pro
Office suite pro 6.1, Poivy, Repligo Reader, SPB Mobile Shell 3D, TV gids 2.0 en Zoner Antivirus

Apps uitgeschakeld
Agenda, Amazon Kindle, Asus@vibe, Chrome, Gmail, Google+, Pressreader, Tegrazone Games, Zinio

Positief
Beeld kwaliteit, zowel binnen als buiten. (Zelf gebruik ik hem buiten best veel als E reader)
Het toetsenbord is heel fijn om te werken.
Touchpad heeft ook een swipe functie.
Laatste update heeft de scherm gevoeligheid een stuk verhoogd.
Sta er van te kijken welke apps er toch zijn.
Zelfs voor mijn oude internetradio (Freecom Musicpall) zijn apps beschikbaar.
Het zijn niet de aantallen wat je voor een ipad krijgt, Maar voor mijn gebruik vind ik het meer dan voldoende ;)
Wifi bereik: bij 30 meter, heb ik nog 2 blokjes over.

Negatief
Dat is wel de accuduur. Als je gewoon netjes dagelijks het toetsenbord en scherm oplaad haal je het voor 1 dag.(4-5uurtjes voor het scherm en een kleine 4 uur extra met toetsenbord)
Soms crashes/ sluiten van de browser.
Ingebouwde youtube app is niet erg geschikt voor youtube filmpjes (verschillende die niet opstarten)
De browser heeft dat probleem niet.

Extra aangeschafte toebehoren
Belkin Chef Standaard
Kensington Virtuoso Touch Screen Stylus
Noreve Asus Transformer Pad Infinity TF700T leather case

Heb jij ook een Asus Transformer Pad Infinity WiFi + Dock 64GB Grijs?

Het was nooit mijn intentie om een review te schrijven. Eerder een opsomming van voor en nadelen. Maar, na alle positieve bijdrages wat men kan lezen over de Infinity, wilde ik hiermee ook een groot nadeel bevestigen. En dat is wel de accuduur. Dit omdat je maar ongeveer de helft haalt met wat ze adverteren. Bij deze heb ik wat foto's toegevoegd. (De schittering op het scherm als je buiten zit, is in werkelijkheid een stuk minder) ;)
Goede review maar kan deze wat uitgebreider? en visueel aantrekkelijker worden gemaakt dat is aangenamer voor de lezers, en misschien wat meer ervaringen (nu je wat meer ervaring met het toestel hebt)?

Je krijgt nu 3 sterren van mij dit kunnen er 5 worden. Mijn commentaar is niet bedoeld om je review af te breken, het is constructieve kritiek.

[Reactie gewijzigd door mafiatounes op 18 augustus 2012 12:44]

De vergelijking met Windows 8 tablets is wel raar wetende dat die er nog niet zijn.
En net wat je noemt, kan wel al met Windows 8 RP.

In mijn vergelijk met een Acer W500 (origineel W7) met W8 is dat ook deze android top tablet veelal laggy is en de werking van vele apps nog steeds vraagtekens geeft. Soms super en weer traag en/of crashend. Kijkende naar wat er binnen 2 maanden aankomt, lijkt het me dan ook niet slim nu al te beslissen, tenzij je echt niet anders kan/geen geduld hebt.
Goede review, maar ik deel je negatieve mening over de accuduur helemaal niet.

Zelf heb ik de bijgesloten instructies gevolgd om de eerste keer de accu voor minstens 8 uur aan de lader te hangen, en....
... ik haal met gemak 30 uur of meer met de acculading in de tablet zelf.
Is die leeg dan heb ik altijd nog een uur of 5 werktijd extra door de dock eraan te klikken.
De beeldkwaliteit heb ik dan op AUTO staan, want als je hem op de IPS+ superheldere stand zet dan is hij erg fel en dat vreet accutijd en is helemaal niet nodig onder normale omstandigheden (alleen in erg felle zon buiten kan het nodig zijn)
Van de 30 uur accutijd zit ik dan gemiddeld zeker wel 8 uur echt te spelen met het scherm en laat hem verder pas na 10 minuten automatisch het scherm uitschakelen met behoud van WIFI verbinding, dus dat vind ik zeker niet slecht.
Overigens is er nieuwe firmware, ik draai dus de allerlaatste versie en gebruik de standaard geinstalleerde Google + Asus apps die jij heb uitgeschakeld juist wel samen met G-Data MobileSecurity 2 ipv Zoner Antivirus : misschien dat dit nog wat uitmaakt :+
Misschien moet je toch nog eens goed kijken welke apps het meeste vergen van je accu, dat kan nog wel eens veel verschil maken. (VLC heb ik ook, maar is een Beta die niet alles soepel draait... ik gebruik nu gewoon Dice-player die lekker stabiel is)

[Reactie gewijzigd door rhk22463 op 1 september 2012 00:15]