Specificaties 9,7" (1024x768), Android 4.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Yarvik TAB465 GoTab Exxa 9.7" Zwart Review

MarchelV 25 juni 2012, laatste update op 25 juni 2012, 933 views

Yarvik TAB465 GoTab Exxa 9.7" Zwart

Pluspunten

• Veel waar voor je geld
  • Mooi
  • Android 4.03

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Standaard geen Google Play (kan heel eenvoudig worden geinstalleerd)

Feature set:
Voor een budget tablet is hij meer dan redelijk, een goed scherm, 8GB opslagruimte, een 1.2Ghz processor en voldoende aansluitmogelijkheden. Eigenlijk doet hij qua features niet onder voor de dure modellen.

Prestaties:
Het is niet de rapste tablet die er bestaat, ondanks de 1.2Ghz processor is het een beetje een "zondagmiddag sloom" apparaat. Wanneer je tekst invoert type je al snel 2 letters vooruit (de tekst ijlt wat na).
Ook het opstarten is wat langzaam, het "Yarvik" logo blijft net wat te lang staan. Er valt zeker mee te leven (voor een tablet van 200 euro) maar de volgende wordt zeker een snellere.

Beeldkwaliteit:
Echt een mooi scherp beeld, Ook is de horizontale kijkhoek groot, de vertikale hoek is wat kleiner wat soms lastig is. Kleuren zijn duidelijk maar "leven" niet, ik heb het idee dat dit bij de concurerende modellen wel zo is.

Bouwkwaliteit en robuustheid:
Rondom is de tablet stevig genoeg, helaas kan ik dat van de achterkant niet zeggen. Wanneer ik de tablet op een kussen leg reageren de applicaties hier al op omdat deze "denken" dat er op het scherm gedrukt word.

Ergonomie:
Niks op aan te merken, even wennen met de volume knop maar die gebruik ik toch bijna nooit.

Warmte- en geluidsproductie:
Na een hele dag spelen wordt de tablet niet merkbaar warm. ook hoor je hem niet (logisch natuurlijk)

Mobiliteit en accuduur:
De accu gaat ongeveer een dag mee voordat deze leeg is, dan ben ik de hele dag bezig met installeren en de-installeren. Bij "normaal" gebruik kun je hem dus gerust een dag en een avond gebruiken voordat de oplader erbij gezocht moet worden. Het laden gaat wel langzaam, in ongeveel 8 uur is hij volledig opgeladen.

Prijs:
Voor 200 euro een koopje, er zijn meer tablets voor dat geld maar die missen vaak net dat kleine beetje. Geen topper maar wel zijn geld waard.

De afbeelding onderaan de review bevat de benchmark van de tablet.

Heb jij ook een Yarvik TAB465 GoTab Exxa 9.7" Zwart?

Je review mist een paar dingen.
Foto's.
en dikgedrukte kopjes.
Benchmarks?
Als je die erbij zit verdien je je sterren.

[Reactie gewijzigd door KDV91 op 25 juni 2012 07:24]

Deze product reviews zijn om een indruk te krijgen van het product waar de gebruiker overschrijft.
Zo kun je je oordeel geven en misschien kan deze review de doorslag geven tot de aankoop.
Wanneer je een slechte review leest maakt het het niet makkelijk om je keuze te maken.

Dus hoef je tweakers die een advies geven voor een review geen autisten te noemen.
We helpen je alleen maar om andere mensen een goede indruk te geven op het product.