Specificaties Behuizing, 1 interne bays - Bekijk alle specificaties

Nox Media

Pluspunten

• Front
  • Onderkant ook gelakt

Minpunten

• Breedte (geen 43 cm)
  • Plaatsing van de voeding
  • Logo op front.

Wat deed jou besluiten om het product aan te schaffen?

Ik was op zoek naar een mooie behuizing die ook als mediacentre behuizing kon dienen. Ik wilde eerst voor een m-atx kast gaan, maar heb toch gekozen voor het gemak van een ATX behuizing. De NOX media voldeed aan deze beschrijving en was met 50 euro stukken goedkoper dan de overige mediacentrre behuizingen.

Vind je die aankoop na de opgedane ervaring nog steeds geslaagd?

Ja, de bouwkwaliteit van de behuizing is gemiddeld. Beter dan een Sweex. maar net iest minder solide dan de gemiddelde ATX miditower (Enlight/Aopen) Het plaatmateriaal had iets dikker gemogen, maar zwabberd gelukkig niet als je het in de hand hebt. Ik ben geen scherpe randjes tegengekomen. Het aluminium front is erg mooi. De klepjes zijn van plastic met een aluminium laag je erop Het overige plaatmateriaal is glanzend zwart, ook de onderkant! wat de kast geschikt maakt voor plaatsing in een glazen meubel. Er worden ook 4 "versterkervoetjes" meegeleverd.

Er is ruimte voor 2 optical drives, een floppydrive en een hard-disk in de behuizing. De floppydrive zit achter een klepje waardoor je deze niet ziet. Er had van mij nog een 2e harddiskruimte in gemogen. Achtter een ander klepje zitten audio aansluitingen en usb, ook is er een mogelijkheid voor een firewire aansluiting.De cd-rom drives worden gestealth achter 2 klepjes.

Het inbouwenvan de voeding vergt enige moeite. De voeding zit met de power-stekker naar voren tegen het front aan. Hiervoor loopt een speciale kabel door de behuizing heen, maar deze kabel past maar met moeite in de voeding door de geringe ruimte die beschikbaar is. Ook zijn bepaalde ruimtes in de kast vrijwel afgesloten wat het lastig maakt om een gevallen schroefje weer terug te krijgen.

Het is jammer dat de behuizing eigenlijk te smal is voor een echte mediacentre behuizing. 43 cm breedte was mooier geweest, want zo breed zijn vrijwel alle audiocomponenten. Waarschijnlijk had de voeding dan op de standaard plaats gekunt en was er meer ruimte voor hdd's. Ook had het logo er niet opgehoeven.

Maar toch vind ik het een behoorlijke behuizing voor het geld.

Heb jij ook een Nox Media?

ik heb de kast ook en ik heb de logo's met een beetje nagellak remover weggekregen.