Specificaties Tower, 7 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec Performance One P182 Review

Solid_XL 13 januari 2008, 957 views

Antec Performance One P182

Pluspunten

• Ruim
  • Stil (op low settings)
  • Patsfactor aanwezig

Minpunten

• aanknop achter het deurtje
  • te weinig kabelruimte in onderste 3,5" bay i.v.m. 120mm koeler
  • koelers stiller verwacht (geruisloos) namelijk op high een werkelijke windtunnel
  • filters moeilijk te bereiken, niet zo erg belangrijk weliswaar
  • zwaar
  • redelijk prijzig, geen koopje

Bouwkwaliteit en afwerking
De kast ziet er supergaaf uit en is geweldig afgewerkt met geluidsdempend materiaal aan biede zijkanten van de kast. Klinkt erg stil als je er tegenaan "tikt". Verder is hij wel een beetje een de zware kant, maar dat is normaal, omdat het ook een relatief grote medium case is. Met zijn zwarte exterieur en blauwe LED's is het echt een prachtstuk.

Inbouwmogelijkheden
Er kan genoeg bij, er is ruimte voor 5 5,25" bays, in totaal 8 3,5" bays en er kunnen (afgezien van de drie 120mm koelers die er al in zitten) nog twee extra koelers ingebouwd worden. Ook moet elke high-end videokaart en goed in kunnen passen, hoe groot die ook is. (wellicht vereist dat je het middelste rack voor 3,5" bays eruit haalt, wie heeft er dan ook 8 harde schijven :+)

Koelingsmogelijkheden
De kast is standaard voorzien van 3 Antec TriCool fans, alledrie in snelheid verstelbaar. (l-m-h) Er kunnen dus nog twee extra koelers bij, 1 achter en 1 voor. De koelers zijn standaard op low behoorlijk stil, ook al had ik ze nog iets stiller verwacht. Als je ze allemaal uitzet, hoor je namelijk wel degelijk verschil. Dit ligt weliswaar voornamelijk aan de airflow, maar toch.

Vormgeving
Groot en ruim. De kast is efficient ontworpen. Minpunt is echter dat de aan-knop achter het deurtje zit. Dat is echt k*t. Maarja voor mensen die zich daar niet voor omdraaien, geen punt lijkt me. Verder valt er over de vormgeving weinig meer te zeggen dan wat je op de site kunt vinden. Een ander minpuntje is dat er onderin erg weinig ruimte is voor kabels van je hd's, zodat je deze erg strak moet wegwerken, zodat de koeler onderin zijn werk kan doen zonder te ratelen met kabels ertussen. Nummer drie van minpunten is dat de top-koeler (dak) vastgehouden wordt door een paar plastic klemmetjes en niet door schroeven, waardoor de koeler kan gaan trillen als je deze er meerdere keren al uit hebt gehaald.

Installatiegemak
Het installeren was toch wel het grootste minpunt van de kast. Je moet het echt in de goeie volgorde doen, anders kun je best een halve dag (uurtje of 6) kwijt zijn daaraan. Voedingskabels kunnen achterlangs worden geleid (superfijn en overzichtelijk) Elke keer als je denkt dat je klaar bent met installeren ontdek je dat je andere kabels ook weer ergens anders heen had kunnen brengen, dat duurt dan weer een kwartier. Het is gewoon een delicaat zaakje wil je een goed overzicht zonder kabelkluwens in je pc houden.

Modbaarheid
Het is naar mijn mening niet nodig de case te modden. Misschien nog de top-koeler vastschroeven. Extra koelers kunnen ook worden ingebouwd. Verder geen mods nodig.

Kwaliteit van voeding
Daar kunnen we vrij kort in zijn, die zit er niet bij. :+

De prijs is vrij normaal, gezien wat je er allemaal voor terug krijgt. Ruimte, stilte en overzichtelijkheid. Toch blijft deze voor een kastje aan de hoge kant. Maar wel de bekende Antec-kwaliteit.

Heb jij ook een Antec Performance One P182?

Zit er een slot op het deurtje?

Zo ja, dan is het vrij logisch dat de aanknop achter de deurtje zit (imo zonder slot ook maar dan heb je niet echt een goeie reden ;) ).
Het slot is volgens mij meer bedoeld voor als je de kast wil verplaatsten, zodat het deurtje niet de hele tijd openzwiept. Je kunt het voorpaneel we gewoon afschroeven lijkt me, dus een hele goede beveiliging zou het niet zijn.
Ik heb een andere kast, maar ook met de aan/uit knop achter een deurtje (Lian Li PC-B20B), daarom heb ik in BIOS ingesteld dat de pc ook aangezet mag worden met een PS/2 toetstenbord (spatiebalk). Werkt voor mij echt ideaal.

[Reactie gewijzigd door Flipjack op 13 januari 2008 13:34]

Voor een LAN o.i.d. is het natuurlijk fijn als je aanknoppie niet kan worden gebruikt, evenals bescherming van je DVD lades enzo. Natuurlijk kan je PC dan nog uit door achter de stekker eruit te trekken maargoed.

Ik heb de LL PC-B20A, en om nou dat als minpunt aan te geven...hoe vaak gebruik je dat ding nou. ;)
Ik wil een HD3870X2 kopen en ben nog aan het zoeken voor een kast waar het in past. Ik dacht zelf aan deze kast: http://www.pixmania.nl/nl...ra-gz-fsca.html?srcid=104
Maar deze antec kast ziet er ook goed en stil uit, misschien dat de HD3870 X2 hierin past? In dat geval heb ik mijn keuze snel gemaakt.
Goed duidelijke review trouwens. ;)
Als de kaart netzo groot is als de 3870 kan het.
Ik heb namelijk een 3870 in mijn P180 (hetzelfde) en heb nog een paar centimeters over ;)
Ik heb deze kast inmiddels 1 maand en ik ben echt zo blij ermee. Ik vind dat je veel negatieve punten op noemt die eigenlijk een persoonlijke mening zijn. Zo vind ik een aanknop achter de deur idd jammer maarja je kan natuurlijk niet alles hebben.

Ik denk dat de installatiegemak toch wat makkelijker is dan jij het er doet uitzien. Ik had een volledig pc in 1 uur in elkaar gezet met kabels die achterlangs lopen etc. Het enige domme wat ik vergeten was, was de 12volt lijn erin te pluggen voordat ik met cpu skythe infinity koeler erop had gezet.

Het geluid is idd best hard als je de 3 koelers op medium of high zet, maar op low is het een genot gewoon hoe stil een kast kan zijn heerlijk. Als je nog stiller wilt dan moet je gewoon maar voor waterkoeling gaan denk ik.

Filters moeilijk te bereiken is onzin. Doe je deurtje is open en duw is op die 2 roosters onderin. Hoppa dat zijn twee kleine deurtjes waarachter je zo je stoffilters eruit kan halen. Simpeler kan niet.

Zwaar heeft als voordeel dat je kast steviger staat en ook minder resoneert. Ik ga persoonlijk ook niet naar lan's en ik denk ook de meeste mensen niet. Dan verplaats je ook vrij weinig de kast dus dan maakt het niet uit hoe zwaar het is.

Prijzig klopt opzich wel maarja, ik vond deze kast elke cent waard. Ik vind het een plaatje en zal hier nog zeer lang mee doen (en zuinig natuurlijk ;-))
Iemand die nog antwoord op mijn vraag kan geven? Oh nog een vraag trouwens. Moet je voeding lange kabels hebben voor deze kast? Ik heb namelijk een 500 Watt chieftec en de kabels zijn aardig kort.
Jammer dat er alleen een MiniATX in kan, vind hem echt héél vet :)

Heb zelf de P180 en vind het formaat toch wel een nadeel. Heb erover gedacht om een nexus caterpillar te kopen, maar daar is de harddisk bevestiging van weer zo karig geregeld.
Maarja ik wou graag weten of je perse een voeding met langere kabels nodig hebt i.v.m. antec P182. Iemand die dit kan bevestigen? Of kan je met een normale 500 Watt chieftec ook de Antec P182 nemen? Alvast bedankt.
simpel antwoord: ja, als jij de kabels van de voeding mooi wil weg werken achter de sidepanel dan heb je lange kabels nodig anders gaat dat niet lukken. Ik denk immers dat iedereen het mooi wil weg werken. Ik zou zelfs aanraden een modulaire voeding te nemen dan heb je zo min mogelijk kabels.
Heb deze kast ook sinds een aantal maanden, en dat met de HDD kabels kan ik idd bevestigen. De oplossing is wellicht om wat langere SATA kabels te kopen en deze achter het side panel weg te werken.
Een ander probleem is dan ook de koeler die daar onderin zit. Ik heb deze direct weggehaald, en dat plastich houdertje eraf geschroefd. De koeler zit nu voor in de kast, en blaast over de videokaart heen. Nadeel is dat het stoffilter er niet voor past, dan blokkeerd de fan. Even wat busjes er tussen zou hier mogelijk de oplossing zijn, maar ook dit moet ik nog doen :P

Voor de rest: top kast. Mooie afwerking, en hij is vrij stil.
Die knop achter het deurtje is natuurlijk handig als je de kast op slot doet. En hoe vaak zet je je pc nou aan of uit??
Ik heb de kast zelf ook en ben er niet helemaal tevreden mee: pootjes van de zijpanelen breekbaar, kabels wegwerken heeft me veel tijd gekost en ik vind de ventilatoren veel lawaai maken (ook op de laagste stand).

Oplossing voor het aan- en uitzetten van de pc: in je Bios instellen dat je via het toetsenbord je pc wil aanzetten: bv. Ctrl en Esc toets tegelijk indrukken.
Of gewoon de slaapstand gebruiken natuurlijk !

[Reactie gewijzigd door Chills op 13 januari 2008 17:54]