Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 319 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z-5500 Digital Review

Bas.Bas.Bas 28 januari 2008, 2.962 views

Logitech Z-5500 Digital

Pluspunten

• Goed geluid
  • Makkelijk aan te sluiten
  • Verbindingsmogelijkheden

Minpunten

• Een set die het al 2x begeeft, waarvan 1 keer gloednieuw, is in mijn ogen uiterst onbetrouwbaar, en een verspilling van het geld.

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Ik schrijf deze review naar aanleiding van mijn tweede set. Deze is nu ook overleden.
De eerste die ik kocht was bij de Mediamarkt, maar deze bleek naderhand al eerder gebruikt, teruggebracht, opnieuw ingepakt en weer aan mij verkocht. Deze was DOA. Bij de Mediamarkt kom ik dus ook nooit meer.

Mijn tweede set had ik bij de Yorcom gekocht (prettige winkel), en de set was echt nieuw. Een paar weken later (ik heb hem gekocht op 12 januari) is deze tweede nu ook dood. Voor een product van bijna 300 is dit onacceptabel, en Logitech zou zich achter de oren moeten krabben, dit is zogenaamd hun vlaggenschip speakerset.

Ik ben nooit onvoorzichtig met deze set omgegaan, ik zet hem uit als ik hem langere tijd niet gebruik (een paar dagen of langer), ik heb er niks op gemorst of andere domme dingen mee gedaan, en op een dag doet ie het gewoon niet meer. Ik heb de zekering geprobeerd te vervangen, maar hij weigerde nog aan te gaan. Gelukkig kan ik hem nog terugbrengen naar de Yorcom (wederom, erg goede winkel), maar ik ga dus mijn geld proberen terug te krijgen, want deze set koop ik nooit meer. En na al dit gekloot met deze set, die jammerlijk genoeg de enige is waar een optical aansluiting op zit voor mijn Xbox 360, is dat best wel jammer. Logitech speakers koop ik nooit meer.

Heb jij ook een Logitech Z-5500 Digital?

Misschiend dat je kan zeggen wat voor set het is (2.1/5.1/2.0)
ook waarom je je eerste set gekocht had is wel leuk om te weten, en waarom deze set (je zegt optical aansluiting) vermeld dit ook in inleiding aub en leg het begrip aub uit voor een 'leek' die die deze set eventueel wil gaan halen.

Ook tussenkopjes zijn een must vind ik
Dit is meer dat je vind dat je set een slechte set is, maar weinig onderbouwing vind ik terug in je review!

Verbeter ze ;)
Spijtig dat je er pech mee hebt gehad , Kben zeer content van logitech :) . Kan je wel iets zegge over mediamarkt , heb het zelf ook meegemaakt dat k een product koop dat al was gebruikt :( van service gesproken
Zit inderdaad een foutje in logitech z5500 , maar dit is simpel te verhelpen , je moet gewoon een sterkere zekering erin zetten ( slobo) en je bent van de problemen af..
Dat is gewoon commercieel denkend, alleen beetje vaag dattie niet als demo weg is gegaan.
Een vriend van me gebruikt deze set al 2 jaar en heeft hem ook aangesloten op zijn Xbox 360 elite via optical erg mooi en goed geluid.
Heb deze set ook, 2e hands overgekocht van iemand die um ook bij yorcom vandaan had. In de beginperiode is die er een keer uitgeklapt, na lang zoeken was de zekering er dus uit, vervangen door een iets sterkere en tot nu toe geen problemen. Het "welbekende" plopjes probleem zat bij deze relatief oude set niet, al was het wel een risico geval gezien die uit die periode kwam. Maar liever een keer een zekering vervangen dan plopjes :).
Ik vind het best wel jammer dat je Logitech zo'n slecht oordeel geeft, gezien de eerste set niet nieuw was, en dus gewoon defect aan jou verkocht geweest is (shame on Mediamarkt! Ik vertrouw hen echt niet - al genoeg smerige verhalen over gehoord -, dus koop ik er ook nooit iets).
Een product kan natuurlijk kapot gaan, en jij hebt jammer genoeg die tegenslag gehad.
Mijn broer heeft deze set al anderhalf jaar, en deze werkt volledig probleemloos en heeft - in mijn oren - een zeer goede geluidsweergave. Vooral voor films is de geluidskwaliteit en de surround fijn.
Verder vindt ik het jammer dat je het in je review niet hebt over de bevindingen over het product zelf, wanneer het in gebruik was.

Dit is uiteraard allemaal mijn eigen mening; jouw mening is duidelijk, en gezien je eigen ervaringen terecht, hoewel ik er niet volledig mee eens ben ;)

[Reactie gewijzigd door 3phemeral op 28 januari 2008 13:40]

Sorry, maar is dit een review of een opsomming van dingen waar Logitech niets aan kan doen?

Je eerste set deed het prima, maar die was gebruikt en heb je teruggebracht (terecht). Wat heeft dat te maken met de Z5500 an sich?

Je tweede set is kapotgegaan. Kan gebeuren, het is electronica. Als je de moeite had genomen om Logitech te bellen/mailen, had je zonder problemen een nieuwe set gekregen, dat gebeurde bij mij (en vele anderen, kijk maar in het Z5500 topic) namelijk ook.

Kortom: slechte review.
Over de set die hij bij Mediamarkt kocht:
Deze was DOA.
Dus je opmerking
is niet terecht ;)
Denk ik ook wel

[Reactie gewijzigd door 3phemeral op 28 januari 2008 13:45]

Wat betreft je laatste quote:

Wie niet waagt, blijft altijd maagd. Vind het een beetje kort door de bocht meteen negatief te beoordelen terwijl je het niet eens hebt geprobeerd.
Jammer dat je inderdaad zo negatief bent. Van elk product van elk merk is er bij voorbaat al iets mis zelfs bij een B&W van 2 dagen oud heb je kans dat je naast de weg staat.

Je moet dan ook naar de service kijken. Ik heb een kapotte g5 muis gehad (2 weken) en kort daarna een kapotte g15 2nd edition toetsenbord gehard. Beide kon ik direct inleveren bij Mediamarkt. Beide waren gezakt in prijs en bij beide kreeg ik ook gewoon geld terug.

Voor de muis ben ik zelfs terug gestapt naar de mx518 en kreeg een mooi geld bedrag terug. Dit in euro's en geen gesodemieter met tegoed bonnen ofzo.

Ondanks de problemen ben ik nog steeds fan van de service van mediamarkt en logitech producten. Je zou voor de grap eens naar een willekeurig merk/bedrijf moeten stappen en de rma afdeling bekijken. Dan zal je een berg kapotte producten zien waarvan je dacht dat ze niet kapot zouden gaan.

De producten gaan ook niet altijd snel kapot maar soms is er gewoon een productie fout en doen ze niet op elk product een controle van 10 of 20euro om jouw de kosten te besparen en de concurentie met andere bedrijven aan te gaan.

Als ik jouw was zou ik niet zo snel op geven met logitech of andere leuke/goede/goedkopen merken als ze een goede service verlenen. Als deze slecht is dan is het een ander verhaal

Vriendelijke groeten,

Martijn