Specificaties 160GB 3.5" HDD (ATA) - Bekijk alle specificaties

WD Blue WD1600JB, 160GB Review

SubZ3ro 21 april 2005, 359 views

WD Blue WD1600JB, 160GB

Pluspunten

• Snel (8MB cache)
  • Stil!

Minpunten

• Wat mij betreft geen.

Ik heb deze schijf gekocht ter vervanging van mijn lawaaiige 20GB Maxtor schijf die standaard in mijn Compaq Ipaq zat. Zelfs met acoustic management op 'Silent' was die schijf verreweg de grootste herrieschopper in mijn systeempje. Zonde omdat de rest van het systeem fluisterstil is en omdat de pc op mijn bureau staat, en omdat ik er dus vrij dicht op zit. (zie foto)

Positieve reviews van deze schijf op internet en in diverse computerbladen hebben mij overtuigd om deze schijf aan te schaffen, daar deze stil én snel zou zijn. Daar is geen woord van gelogen. Zelfs met acoustic management op 'Performance' is deze schijf stukken stiller dan mijn vorige, zowel idle als stressed. Prestaties zijn dik in orde, mede dankzij de 8MB cache. Warmteontwikkeling is niet veel groter dan bij mijn oudere schijf.

Heb jij ook een WD Blue WD1600JB, 160GB?

ik heb ook 2 van deze schijven en vindt ze goed
heb eigelijk nooit andere schijven gehad alleen een ide schijf een maxtor diamant 9 ofzoiets maar heb hem snel weer weg gedaan want da trok heel mn snelheid omlaag qua laden van dingen zelfs xp was slomer
heb nu alleen sata vindt ik toch het fijnst
(maar hoe zet je die schijven in performance of anders kan niks vinden zo)