Rapoo Headphone Wireless Fashion H3070 Review

LighScan 5 juni 2012, 805 views

Rapoo Headphone Wireless Fashion H3070

Pluspunten

• draadloos
  • korte laadtijd
  • optie bedraad aan te sluiten
  • goed draagbaar zonder irritatie
  • drivers zijn onnodig (= platform-onafhankelijk)

Minpunten

• ontvanger is niet oplaadbaar via micro-usb als dit is aangesloten via een 3,5" jack

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Een kleine primeur, want voor deze headset is - op moment van schrijven - nergens een gebruikersreview te vinden op het wereldwijde web. :-)

En toch verdient deze headset een goede review.

Het betreft hier een draadloze headset, wat qua gebruik toch het één en ander vergemakkelijkt omdat je niet meer met een draad hoeft te sukkelen (die dan weer te kort of te lang is).

Hoewel ik geen exacte meting heb gedaan, is 5 meter (met een gewone muur ertussen) geen probleem voor deze headset.

Stel dat je batterij leeg geraakt net terwijl je naar dat ene fantastische liedje luistert, of een spannend moment in je game... Zou toch doodzonde zijn als je terug moet overschakelen naar je geluidsboxjes nietwaar?
Deze headset kan je in dat geval aansluiten met het micro-usb naar 3.5 jack kabel, dat standaard meegeleverd is. Natuurlijk heb je dan wel terug een bedrade headset, maar je kan tenminste even verder in zo'n geval.

De laadtijd is beperkt, zo'n 2 uurtjes opladen is al ruim voldoende, en de batterij gaat toch gemakkelijk zo'n 6 uur non-stop mee.

Audiokwaliteit is altijd het moeilijkste om te beoordelen bij dergelijke reviews. Naar mijn mening is dit iets veel te persoonlijk, en bovendien ben ik géén audiofiel. Dit is dus een moeilijke kwestie, ik ga het er dan ook op houden dat de kwaliteit even goed is als gelijk welke andere headset/oortjes ik al heb voorbij zien komen hier. Dit zijn o.a. Logitech's, Skullcandy's en dergelijke. Vergeef me dat ik niet specifieker hier op in kan gaan.

De microfoon is volledig ingebouwd - naar mijn mening geweldig gedaan omdat je geen irritant ding voor je mond meer hebt. De mensen verstaan mij prima - zij dit nu via Skype of via gsm is.

De "ontvanger" past in een 3,5" jack. De enige beperking die ik ben tegengekomen is dat je niet tegelijkertijd het apparaat van stroom (via micro-usb) kunt voorzien en ontvangen via de 3,5" jack.
Bovenstaande is echter niet zo'n groot nadeel, omdat het apparaatje prima geluid kan doorgeven via usb en tegelijkertijd opgeladen - op een computer of laptop is het dus niet aan te raden om gebruik te maken van de 3,5" jack (voor een GSM e.d. kan je vaak niet anders natuurlijk).

Inhoud van de verpakking:
* de headset (duhh)
* de ontvanger
* 1x 3,5" jack naar micro-usb (hiermee kan je de headset bedraad aansluiten in geval van lege batterij)
* 1x USB naar 2 micro-usb = om de 2 apparaatjes op te laden, en om de ontvanger van audio/laden te voorzien op een pc/laptop (aangeraden)
* korte handleiding die elke Tweaker ritueel verbrand

Heb jij ook een Rapoo Headphone Wireless Fashion H3070?

Eigenlijk is de grootste reden om een koptelefoon te kopen de geluidskwaliteit. Neemt deze af aangezien hij draadloos is? Hoe is de basweergave? Ik zie dat je hem sinds deze maand pas hebt en deze waarschijnlijk nog niet ingeluisterd is. Probeer hier iets dieper op in te gaan. Een review is eigenlijk ook een stuk relevanter bij dit soort dingen wanneer het apparaat langer in gebruik is. Bijvoorbeeld hoe de batterij zich in de loop van de tijd is. Het enige wat je hier opnoemt is eigenlijk een uitreksel van de accessoires. Zoals je zegt, de headset verdient een goede review, geef deze dan!
Bas is niet geweldig, vooral bij liedjes die veelvuldig van bas gebruik maken (of waar het om bas draait), merk je dit goed op. Voor een goede bas moet je niet bij deze headset zijn.

Verder is de klank wel mooi helder. Er zijn geen "storingen/ruis" op te merken, ondanks dat de headset draadloos is.

Over de batterij kan ik na een periode wel een update doen ja, goede suggestie.