Creative Sound Blaster Tactic3D Omega Gaming Headset Review

fireboy94 11 mei 2012, laatste update op 11 mei 2012, 1.841 views

Creative Sound Blaster Tactic3D Omega Gaming Headset

Pluspunten

• Geluid
  • Draadloos
  • Mooie standaard om je koptelefoon op te zetten

Minpunten

• Volumeknop kan je niet ingedrukt houden

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Gebruikt met:

Windows 7 x64

Ik was bij de aankoop aan het twijfelen tussen de Creative SoundBlaster Recon3D Omega Wireless Headset en de Creative SoundBlaster Tactic3D Omega Gaming Headset (deze). Ik heb uiteindelijk gekozen voor de deze omdat hij een stuk goedkoper was dan die andere en uiteindelijk twijfel ik of het verschil zo groot zou zijn. Je kunt trouwens altijd nog upgraden naar de Recon 3D Omega als je een die module apart koopt en ze samen aansluit.
Verpakking & Koptelefoon

De Creative SoundBlaster komt in een stevige doos. Alles zat goed vast, geen klachten over op te merken.

De koptelefoon voelt heel robuust aan, hij zit stevig in elkaar enz.. De lampjes betekenen niets maar zien er gewoon vet uit.
Dan heb je op de koptelefoon verschillende knopjes namelijk:
Mute knop voor microfoon te dempen(deze dient tevens om de koptelefoon te paren met de BaseStation)
Volumeknop
Aan-Uit knop
Resetknop
Installatie

Aansluiten op de computer is geen probleem aangezien de base station en de koptelefoon al gepaard zijn. Als je het product eenmaal aangesloten hebt op je pc doet hij het meteen. Er is geen aparte driver nodig om deze aan te sluiten wat wel fijn is. Natuurlijk als je er echt het beste geluid uit wilt halen kan je bij de website van Creative de driver downloaden(http://support.creative.c...aspx?nDriverType=1#type_1). Dan gewoon de computer opnieuw opstarten en hij doet het super.
Geluid

Het geluid is in een weg echt gewoon uitmuntend. De koptelefoon komt helemaal over je oren en voelt zelfs heerlijk als je hem een paar uur op hebt. Dat is ook een van de redenen waarom ik deze had gekocht want als ik mijn vorige opzette dan fikte mijn oren bijna af. De driver en programma wat je kan downloaden werkt ook perfect. Je kan alles mooi individueel afstellen en zelfs bepaalde profielen aanmaken voor gamen, muziek enz......
Opnemen
Ik heb dit nog niet zo veel uitgeprobeerd. Heb met wat vrienden geskyped en zij zeggen dat ze me super horen. Tot nu toe geen klachten gehad.
Gebruiksgemak

Een ding wat ik alleen minder vind is dat als je de volume op de koptelefoon lager wilt zetten moet je telkens op het knopje duwen. Je kan hem niet gewoon ingedrukt houden en dat ie dan na een bepaalde tijd sneller zachter gaat. Aangezien hij per druk op het knopje maar kleine stapjes maakt is dat wel slecht van creative.
Voor de rest is het een hele fijne koptelefoon.Ook fijn is dat je het microfoontje uit de koptelefoon kan halen waardoor je er geen last van hebt met bijv. Eten tijdens een film te kijken :P
Hij rijkt vrij ver, zeker 10 meter zonder ruis.

Ja het is niet de goedkoopste koptelefoon. Een 140 EUR. maar ik vind dit nou eenmaal een super koptelefoon. Het is het geld echt helemaal waard. Je zal er geen spijt van hebben!! :)

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Tactic3D Omega Gaming Headset?

offtopic:
Is het de bedoeling dat er tussen elk stukje een bolletje staat of wou je een opsomming?
Ik heb een vraag. Kan je de Wireless stand ook doormiddel van de USB output in een stopcontact(met een usb telefoon oplader) te stoppen aan zetten? En dan een mp3 speler er aan hangen? Want ik kan niet altijd mn pc aan laten staan. En kan je de headset ook gebruiken zonder de wireless dock/stand? .
volgensmij is de usb ingang alleen maar voor het geluid van de pc, en kan je er ook gewoon je mp3 speler/telefoon aanhangen, zonder dat je het dockingstation aan de stroom hebt liggen.

Je kan de headset niet gebruiken zonder de dock, want dat is waar het geluid wordt omgezet in radiogolven, om naar je koptelefoon gestuurd te worden