Steelseries Diablo 3 Review

fayt64 12 mei 2012, laatste update op 22 mei 2012, 1.423 views

Steelseries Diablo 3

Pluspunten

• Looks (zowel de software als de headset zelf)
  • Volume Control werkt erg goed (dat heb ik wel eens anders gezien)
  • Microfoon is in/uit schuifbaar
  • Erg goed geluid

Minpunten

• Braided koord is me wat te kort, er word wel een verleng kabel mee geleverd

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Mijn Diablo 3 Headset van Steelseries is nu even binnen en heeft al enige uurtjes muziek, film en games te pakken en overall een erg fijn zittende headset.

Looks:

Het begint al met de verpakking, deze is erg netjes en hier is niet op bespaard, het uiterlijk van de doos is gebasseerd op de doos van Diablo 3 en staat dus ook leuk op de plank als je er van houd om goodies te verzamelen. In de doos zit natuurlijk de Headset, een verlengkabel en een boekje met uitleg in alle talen hoe je de headset op de USB moet aansluiten.... en een sticker van Steelseries.
De software is niet bijgeleverd en zul je moeten downloaden van de website van Steelseries.
Deze headset is echt een eye catcher die gebasseerd is op de Steel Series Siberia en heeft ook dezelfde geluidskaart en speakers maar wat deze extra heeft is het Diablo 3 design en erg leuke rode verlichting die in te stellen is op:

Pulsating Slow Medium Fast (ik vind zelf de langzaam setting al te hard ...but thats me)
Steady (gewoon aan of uit :P)
Triggerd (word geactiveerd door het geluid wat er gespeeld word)

De headset is erg strak en ze hebben hun best gedaan om hem er a la Diablo uit te laten zien, het koord is braided en ziet er ook leuk uit, en zorgt ervoor dat het minder snel in de knoop raakt.

Comfort:

De headset is erg licht en daarmee zit hij (voor mij) fijn, de oorkappen zijn zacht en de bediening op de kabel is niet te ver weg (de volume + & - en Mute voor de Mic). De microfoon is in en uit te schuiven en zit dus niet in de weg. De Headset is wel van degelijke bouw kwaliteit en de oorkappen filteren het geluid van buitenaf goed weg. De microfoon is van goede kwaliteit en is flexibel en kan dus ook goed gedraait worden.

Prestatie:

Door zijn eigen USB Geluidskaart en de mooi diablo style software is de audio helemaal naar eigen wensen met een equalizer in te stellen, en moet zeggen dat er aardig wat bas in deze headset zit.
De microfoon doet wat hij moet doen en hoor van de mensen dat ik goed te verstaan ben dus dat zit wel snor. Je kunt op de geluidskaart van de headset profielen aanmaken die hij ook onthoud als je hem op een andere pc aansluit, dit kan handig zijn als je voor lan party's wel is wisselt van computer of even bij een kameraad gaat gamen en je dan toch je eigen audio instellingen hebt.

Functioneel:

De braided kabel is best kort ongeveer een meter, nu krijg je er wel een USB verleng kabel bij maar voor mij persoonlijk vind ik dat het enige minpuntje, de headset voldoet zeker aan mijn verwachtingen, goed geluid leuke features en mooi bijpassende software waarin meerdere profielen zijn aan te maken. De software is erg goed over na gedacht en vooral de looks zijn helemaal Diablo style.

Heb jij ook een Steelseries Diablo 3?

Ik zal nog even wat fotos posten
Edit foto's en tekst wat aangepast
ik heb hem zelf ook, die van mij is alweer terug naar steelseries omdat de kabel van lage kwaliteit hij. Hij twist heel makkelijk en daarom zit er al een kabelbreuk in mijn headset. Dit heb ik nog met geen andere headset gehad.
Erg klote man, zeker zo vlak voor de release van de game als je lange dagen wilt maken. hoop dat ze je netjes een nieuw sturen die dit probleem niet heeft. Een kabel breuk kan veel oorzaken wel erg balen man
voor de rest is het een fantastische headset en de game kan ik toch niet vanaf de release spelen in verband met eindexamens :(

als het goed is krijg ik inderdaad gewoon een nieuwe maar dat zal dan rond einde volgende week of begin de week erna zijn. Maar ik kan toch pas vanaf 4 juni beginnen met spelen :(
Mmm balen sterkte met je examens
Ziet er een aardige headset uit. Je vertelt dat hij erg licht aanvoelt, ik hoop dat hij wel uit duurzaam materiaal lijkt te bestaan?
En sluit hij goed om je oren, of kan je je omgeving nog goed horen?

Ook was ik wel benieuwd naar de microfoon, ik kan niet meteen een foto vinden waar de mic is uitgeschoven. Kan je deze verder nog verstellen?

Als ik onlangs geen goede headset had aangeschaft (logitech G35) dan had ik deze waarschijnlijk wel in huis gehaald ;)
Aangepast de headset is idd duurzaam en geluid van buitenaf hoor je zo goed als niet