Creative Sound Blaster Tactic3D Omega Gaming Headset Review

Rushed 25 april 2012, laatste update op 25 april 2012, 1.967 views

Creative Sound Blaster Tactic3D Omega Gaming Headset

Pluspunten

• Draadloos
  • Geluidskwaliteit
  • Opnamekwaliteit
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Installatieboekjes (chinees en spaans enzo, je moest effe bladeren voor Engels)

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Algemeen:

Ik heb de Creative Soundblaster Tactic3D Omega gekocht. Een draadloze headset omdat mijn vorige door kabelbreuk overleden was :'( RIP Fat1l1ty. Deze headset kwam er qua design en reviews die ik erover gelezen had als beste uit voor mij. Het was nog even de keuze tussen een Razer headset of deze maar na enige tijd toch besloten voor deze te gaan. Deze headset is voor gaming dus daar zal ik dan ook vooral mijn review op wijden.

In de doos:

- Dock bestaande uit een voetstuk, 2 staven en een mooi afgewerkt bovendeel waarop je je headset kunt laten rusten
- De receiver
- De headset
- 2x micro-usb
- 2x snelstartgids + HDMI gids
- een kabel voor een Xbox of PS3 denk ik :)
- en een kabel waarmee je hem alsnog bedraad kunt gebruiken of in de controller van je xbox kunt stoppen

Kwaliteit geluidsweergave:

Na het installeren van de Driver klinkt het geluid enorm goed. Ik ben niet zo'n fan van virtueel surround dus dat is een van de dingen die ik meteen uit heb gezet. De driver is niet nodig om de headset te gebruiken maar wel enorm fijn. (http://support.creative.c...20714,VARSET=CategoryID:1)

Kwaliteit geluidsopname:

Geluid is super helder. Werkt perfect en zonder problemen met teamspeak, skype en mumble. Meerdere mensen gevraagd en iedereen zei dat het perfect was.

Gebruiksgemak:

Het is een hele fijne headset. Een beetje aan de zwaardere kant dus als je hem meerdere uren zou gebruiken kan het denk ik minder fijn worden maar ik heb daar momenteel verder geen last van. Het werkt super simpel en opladen is kwestie van 1 seconde kabeltje erin stoppen

Bouwkwaliteit en afwerking:

De headset is gemaakt van standaard materiaal (plastic) en is van goede kwaliteit. De lampjes die erin zitten zorgen voor een mooie afwerking en over het algemeen niet iets gevonden wat ik minder mooi afgewerkt vind.

Prijs:

Prijs is natuurlijk wat minder. 135e is best wat maar ik vind het voor de volle 100% waard.

Een top headset.

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Tactic3D Omega Gaming Headset?

Hmmm Ik heb zelf de recon3d omega wireless gehad waar ik destijds 250 euro voor moest betalen.... was idd een geweldige headset qua geluid alleen het draadloos wou meer dan de helft van de tijd niet werken.... Heb m na 5 dagen maar weer terug gebracht....
Voor dat geld mag je toch echt verwachten dat t meer dan perfect werkt...
Nu mijn vraag voor jou:
Hoe werkt het hij draadloos connect hij altijd of heb je er net als mij ook problemen mee?
Ik heb tot nu nog geen verbindingsproblemen gehad. Misschien is hij niet goed aangesloten of is de headset niet helemaal opgeladen ofzo.
Ja was dat toen maar waar dan had ik m wel gehouden destijds. Ik heb toen nog alles geherinstalleerd windows etc... Ik denk dat ik gewoon een ondeugdelijk product had.
Maar goed blij dat jij geen problemen er mee hebt.
Heb vaak dat ik zelf draadloze signalen verstoor soms heel extreem, zelfs als ik loop aan de andere kant van een kamer waar een radio ver uit mijn buurt staat hoor je hem gewoon verstoren op elke stap die ik zet.
Daar heb ik eigenlijk helemaal geen last van. Zou ik toch even bellen met de fabrikant als dat een echt probleem wordt.
Heb hem net binnen, maar ontzettend veel last van ruis als er geen geluid speelt. Direct over als ik de koptelefoon uitzet, het wordt niet meer/minder van volumeregeling.

[Reactie gewijzigd door tomaat23 op 12 december 2013 20:44]

Controleer of je de drivers hebt geinstalleerd. Of check anders ff bij een vriend of het bij hem wel werkt.

Kan ook storing zijn van verbinding zijn
Welke drivers heb jij ge´nstalleerd staan? In apparaatbeheer staat heel netjes aangegeven dat het de SB omega 3d is, maar als fabrikant MS (draai hier windows 8.1). Heb net met voice zitten rommelen en dan wordt het helemaal erg, even getest in dat THX menuutje. Dan gaat de boel echt ruisen. Kan me slecht voorstellen dat dit aan een driver ligt.

Op een laptop met windows 7 hetzelfde. Wordt een retourtje reparatie.

[Reactie gewijzigd door tomaat23 op 13 december 2013 10:00]

Ik heb gewoon de standaard drivers ge´nstalleerd van de website. Zowel op de Mac (mavericks) als windows 7 64 bit doet ie het daarna. Maarja kan altijd hardware defect zijn natuurlijk.
Hoop dat je volgende beter werkt!
En wat staat er als je bij apparaatbeheer kijkt onder Audio In en Uitvoer>SB gaming headset>eigenschappen>stuurprogramma bij de leverancier?

Hij werkte bij namelijk al zonder driver installatie en de installatie van de .exe van de website lijkt geen verandering te brengen.

Op een win7 krijg ik wel Creative als leverancier van de driver te zien als ik de driver installeer. Maar ook daar ruis en verhoging van de ruis als ik op de testknop voor spraak druk.

Jij hoort 0 ruis en geen verhoging(of opkomende) ruis als je de spraakfunctie test met het THX configuratie programmaatje?

[Reactie gewijzigd door tomaat23 op 13 december 2013 14:22]

Ik hoor een soort van heel vaag zacht geluid wanneer de headset aanstaat. Maar dat is volgens mij bij praktisch alles. Ik heb in ieder geval geen last van ruis.

Ik heb mijn windows pc in Nijmegen staan en ben atm in Delft dus kan alleen met MBP checken. Als je een mac bij de hand heb kan ik vertellen wat ie daar zegt :)
Dat zachte geluid ervaar ik als ruis (als of er wind waait), ik stoor me er aan, bij het testen van spraak wordt het vervelend.

Hoe dan ook heb ik hem nu geretourneerd met geldteruggaaf (Bol.com medewerker adviseerde dat, reparatie zou maanden duren, identiek product terug weken en geld terug maar drie dagen na ontvangst).

[Reactie gewijzigd door tomaat23 op 13 december 2013 15:13]

Ik heb een vraag. Kan je de Wireless stand ook doormiddel van de USB output in een stopcontact(met een usb telefoon oplader) te stoppen aan zetten? En dan een mp3 speler er aan hangen? Want ik kan niet altijd mn pc aan laten staan. En kan je de headset ook gebruiken zonder de wireless dock/stand?
Je headset is in principe zonder de wireless stand te gebruiken maar niet met een 3,5mm audio jack zoals in de telefoon maar met 2,5mm. Heb dit zelf echter nog niet getest. Wat je zou kunnen doen is een raspberry pi fixen en dat als audiohost gebruiken voor je headset. Gewoon een sd kaartje met al je muziek in en je kunt er je headset op aansluiten.

weet wel dat je je stand gewoon in een stopcontact kan doen maar of het praktisch nut heeft weet ik niet. Je kunt ook direct je koptelefoon met een lader in het stopcontact doen. Het is niet zoals bij sommigen koptelefoons dat je de stand moet poweren en dat als je je kop telefoon erop legt dat ie begint op te laden :'( het is wel nog vereist om er dan vanuit de stand een kabeltje naar te laten lopen.
Dat is wel zeker nuttig. Zo kan je namelijk je telefoon op de stand aansluiten en de stand aanzetten via usb in het stopcontact. Zo hoef je niet je PC of console aan te zetten.( Voor mij is dit een must)

Zou het dan mogelijk zijn om een 2.5mm male to 3.5mm male jack kabeltje te kopen en die aan te sluiten direct op de headset en iPod? Kan je dan ook de headset gebruiken zonder dat hij opgeladen is? Waarschijnlijk niet. Maar dat is niet zo'n groot probleem.

Op Bol.com is deze headset nu maar 69,- en mijn oude headset is nu kapot dus ik dacht dat dit wel een hele goeie deal zou zijn.
Zou kunnen (2,5mm naar 3,5mm). Heb het zelf nooit geprobeerd maar mocht het met een playstation werken dan zal het ook wel met een telefoon werken denk ik. Je kunt desnoods return-policy van bol.com checken en hem kopen en mocht het niet werken terugsturen. 69 euro is namelijk wel erg goede deal inderdaad!
Kan je dan ook de headset gebruiken zonder dat hij opgeladen is?