Logitech G35 Gaming Headset Review

Caidev 23 april 2012, laatste update op 23 april 2012, 2.387 views

Logitech G35 Gaming Headset

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bouw/Stevigheid
  • Opnamekwaliteit
  • Microfoonarm

Minpunten

• Lelijk
  • niet X-Box compatible

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Ik heb deze headset nu bijna een jaar in gebruik en hij is geweldig, ik zat te twijfelen tussen wat goedkopere en deze, maar ik ben erg blij dat ik voor deze heb gekozen. In de doos zitten de boekjes etc en 3 hoofdkussentjes, nou moet ik zeggen dat ik de meerwaarde van die hoofdkussentjes nou niet echt zie. Ik heb altijd de standaard er in zitten. Verder is de bouw van de headset zeer goed, ik heb hem per ongeluk een keer laten vallen maar daar is niks van te merken. Het armpje van de microfoon is ook heel fijn en voelt goed stevig aan. Een minpunt vind ik wel dat hij nou niet echt mooi is. De geluidskwaliteit is ook zeer goed, zowel als dat van de speakers als dat van de microfoon. Ik vind de surround modus ook heel nice omdat je nu tijdens een game met je ogen dicht kan zeggen waar iemand staat. Prijs kwaliteit verhouding is ook goed. Als je nog vragen hebt moet je maar een reactie plaatsen of een DM sturen

Heb jij ook een Logitech G35 Gaming Headset?

Het is inderdaad jammer dat ie niet op de XBOX kan, maar verder is het echt een fijn ding en vooral de 7.1 audio komt van pas bij het spelen van bijvoorbeeld BF3. De G-knoppen zijn ook wel handig want ik luister soms muziek tijdens spellen en als ik me dan even erg moet concentreren is het handig dat ik de muziek snel uit kan zetten en als er een stom liedje op staat ik snel op volgende kan drukken :D
Das dan de schuld van Xbox, en niet van Logitech. Logitech kan geen drivers maken voor Xbox, Microsoft zou m dan moeten gaan ondersteunen.

Verder karige review. je zegt dat bouw kwaliteit "zeer goed" is, maar beoordeeld dat onderdeel met 3 sterren? |:(
Ja omdat er onder die sterren ook
Uiterlijk valt...
Enigste wat ik minder vind aan de G35 is dat je niet kan instellen om 5.1 te gebruiken ipv 7.1.

Er zijn een aantal games die geen 7.1 ondersteunen waardoor je in die games geen geluid had, tenzij je de drivers verwijderde en dan alleen stereogeluid hebt.

Games zoals Crysis 2 en The Witcher 2 hadden hier last van. Volgens mij is dit wel verholpen met de nieuwste updates van deze games.

[Reactie gewijzigd door P van H op 23 april 2012 20:49]

De oorkussens slijten redelijk snel, het plastic-dat-eruit-ziet-als-leer droogt uit en gaat loslaten. Helaas heeft Logitech geen reserve onderdelen voor de G35, als dit gebeurd binnen de 2 jaar garantie dan kan je met een beetje geluk een compleet nieuwe headset krijgen voor zoiets sufs als lelijke oorkussens. Die dingen kunnen nooit duur zijn in de productie
Ik heb de G35 al 2 jaar en het is echt de beste headset die ik ook heb opgehad.
Zit lekker is stevig en het geluid is echt top.
En bij mij nog geen problemen met het plastic dat los laat (gelukkig)
Voor ieder die een nieuwe headset wil ga voor de G35 :)
vind de G430 nog wat beter!
Dan is 'Geluidskwaliteit' ook meningsgebonden en dat is het ook. Want dit is een userreview, hij kan 'Lelijk' gewoon als negatieve eigenschap erbij zetten.

[Reactie gewijzigd door Fleximex op 23 april 2012 21:56]