Sennheiser PC 360 G4ME Review

MiliaanR 16 april 2012, 3.673 views

Sennheiser PC 360 G4ME

Pluspunten

• Zit heerlijk
  • Geweldige geluidskwaliteit
  • Kwalitatief product
  • Prijs is het helemaal waard
  • Open oorschelpen

Minpunten

• Microfoon, matig
  • Microfoon kan niet naar je mond toe.
  • Kabel krult op

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 3
Deze headset wordt gebruikt met de onboard geluidskaart van de Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3.

Ervoor
Ik heb de Sennheiser PC 360 G4ME nu ongeveer twee weken in mijn bezit. Hier voor had ik een Creative Fatal1ty headset waarvan de kabel door gebroken, deze had ik gesoldeerd maar dat werkt gewoon niet prettig.
Ik had deze headset gekocht nadat ik een Roccat Kave had gekocht. De Roccat was hele slechte geluidskwaliteit, zat niet lekker, overdruk op je oren et cetera, gelukkig kon ik hem terugsturen! Ik wou dus wel graag een headset met Surround Sound, na dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA hoefde ik dat niet meer.

Aankomst
De Sennheiser kwam aan in een iet wat kale doos, de verpakking was in iedergeval niet zo mooi en leuk als die van Razer, wat ik niet zo heel erg vond want het gaat tenslotte om de headset! Toen ik deze eindelijk uit de doos had gekregen werd ik blij verast. Hij is heel licht voor een headset en ziet er goed uit.

Geluidsweergave
De kwaliteit van het geluid is heel goed, ik heb niet zo heel vergelijkings materiaal maar in iedergeval is het een hele grote stap van de Fatal1ty naar de Sennheiser. De Fatal1ty had naar mijn mening altijd al een overdreven bass, heel leuk als je een granaat hoort ontploven maar daar houd het ook op, er kwam ook heel bedomd geluid uit de Fatal1ty (hier kwam ik pas achter nadat ik de Sennheiser had geprobeerd)
De Sennheiser heeft een heel open geluid, wat waarschijnlijk komt door het open ontwerp van de oorschelpen. Het is te vergelijken met geluid dat uit de boxen komt, wat bij mij in het begin voor verwarring zorgde, ik dacht dat ik namelijk op boxen aan het luisteren. Bij het "Gamen" is het geluid werkelijk subliem! Je hoort alles, als de granaat voor de ontploffing naast je neer komt hoor je dat en geeft je nog weg ren tijd.
Muziek luisteren met deze headset is een feestje, mits je goede kwaliteit muziek hebt. Tijdens muziek luisteren vielen mij dingen op die ik nog nooit eerder in een liedje had gehoord, terwijl ik toch wel dacht dat ik die liedjes kon dromen :+

Geluidsopname
De microfoon is een mooi gemaakt ding, hij zit aan een hefboompje die je omhoog kan doen en dan is de microfoon automatisch gemute. De microfoon kan je niet heel goed naar je zelf vormen, je kan hem een beetje naar je mond toe buigen maar niet veel. Ik heb van mijn vrienden gehoord dat ik niet heel anders over skype klink. De opname kwaliteit is denk ik dan ook niet heel super, ik kan het zelf niet beluisteren! Als je de microfoon naar beneden hebt moet je hem flink naar beneden doen met twee redenen, je ademt er in of er zit een gigantisch blok in je oogveld. De microfoon ziet er wel lekker robuust en ruig uit!

Gebruik
Deze headset zit echt heel lekker, hij is ultra licht, zit niet te strak of te los en vormt lekker naar je hoofd. De open oorschelpen houden inderdaad je oren lekker koel bij lange game sessies, hier was ik eerst sceptisch over maar heeft mij blij verrast. Ik denk niet dat je deze headset snel kapot gaat en de kabel ziet er stevig uit. Een nadeel van de kabel is dat deze zich de hele tijd oprolt!

Deze headset is echt super! De geluidskwaliteit is geweldig zowel voor muziek als games. De microfoon is misschien, niet echt beoordeel baar, wat minder maar als je er niet in wilt zingen is deze microfoon prima. Je bent gewoon goed en duidelijk te verstaan. De headset zit verschrikkelijk lekker, je hebt soms niet door dat je hem nog op hebt. Je wil dan opstaan om drinken te halen en dan zit je nog vast, wut?! Als je budget het toe laat zou ik zeker deze headset kopen! Ik heb hem goedkoop gekocht bij Rentepunten Winkel van ING voor 110,-

Tips zijn welkom!

Heb jij ook een Sennheiser PC 360 G4ME?

Even voor alle piepende oren:

het is een Sennheiser game hoofdtelefoon dus verwacht niet dat het gericht is op uren luister gemak. Daar zit je bij deze lijn gewoon verkeerd bij.
Waarschijnlijk geven deze te veel druk tijden het afspelen van muziek etc dus.

Heb je al eens een half open geprobeerd? Voor het behoud van je oren is dit een aardige investering t.a.v. gameding
hij ziet er anders wel comfortabel uit. Zit hij niet lekker bij urenlang gebruik? Want ja, bij gamen heb je dat ding uren en uren op je hoofd. Ik heb nog gezocht bij de Media Markt maar daar hebben ze hem niet volgens mij.
Maar hij is toch helemaal open? En volgens mij is deze headset juist gemaakt voor uren luister gemak, in vergelijking met alle anders headsets is deze toch echt de minste piep?
Het is meer de (fysieke) audio driver die veel druk veroorzaakt.
Mijn AKG bv kan ik uuuuuuren ophebben, maar de Urban Ears (die echt super entertainment performance zijn) maar 2 uur.
Ze waren allebei even duur.

[Reactie gewijzigd door dmvdberg op 17 april 2012 15:31]

Nou, deze headset is best goed in het laten horen van geluiden op lage geluidsniveau.
En waarom zeg je dan dat we een half open moeten proberen?
Ik heb zelf de Sennheiser HD555 maar ik vind deze headset toch wel interessant. Vooral omdat iedereen positief is over het geluid, zowel in game als muziek. En daar is het voor mij ook echt om te doen. Daarnaast een knop om het volume te regelen in je oor is ook hartstikke fijn natuurlijk.
Dit is gewoon een Sennheiser HD555 met microfoon er aan vast.
Oke. Dat is zeker interessant aangezien ik zeer tevreden ben met m'n HD555. Alleen mis ik de mic natuurlijk best erg in-game dus deze staat echt op het verlanglijstje.
Mooie review (vind ik), ik heb zelf een Sennheiser PC?? en heb ongeveer dezelfde ervaringen als jij maar krijg soms last van mijn oren (piep) en dan moet ik hem even afdoen dat filmpje is trouwens echt ge-ni-aal heel leuk om te horen
Fijn dat je hem mooi vindt! Ja, dat piepje had ik vroeger ook altijd, nu ook nog wel maar minder. Kwestie van even rusten inderdaad of geluid zachter zetten. Ik houd van dat filmpje, elke keer weer kippen vel :)
Hoe kan ik een plaatje in de tekst zetten?
Ik wil graag iets over de microfoon zeggen, jij zegt dat je hem met Skype hebt getest!
Dat moet je juist NIET doen als je hem wilt testen als ik jou ben zou ik bijvoorbeeld Fraps downloaden en dan jezelf opnemen, ik heb iemand al is eerder gezien bij een stream en daar hoorde ik 0! achtergrond geluid (behalve van zijn eigen pc die je hoorde maar dat is normaal)

Maar voor de rest goeie review! :D

[Reactie gewijzigd door djro93 op 24 oktober 2012 15:26]

hallo ik heb nu net deze headset ik vind hem super je moet gewoon in windows
even naar je geluid gaan en dat kan je geluid goed regelen naar wens
ik had eerst een g35 super ding alleen word ik gek van usb en hij is nu stuk bij de hoofd strip
dus weg er mee oo ja nog iets dat je nog niet eens bij Logitech nieuw oorschelpen kan krijgen slecht

ik had eerst besteld de Roccat KaveXTD 5.1 besteld waar wat een kut ding is dat
geluid is niet aan te horen mic die in teamspeak niet goed werkt nee heb hem meteen geruild tegen
deze 360 g4mer super ding