Sharkoon Vaya Review

Whisky 19 maart 2012, laatste update op 20 maart 2012, 1.633 views

Sharkoon Vaya

Pluspunten

• Toffe LED aan de voorkant met grote fan.
  • Mooi zwart.
  • Mooi vormgegeven.

Minpunten

• Slechte afwerking.
  • Slots voor grafische kaart en dergelijken kunnen niet terug afgedekt worden, deze moet je verwijderen door het dunne stukje metaal af te breken waardoor je ze niet meer terug in de slots kunt zetten.
  • Fans zijn niet super stil

Voor een beginner is dit zeker een goede kast.

Hij oogt heel "stoer" vanwege de brede onderkant waar de fan zit, deze wordt opgelicht door een rode LED wat toch een leuk effect geeft.

In de kast zelf zit een kabel management systeem wat in mijn geval prima zijn werk doet, hij heeft voldoende ruimte om alle kabels netjes weg te werken.

Ook het aansluiten was niet al te moeilijk, na het lezen van de handleiding heb ik alles binnen 1,5 uur geinstalleerd.

De Voorkant is van plastic, wat ik zelf niet zo erg vindt, maar als je goed kijkt lijnt de voorkant niet helemaal uit met de zij panelen waardoor je een spleet krijgt, zoals ik al zij is dit voor mij geen probleem.

Als je voor het eerst een systeem in elkaar zet, is deze kast prima. Als ik nu nog een systeem zou bouwen, zou ik een kast kiezen met wat beter bouw kwaliteit.

Heb jij ook een Sharkoon Vaya?

Je benoemt een aantal minpunten maar licht ze vervolgens niet toe?
welke punten dan niet? Ik ben het zelf wel behoorlijk eens met zijn bevindingen. Dat van dat afbreken was ik nog niet tegen gekomen, dus heb ik de kast nog even opengemaakt, maar je kan hier gewoon plaatjes voor kopen. Ik heb er hier tig liggen als je in de buurt van Rijswijk ben kan ik je er zo 1 meegeven als je dat wilt. Ze izjn alleen wel zilverkleurig.
Ik neem aan dat het niet super veel uitmaakt of die gaten zijn afgedekt of niet?

En helaas woon ik niet in de buurt van Rijswijk ;)
Denk je dat in deze kast een sapphire 7770 GHZ past?
Ik ga deze kast kopen om mijn nieuwe config in te prakken!!

@Anduuuh
Ik ben zelf enorm fan van stille PC's.

Tip 1:
Zet je PC op de grond ipv naast je gezicht op het bureau

Tip 2:
Als de fan niet super stil is, en je zou dat wel willen, kun je eenvoudig voor een poep en een scheet 12cm fan kopen met eventueel een paar kleur-LED's erin.

Ik heb zelf 3x Revoltec LED-Fan (120mm, 3/4p, Rood) in mijn kast zitten en die zijn hrlijk stil. Meeste lawaai geeft mijn cpu koeler (die draait om de een of andere reden vrij hard) daarna de lucht flow van mijn voeding.

Aanraders zijn dus:

Revoltec LED-Fan (120mm, 3/4p, Rood) max 1200 rpm (c.a. 7,-)
Tweakers ID 105017
f
Cooler Master SickleFlow 120 Red LED 120mm max 2200rpm (ca. 7,-)
Tweakers ID 262863