Specificaties 2,4" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia C3-00 Grijs Review

Winter 5 maart 2012, laatste update op 18 juli 2012, 827 views

Nokia C3-00 Grijs

Pluspunten

• Full QWERTY toetsenbord
  • Goedkoop

Minpunten

• Internet

Al bijna een halfjaar ben ik in bezit van de Nokia C3. Het is een prettige mobiel met een redelijk aantal features. Ik heb gekozen voor deze mobiel omdat hij een handig QWERTY-toetsenbordje heeft en dus makkelijk is voor SMSen en internetten. Deels wegens de prijs is dit een goede aankoop en heb ik er veel plezier van gehad. :)

Het toestel

Toestel
Het is een lekker compact toestel en valt goed in de hand. Het fijne vindt ik ook het toetsenbord, wat makkelijk in gebruik is. Ook weegt hij maar 114 gram en maakt het dus een licht toestel. Met de grootte van 11,60 x 5,80 x 1,40 cm is het een redelijk compact apparaat. Het beeldscherm is 320 x 240 pixels, niet al te groot dus.

Het QWERTY toetsenbord

Camera
Door de 2.0 megapixel camera kun je foto's maken op de C3. Jammer genoeg zijn het dus geen hoge kwaliteit foto's. Prima als je een foto maakt op een feestje, maar voor bijvoorbeeld een landschapsfoto is het toch gewoon te slecht. :/

De camera

Internet
Internet viel op deze mobiel voor mij enorm tegen. Ik heb dan wel gewoon prepaid en het was niet mijn bedoeling overal op internet rond te hangen maar er zou een goede WiFi mogelijkheid moeten zijn en die werkt bij mij dus niet. Wat ik ook probeerde ik kreeg hem niet aan de praat. Jammer. :(
Het valt dus aan te raadden een abbonement te nemen als je graag op internet wil.

Geheugen en connectivity
Bij mijn aankoop zat standaard een 2GB Kingston MicroSD kaartje in het apparaat. Ik weet niet zeker of dit voor iedereen geldt. Er is dus mogelijkheid voor een klein opslag. Ook is er een USB ingang waarmee je de mobiel met je computer kunt verbinden.

MicroSD ingang en USB poort

Multimedia
Er is redelijk wat multimedia mogelijkheid op de C3. Je kunt muziek luisteren, foto's bekijken, filmen en er zijn een paar spelletjes. Tevens kun je ook meer spelletjes downloaden via de Nokia Store of via je pc. Ook is het apparaat voorzien van een FM Radio, die alleen kan worden gebruikt met de earphones.

Batterij
De C3 heeft een standaard 3.7V BL-5J batterij van Nokia. De spreektijd bedraagt (onder ideale omstandigheden) 420 minuten. De standbytijd bedraagt onder deze omstandigheden 480 uur. Als je dus veel bezig bent op het toestel kan hij al snel leeg zijn. Met behulp van de bijgeleverde oplader kun je hem opladen in een standaard stopcontact.

De batterij

Als je opzoek bent naar een goedkoop mobieltje die grotendeels wordt gebruikt voor bellen en SMSen, is de Nokia C3 een goede keus. Wil je meer op internet gaan zou ik toch verder gaan kijken. De C3 is van echte Nokia kwaliteit en kan dus wel tegen duwtje of stootje. Hij gaat lang mee en blijft het goed doen. Je kunt lang plezier beleven van deze Nokia mobiel.

Oh nog excuses voor de slechte fotokwaliteit, het is gemaakt met een iPhone. ;)
Dit is trouwens mijn eerste 'echte' review, voorheen wel eens een simpele review gemaakt, maar dit keer daadwerkelijk met tekst en plaatjes. Enige opmerkingen of verbeteringen zijn meer dan welkom! :D

Heb jij ook een Nokia C3-00 Grijs?

'Het beeldscherm is 320 x 240 cm, niet al te groot dus.'
Dat is toch behoorlijk hoor voor een Telefoon schermpje.
Klopt, maar niet als je het vergelijkt met een iPhone of een Galaxy S.
Lees nog maar eens, meneer probeert de auteur hier te wijzen op een vertyping, 320 x 240 cm (3,2 x 2,4 meter, sure....)is gigantisch voor een telefoon natuurlijk....
Ohja, nou zie ik het! Bedankt! :)
Je kunt ook niet echt veel verwachten van de camera he.. 100 euro mobiel heeft geen hele goede camera.
Nee daar heb je helemaal gelijk in. Daarom zeg ik ook dat je als je een betere kwaliteit wil je een ander mobieltje moet nemen. ;)
Lijkt mij dat je een miskoop hebt gedaan? Misschien moet je kijken naar een andere wat duurdere (200 euro regio) mobiel ;) Verder ok review :0
Je schrijft dat het schermpje 320x240cm is... is de kwaliteit ook een beetje goed en speelt ie Full HD materiaal af? Dan koop ik er ook één om te gebruiken als TV :+

Zonder dollen, kleine typo, verder vrij nette review (zij het misschien niet helemaal neutraal ivm hogere verwachtingen).
Geen idee of hij HD kan, maar goede kwaliteit beeld heeft hij zeker. ;)
Ik heb als test de telefoon helemaal opgeladen, en laat hem leeglopen. Ik ben nu onderhand 1.5 week verder, en de telefoon staat nu nog maar op 3 streepjes, heb jij dit ook????