Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 226CW Zwart Review

Emile 25 oktober 2007, laatste update op 29 oktober 2007, 4.417 views

Samsung Syncmaster 226CW Zwart

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Design
  • Geen dode pixels
  • Geen Ghosting
  • 16:10

Minpunten

• Prijs in vergelijking met de 20" 206BW
  • Maar 2 aansluitingen
  • Er zitten smerige stickers op die je er moeilijk af krijgt, en die resten achter laten.
  • (de energie-star sticker)

Hallo Tweakers,
Dit is mijn eerste productreview, reacties en tips zijn dus van harte welkom!
Ik gebruik dit scherm nu 3 dagen, en tot nu toe bevalt het me echt zeer goed.

Featureset
De featureset vind ik het minst positieve van dit scherm, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het slecht is. Het scherm heeft 1 DVI-ingang en 1 D-Sub-ingang. Dit is natuurlijk wat weinig, maar wel is het mooi dat je bij dit scherm geen losse adapter nodig hebt.

Kleurweergave
De kleurenweergave van dit scherm vind ik echt top. Ik kom van een 17" Medion monitor af, en de kleuren zijn gewoon veel echter en mooier. Het is natuurlijk zo dat bij LCD-schermen zwart nooit echt zwart is, maar bij dit scherm is zwart veel zwarter dan bij andere schermen. Ook zijn in vergelijking met de 226BW de kleuren veel "echter". Ik heb beide schermen in de showroom van Alternate bekeken, en je ziet duidelijk verschil.

Ghosting
Van Ghosting heb ik nog geen last gehad. Ik heb al wat games gespeeld, en snelle beelden bekeken, en ik heb nog niks van Ghosting gezien.

Pixeldefecten
Ik heb een kwartier naar dode of "slapende" pixels gezocht, maar ik heb niks gevonden.

Bouwkwaliteit en afwerking
Het design van dit beeldscherm vind ik echt heel mooi, lekker strak, mooi zwart en mooie hoeken (geen vierkante punten). In de andere reviews van dit scherm staat bij de minpunten instabiele voet. Hier heb ik totaal geen last van.

De Prijs
De prijs is in vergelijking tot de 206BW misschien wat hoog, die 2" erbij kost 100,- Toch vind ik het nog een goede prijs. Hij is het echt dubbel en dwars waard.

Ik vind het echt een goede aankoop, mooi design, goed beeld, geen dode pixels, en noem maar op.
Als je twijfelt tussen de 226BW en de 226CW, moet je echt voor de CW gaan. Je loopt hierdoor geen kans om, zoals bij de BW, 2 van de 3 slechte versie's te kopen, en de kleuren zijn veel mooier. Ook is het stroomverbruik in vergelijking met de BW ongeveer 10Watt minder.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 226CW Zwart?

Naar mijn idee een goede productreview. Maar, mogen er ook wat foto's bij?
;)
Ik zal ze er vanmiddag bij zetten!
Zijn er nog meer verschillen tussen de 226CW en de BW?

Ben hier de gelukkige eigenaar van een BW met goed paneel, maar zijn er nog meer verschillen?
Keb 'm ook. Enigste ndaael vind ik de smerige stickers die ze er op plakken en dan nog scheef ook. Oh ja de CW heeft betere kleuren dan de BW. Gamut van 95% tov 75 % op een traditioneel (BW) scherm,
Daar heb ik ook last van. Ik heb ze er afgehaald, maar er zitten nog steeds smerige sticker resten. Hoe heb jij ze er af gehaald? Als je het met stickerverwijderaar doet, blijft je lak dan nog mooi? Of zijn ook andere middellen voor? (Wodka of Whisky? :+ )
wat ik heb gedaan is gewoon eventjes met men duim erover wrijven ja wel met een beetje kracht wrijven maare uiteindelijk NIETS meer te zien en geen enge goedjes in de buurt van het scherm.
Dus gewoon eraf trekken en met de ruim duwend wrijven
Ik neem aan dat jullie het hier over die Energy Star Sticker hebben, en niet over die vista sticker? :P Ik stoorde me er in het begin ook een beetje aan, maar nu merk ik hem niet eens meer.
Ja daar hebben we het over.
Nog iemand een oplossing?
Yep op mijn Scherm (226BW) zit ook zo'n stikker. op zich vind ik het niet erg. alleen welke mogool plakt die dingen zo scheef.. werken er soms Josties bij samung

Oja gemaakt in slowakije dat verklaard veel
Maar heeft iemand een oplossing om de overblijfselen weg te halen? Want ik ben bang dat als ik met chemische middellen aan de gang ga, dat ik er vlekken in maak die er niet uit gaan...