Corsair Vengeance 1300 Review

chrisros 1 maart 2012, laatste update op 20 mei 2012, 1.945 views

Corsair Vengeance 1300

Pluspunten

• Goed geluid met geluidskaart
  • zachte oorschelpen
  • Bouwkwaliteit
  • Geluidsopname
  • goede deal voor een goede gaming/music headset

Minpunten

• Zit strak
  • werkt niet goed op on-board geluid
  • kabel draait om zichzelf heen
  • groot controle blok in de kabel
  • Geen accessoires (hoes Ect.)

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
De Corsair vengeance 1300, wat vindt ik er van?

Omdat ik niet vind dat je kan zeggen: Deze hoofdtelefoon is goed, en deze niet, ga ik het in de volgende categorien opdelen:
Comfort,
geluidsweergave,
Geluidsopname,
Bouwkwaliteit,
Gebruiksgemak.

Comfort

Toen ik de hoofdtelefoon uit de doos hield (wat versassend makkelijk ging)
viel mij n ding meteen op: Hij was zcht, de oorschelpen waren groot van een super kwaliteit memory-foam, ook de hoofdband was van dit materiaal, hier zal het dan ook niet aan liggen als het om comfort gaat! toen ik de hoofdtelefoon langer in gebruik nam kwam ik er al snel achter wat ik niet zo fijn vond, hij drukte namelijk nog al stevig op mijn hoofd, en ik had voortdurend de neiging om n oorschelp af te zetten zodat hij wat minder strak zat, ik heb zelf een vrij breed hoofd, daar is deze hoofdtelefoon dus niet zo geschikt voor.

Geluidsweergave

In deze hoofdtelefoon zitten geen standaard 40mm, maar grote 50mm drivers, in theorie zou het geluid dus 'krachtiger' moeten zijn, mits je het NIET op je onboard geluidskaart doet! Zelf heb ik geen andere geluidskaart, maar ik merkte wel dat wanneer ik D'nB, Dubstep, house of iets anders met veel lage en hoge tonen ging luisteren, dat hij een beetje ging ratelen, waarschijnlijk omdat de geluidskaart gewoon niet genoeg 'kracht' heeft, om als het ware de speakers te laten bewegen. Dit heb ik bevestigd door 'm aan te sluiten op mijn HiFi setje, op de Headphone-out, daar klonk hij gewoon vol mooi, helder, en gebalanceerd Op! Dus als je onboard hebt is het *** waard, en als je een goede geluidskaart hebt, dan is hij zeker de volle ***** waard!

Geluidsopname

De geluidsopname is gewoon goed, geen studio kwaliteit natuurlijk, maar zeker boven gemiddeld, op skype was iedereen verbaasd hoe helder en schoon (ruisloos) mijn geluid was!

Bouwkwaliteit

Ook hier is niks op aan te merken, hoewel zowat de hele hoofdtelefoon van plastic is, voelt hij zeer kwalitatief! hij is zwaar, maar niet te zwaar, kraakt niet, en klikt goed tijdens het afstellen. Ook de kabel is een gevlochten, en dus van hoge kwaliteit!

Gebruiksgemak

Dit oordeel verschilt natuurlijk heel erg per persoon, en hoe deze de hoofdtelefoon gebruikt!
voor mij waren een paar factoren doorslaggevend om 'm terug te sturen naar de winkel.
om te beginnen met de goede dingen, de hoofdtelefoon werkt gewoon zoals die hoort, e heeft gen drivers of iets dergelijks nodig om te werken (wat je natuurlijk verwacht van een analoge hoofdtelefoon), maar dan heb ik wel ongeveer alles gezegd! aangezien de hoofdtelefoon Passief noise canceling is hoor je jezelf vrij slecht als je aan het praten bent, nou is dit niet erg als je altijd alleen op je kamer zit, en af en toe een scheldwoord over de chat heen gooit, maar wanneer je al vaker dan 1x per week op skype zit begint dit heel irritant te worden! omdat je jezelf amper kan horen als je wat zegt, en aangezien ik zelf elke avond een paar uur op skype zit... is dit niet helemaal de koptelefoon voor mij. ook heeft het draad de rare gewoonte om om zichzelf heen te draaien, en ook hadden ze van mij bij corsair dat blok(je) met in-line volume control, en mute weg mogen laten!

Al met al past deze koptelefoon gewoon niet zo goed bij mij, en ga ik als ik mijn geld weer terug heb,gewoon een nieuwe razer carcharias bestellen!

• ASrock Extreme 3 870
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Corsair Vengeance 1300?

Die grote blok voor het geluid me aan te passen en die microfoon mee aan/uit te zetten irriteer ik me mateloos aan, naast het feit dat je iedere week de kabel uit de knoop kunt halen. Voor de rest heb ik echt 0,0 klachten over dit headset. Prachtig geluid (i.c.m. Supreme FX van asus) zeer goed comfort (ik heb geen last van het strak zitten van het headset zoals jij hebt maar dat geef je zelf ook al aan waarom dat dat is) en goede looks.
Even om de mensen het googlelen te besparen ;)
heb ik wat foto's toe gevoegd