Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2232BW Zwart Review

Thijsbeer|IA 16 oktober 2007, 1.371 views

Samsung Syncmaster 2232BW Zwart

Pluspunten

• Mooi design
  • Mooie duidelijke kleuren (na instellen)
  • Geen ghosting
  • Twee aansluiting voor twee monitoren

Minpunten

• montage van de voet
  • zoem toon bij lage brightness

Ik was al een tijdje opzoek voor een vervanging van me IIyama crt monitor. Wilde wel graag een groter scherm, vooral tijdens het gebruik van photoshop en ilustrator. Maar maakte me erg zorgen dat dit ten kosten zou gaan van de beeldkwaliteit.
Een vriend van me had onlangs de 225BW gekocht en ik was erg onder de indruk van dit scherm (mooie duidelijke kleuren en geen ghosting in games). Zo doende ben ik weer eens op zoek gegaan en kwam uit bij de 2232BW. Dit vooral omdat hij een hoger contrast ratio had en een meer helderheid. Dit vind je idd ook bij de 226CW en BW. Maar die moeten het design van deze monitor missen.

Gehaald bij paradigit in amsterdam was een goede prijs en kon hem zo ophalen. Ook hun extra garantie sprak me erg aan (gewoon in de winkel regelen)
Bij thuiskomst alles netjes aangesloten. En de kleuren waren echt heel erg (veels te vel me ogen gingen er spontaan van branden). Alles stond op 100%. Nadat ik die had teruggezet was het al een stuk beter.
Toen de kleuren ingesteld, door middel van Natural color pro die erbij was geleverd op cd.
Hierna was hij een stuk beter. Heb hem ook naast me oude crt bak gehad en moet zeggen hij stelde me zeker niet teleur.

Er zijn tot nu geen dode pixel cq subpixels gevonden.

Wel merkte ik op dat toen ik de monitor net had hij een zoem toon maakte als je de brightness flink terug schroefde. Maar dit was verdwenen naar 1 dag gelukkig want om nou naar een te vel scherm te kijken omdat je anders een zoem hoort is ook niet alles.

Als laatste de features:
  • De beelddiagonaal en resolutie spreken mij zeer aan alles is goed te zien en is fijn om te werken met een groot scherm in photoshop.En ook de meeste games ondersteunen wel widescreen
  • Ook bij games is de ghosting ongeveer nul nadat je de RTA functie heb uitgeschakeld. Met die functie kwam het beeld schokkend over. Zonder gaat het allemaal wat vloeiender. En is er nog steeds geen ghosting.
  • Blacklight bleeding zie je soms wel maar is zo goed als verwaarloosbaar (vooral als je de brightness naar een normaal level zet is die haast verdwenen)
  • Kabels zijn niet in een gootje te stoppen, maar omdat de monitor toch niet in hoogte te verstellen is, stoort mij dit niet
  • Er zijn twee aansluitingen (een dvi en een gewone vga) zodat je twee computers kan aansluiten en de snel kan switchen.
  • De afwerking is erg mooi. Voldoet zeker aan mijn verwachtingen.
  • Ook de knopjes lijken mij stevig. De blauwe led bij de power knop kan ingesteld worden in 5 stappen. Maar moet zeggen hij valt er in het niet bij het grote scherm.
  • De montage op de voet vond ik persoonlijk er knullig. Je moet het scherm er echt opduwen en is niet echt duidelijk hoever. Maar het geheel staat wel weer stevig.
  • Er zit geen usb poort op maar dat vind ik geen gemis.
  • Hetzelfde geld ook voor de speakers, persoonlijk vind ik het een plus heb zelf toch 5.1 geluid.
  • Je krijgt er een doekje bij om het scherm vinger vrij te houden

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2232BW Zwart?