Creative Sound Blaster Tactic3D Sigma Review

Mad0Bomber 23 februari 2012, 1.708 views

Creative Sound Blaster Tactic3D Sigma

Pluspunten

• gaming geluid
  • muziek geluid
  • surround geluid
  • de bass
  • zit lekker
  • verstelbaar
  • mooi ontwerp
  • mic. verstelbaar

Minpunten

• De bug dat hij soms de headset niet ziet in de THX Studio
  • mic. soms beetje zacht
  • film geluid

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
De Creative SoundBlaster Tactic3D Sigma.

Info over de headset

Deze aardig goedkope maar ook goed geluid leverende headset, hij zit heel comfortabel en na 5 uur op mijn hoofd heb ik nog nergens last van :D .
ook de bovenkant van de headset is ook zacht.

mijn scores voor de headset zijn:
Muziek:9,5 Omdat je zo alles in kan stellen dat je de muziek zo hoort zoals jij wilt!
Gaming:10! Omdat ik geluiden hoor waarbij ik bijna dacht dat het in het echt gebeurde!
Film: 8,5 Omdat ik vind dat ik minder het gevoel had dat ik 'in' de film zat dan met mijn 5.1 logitech setje, en die gaf al niet 'super' geluid.

De headset heeft een platte kabel waardoor hij minder snel in de knoop raakt.
De microfoon is verstelbaar dus je kan hem zo zetten als jou uitkomt!
Niet alleen de microfoon is verstelbaar maar ook de headset zelf, dus je kan hem zo verstellen zoals jij wilt!

In de doos zaten de volgende spullen:
*de Headset (duuh)
*usb THX
*geluid adapter
*gebruiksaanwijzing
*microfoon
Er zat jammer genoeg geen driver bij want die moest je zelf downloaden bij de creative site.

Het inpluggen van de headset is heel makkelijk.
1.je sluit je audio/mic. aansluiting van je headset aan op de THX adapter.
2.doe de usb in je PC
3.download en installeer de driver.
4.KLAAR
Als je niet de mic/audio aansluiting op de THX adapter zet, kan je niet de THX studio pro gebruiken.

De THX studio

De THX studio is handig voor mensen die niet tevreden zijn met het standaard geluid.
Je kan alles veranderen zoals jij wilt hier is een lijst van de basis dingen die je er mee kan.

verharden/verzachten van het geluid
het instellen van de 3D surround optie: (diepte van het geluid)
het instellen van verschillende profielen (speciaal voor games)
het instellen van de Bass
het insellen van de EQ

Het beginscherm van de studio.

bij mij is het rood zoals je ziet maar de standaard kleur is blauw.
De review wordt nog uitgebreid met vooral over de studio (had niet genoeg tijd om af te maken)

voor de gene die de specs. nog niet hebben gezien:
Merk: Creative
Productnaam SoundBlaster
Type: Tactic3D Sigma
Verbinding: 3.5mm headset of USB 2.0
Bedraad: ja
Kleuren: Zwart met beetje blauw
Sound driver: 7.1

Mij viel wel op dat de microfoon soms een beetje verzacht, als ik bijv. opneem voor youtube of ik zit ingame te praten.
Kan het zijn dat de microfoon vermindert (voor de info dit is een bekende bug)
Ik hoop dat deze review genoeg verteld heeft over deze leuke headset.
Dit is mijn eerste review dus vandaar dat het een beetje aan de lege kant kan zijn ;) .

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Tactic3D Sigma?

"Voor Gaming en Muziek vind ik hem top maar op film gebied scoort hij wat mij betreft wat minder."

Zou je dat misschien kunnen beargumenteren?

tot nu toe een redelijke review, ik geef je er 3* voor.
Als je alles beter beargumenteerd en wat meer uitlegt geeft kan je al veel meer punten scoren...

Ook bij positieve eigenschappen, zie ik veel dingen staan waar je het niet over hebt en dat is best wel jammer.
Ik zal alles veranderen, bedankt voor de tips (het is natuurlijk wel mn eerste review)
zou je een hogere score willen geven als ik het verandert heb?
hoeft niet hoor
Als jij mijn reactie leest, en je ziet dat ik je tips probeer te geven over hoe en wat, jij maakt er werk van dan is dat extra punten natuurlijk.

In de reacties hier onder zie je dat ik niet de enige ben, maar als jij ervoor zorgt dat je hun vragen beantwoord dan wordt je review uitgebreider (let wel op beargumenteer!), en automatisch ook prettiger te lezen.

Onderbouw het met plaatjes en je ziet een hele fijne review.

Ik heb meteen een voorbeeld meegenomen:

productreview: Samsung Galaxy Note (i9220, N7000) Zwart review door FSJ

Deze review is heel uitgebreid gemaakt en alles wordt goed beargumenteerd, waardoor het hem 4* op levert.

3* sterren voor je eerst review op Tweakers is helemaal geen slecht resultaat hoor, alleen er zijn nog wat puntjes en dat probeer ik je zo uit te leggen dat je volgende review nog beter wordt! :)
heel erg bedankt voor dit bericht!
ik ben wel zo'n iemand die daar echt werk van maakt maarja.
maarja ik probeer ook maar wat, want ik heb nog echt heel veel reviews op tweakers.
en niet als excuus maar ik ben ook maar 12 jaar :D
nogmaals bedankt met je reactie!!
Heb je de bug(s) ook in Xp en Vista? Althans ik lees dat je hem onder win7,vista en XP hebt geprobeerd?
ja bij mij wel, maar ik zie net dat er gereageerd is door iemand die er geen last van heeft!
Sinds een aantal weken heb ik deze headset ook in mijn bezit. De bug met de mic die je beschrijft heb ik echter niet. Ik ben zeer tevreden over de headset. Tijdens een potje Battlefield 3 hoorde ik zelfs geluiden die ik met mijn Logitech boxjes niet hoorde. Het surround geluid is ook uitstekend.

Je had in je review misschien wat meer kunnen vertellen over de THX Studio. Verder een aardige review.
bedankt maar ik ga alles nog uitbreiden hoor.
en dat over die bug raar dat jij er dan geen last van hebt!
Leuke review, zoals eerder is opgemerkt zijn er nog wel wat puntjes om aan te werken, maar het is wel infomatief (genoeg). Ik geef 4sterren.