Creative Fatal1ty Professional Series Gaming Headset MkII Review

mrhoneyring 15 februari 2012, laatste update op 15 februari 2012, 855 views

Creative Fatal1ty Professional Series Gaming Headset MkII

Pluspunten

• Prachtig geluid
  • Goedkoop
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Veel te groot
  • Microfoon niet optimaal
  • Veel plastic op kwetsbare plekken

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 2
Heb deze koptelefoon gekocht voor ¤40 euro toen hij net nieuw was. Ik was op zoek naar een koptelefoon met goed geluid en hij moest mijn goedkope koptelefoon vervangen.

Uiterlijk
Het is een erg grote koptelefoon. Voor gebruik als headset voor de pc, geen probleem, ga je hem, net zoals ik, gebruiken op een muziekspeler onderweg naar school wordt de grootte vervelend. Met 1 of 2 boeken en de koptelefoon zit je tas al vol. Hij heeft hele grote doppen die je oor helemaal bedekken. Daardoor is hij nogal massief en als je bijvoorbeeld ermee ja moet knikken, valt hij af of raakt hij uit positie. (vandaar slechts een voldoende voor gebruiksgemak) Verder is het een mooie koptelefoon met mooie rood-glimmende accentjes en een strak design. Hij ziet er heel imponerend uit vind ik. Het gaasje over de oordoppen en de grootte en dikte daarvan maken dat hij er heel professioneel uitziet. Nog een nadeeltje is dat er veel plastic gebruikt wordt. In principe geen probleem. Maar de plekken waar het plastic is gebruikt is nogal krom: net boven de oorschelp, waar het erg dun is, is gebruikt gemaakt van niet verstevigd plastic. Laat je hem dus vallen of komt hij ergens tussen, breekt hij vrijwel zeker af. Dit was bij mij het geval, Ik had hem in mijn tas en toen ik hem eruit haalde bleef een dop achter iets hangen waarna hij afbreekt. (zie foto onderaan) Iets voor de garantie (van 2 jaar!!!) dacht ik. Maar nee, de garantie van Creative telt alleen als bij één of beide schelpen het gehoor uitvalt. Geen fysieke schade dus. Het laatste kleine puntje is de volume en microfoonregelaar aan de kabel. Ik weet niet wat ze bij Creative dachten maar volgensmij is er bijna niet nagedacht over de afstand tussen de koptelefoon en de regelaar. Ik ben ongeveer 1,75 meter en de regelaar zit op mijn buik. Heel onhandig dus als je hem onder je jas hebt.

Geluidskwaliteit
Als eerste moet ik zeggen: Geweldige kwaliteit! Echt een groot pluspunt. De oorschelpen isoleren je oren heel goed waardoor je niks meer van de rest om je heen hoort, Mooie diepe bass en ga zo maar door. Hij kan erg hard en blijft ook scherp geluid geven. De microfoon is helaas wat minder. Ik krijg vaak te horen dat ik te zacht praat of dat ik weg val. Dit heb ik niet bij mijn goedkopere koptelefoon gehad. Ik zet de sensitivity heel hoog en dan pas horen ze me goed. Maar dan staat hij ook echt heel hoog. (waar hij bij de meeste op -10 staat, staat hij bij mij op -50)

¤40 euro voor een headset met prachtig geluid is ene zeer goede koop. Als je hem uitsluitend gebruikt voor je pc of soortgelijke apparatuur en niet voor dagelijks reisgebruik, is het echt een koopje. Als je een koptelefoon wilt die je elke dag meeneemt zal ik toch kijken naar een kleinere en stevigere. Als je kijkt naar zijn geluidskwaliteit zou ik hem tussen de Dr. Dre headphones zetten. Qua practisch gebruik scored hij een stuk lager.

Een prima koptelefoon voor een prima prijs. Maar het hangt er heel erg vanaf wat je ermee wilt doen.

Heb jij ook een Creative Fatal1ty Professional Series Gaming Headset MkII?