Roccat Kave Review

Yackall 31 januari 2012, laatste update op 31 januari 2012, 1.070 views

Roccat Kave

Pluspunten

• Geluid, comfort, mogelijkheden en bedieningsgemak.

Minpunten

• Bouwkwaliteit

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Ik gebruik mijn Kave eigenlijk alleen voor BF3 (daarvoor BFBC2) en het positionele geluid is echt fantastisch. Hardware-matig surround creeeren is toch beter dan software-matig. Comfort is heel goed, volume-, kleurtoon-,mute-, en microfoon-bediening zijn prima in orde. Eigenlijk ben ik het met alle positieve vermeldingen in de andere reviews eens.

Het enige wat ik aan de andere reviews kan toevoegen is helaas niet positief.

Hij is stuk.

De verstelbare hoofdband is op het aanhechtingspunt van de rechteroorschelp gescheurd. Ik heb hem sinds juni 2011 en hij is nooit gevallen. Hij ligt op mijn bureau of hij zit op mijn hoofd en niemand anders komt er aan. Dus ook al oogt en voelt hij heel solide, hij is na ruim 7 maanden toch echt stuk.

Ik ga hem terugsturen naar het bedrijf waar ik hem gekocht heb en hoop maar dat ze correct en snel reageren. En dat ik snel weer een Kave heb....die heel blijft.

Overigens heb ik 2 andere gebruikers gevonden op internet die hetzelfde probleem melden. Nu weet ik niet hoeveel Kave's er in omloop zijn en of iedereen die dit probleem heeft het ook bekend maakt.
Incidenten of niet?

Op dit moment kan ik niet anders dan de bouwkwaliteit als slecht beoordelen.

Heb jij ook een Roccat Kave?

Ik ben ook heel tevreden over deze headset!

Ook ik heb helaas dat probleem gehad dat hij bij de oorschelp afscheurde. De oorschelp hing alleen nog aan de kabeltjes vast ;(

Heb ondertussen weer een nieuwe maar ik kan ook niet begrijpen waarom dat ook bij mij gebeurde ik was er ook voorzichtig mee verder :P

Ik denk dat hij scheurt omdat de oorschelpen ook heel erg zwaar zijn!

[Reactie gewijzigd door Axon op 1 februari 2012 09:12]

Ik moest echt lachen toen ik dit zag staan midden in je review:
Hij is stuk. :+

Waarvoor schrijf je dan überhaupt een review.
Nice nice.

[Reactie gewijzigd door kevinr1 op 1 februari 2012 09:51]

Beste Kevin,

Het lijkt me best nuttig voor potentiele kopers om te weten dat er ook Kave's zijn die stuk gaan. Je krijgt hem tenslotte niet gratis bij een pak wasmiddel.
Maar ook dat ik verder zo tevreden ben dat ik hoop van de winkel waar ik hem gekocht heb een nieuwe te krijgen (die dan hopelijk niet stuk gaat).
Aanvulling:

Mijn Kave had ik gekocht bij Conrad, en nadat eerst post.nl mijn retourzending bijna anderhalve week 'kwijt' had gemaakt, heb ik gisteren een nieuwe Kave mogen ontvangen. Keurig opgelost door Conrad.

Ik hoop dat hij nu heel blijft. Dan kan ik over een paar maanden misschien de bouwkwaliteit beter beoordelen.
Nu is het nog steeds goed! :)

Ik ben er wel nog voorzichtiger mee dan ik voorheen was, maar nu 8 maanden in gebruik en nog geen teken van zwakte en/of scheurtjes.

En alle positieve punten die ik genoemd heb, zijn er gelukkig nog steeds. Het is en blijft een hele fijne koptelefoon. _/-\o_
Ik heb deze headset al een aantal jaar. Er is nu een contact breukje in de kabel. Maar dat kan gebeuren zeker na de tijd dat ik hem al heb. Hij is vaak gevallen geef ik eerlijk toe. Ik ga weer dezelfde bestellen want hij bevalt me prima.
Ben nu weer een half jaar verder en geen problemen.

Het blijft een geweldige koptelefoon voor gaming.

Ik ga er maar weer even een avondje van genieten met BF3. :)