Intel Core 2 Quad Q6600 Review

Hamed 24 september 2007, 3.929 views

Intel Core 2 Quad Q6600

Pluspunten

• Blijft heel koel tegenover de B3 stepping
  • Klokt lekker over
  • komt tot zijn kracht als Vista draaid
  • Heel veel programmas tegelijkertijd gebruiken
  • Goed voor videobewerking programmas
  • Iets voor toekomstige games en programms
  • Betaalbaar

Minpunten

• Is geen echt Quadcore. Gewoon 2x E6600 naast elkaar

Nou, Ik hoop dat jullie dit een goede Review vinden
Ik heb al 3 weken ervaring met een Q6600 G0 L726a395.

Systeem

3x Hitachi Deskstar T7K500 320 GB
Thermaltake Kandalf LCS VD4000SWA
Thermaltake Toughpower CM 1200Watt
Vsta 32 Bit

Verpakkig ziet er goed uit. Gewoon normale Intel doos. Een Q6600 G0 mag van intel 71 geraden worden. Heel raar want de B3 gebruikt 105watt en die mag 62 graden worden, Dat snap ik dus niet 8)7

B3

G0

Heb mijn cpu via Alternate.de gekocht. Ze hadden de G0 Stepping veel eerder dan de shop hier in Nederland. Hij klokt heel lekker over zonder veel voltage. pas bij 3,2Ghz moet ik extra voltage toevoegen, Mijn QX6850 is veel warmer @3,0Ghz dan mijn Q6600@3,0Ghz. Beetje raar maarja, wat ze over Q6600 G0 zeggen klopt gewoon want hiervoor heb ik voor 3 weken een B3 gehad en die werd echt heet. Ik heb alleen bij een spel gemerkt dat het spel eigenlijk beter liep met een Quadcore(Medal of Honor Airborne) Om eerlijk te zijn merk ik geen verschil tussen quadcore en dualcore bij andere spellen, Zelf Supreme commander niet, is gewoon even afwachten tot Quadcores hun rekenkracht echt kunnen gebruiken. tempraturen gaan nooit boven de 33 Graden normaal. Alleen met prime95 na 4 uur testen heb ik tempraturen gezien van 41 graden, @3,0Ghz gaan de tempraturen nooit boven de 45 graden na uren lang testen met prime95. Voor benchmark heb ik mijn OCZ Reaper gebruikt, De reden hiervoor is dat ik weet wat die aankan

Bencmarks

Geheugen@800 3-3-3-8-1T 2,2V
8240 Punten

Cinebench 10
10790 Punten

Heb jij ook een Intel Core 2 Quad Q6600?

Meer advertenties

ik keur hem goed! :+
bedankt voor je tijd om het te posten
iets meer benchmarks is altijd leuk maar dat hoor je vast bij iedere review }:O
Prima review, maar wel jammer dat je niet de juiste Core temo (0.95.4) gebruikt. Die leest de temps wel goed uit van je G0 versie.
Nette review idd. Heb zelf de B3 steppings en is een aardig heethoofdje. Je hebt flink wat leuke ES daar liggen hehe.

Keep up the good work!

@ EWK: Waarmee kun je het beste de temps aflezen dan ? :) Want elk progje geeft wel iets anders aan, SpeedFan, Everst, CoreTemp.. welke o welke is het nauwkeurigst?
nette review op een net uur... halféén: hoed af :+

je prestaties in games bevestigen eerdere berichten.

bedankt Xblade2342
Wat voor vCore heb je als je je G0 op 3,00 Ghz heb draaien. Ik had/heb hier zelf wat probs mee. En wat voor fsb heb je? 333/400/wat anders.. :)
Thx mensen. Vcore op 3,0Ghz is gewoon 1,3V, ik kan hem ook op auto laten dan kan hij ook op 1,24 werken maar vind auto niks. Ik gebruik Coretemp en Everest samen voor meer zekerheid :)

[Reactie gewijzigd door Hamed op 24 september 2007 09:40]

Hmm, ik heb hem nu op 1,3 volgens de bios (1,28 cpu-z) en ik krijg na 4 en een half uur de melding: WARNING: Affinity Mask: Process: 0xC Sys: 0xF. als ik 2x orthos draai.

Ik heb effe wat dingen opgezocht en blijkt dat Orthos gemaakt is voor 2 cores, niet 4, en niet begrijpt dat er 2x orthos draaid op 4 cores xD.

Ik dacht als je nu een vcore had van 1,5 ofzo :P dat ik dan daar naar moest gaan kijken, maar valt mee dus..

ik heb btw 333x9 en mem 1:1.

[Reactie gewijzigd door KoffieNT op 24 september 2007 09:47]

Ja prime95 ondersteunt wel Quadcore. Je moet wel de goede versie hebben en Everest heeft ook stabiliteitstest waarbij alle 4 cores op 100% lopen
Aah okay dan, ga ik vanmiddag Prime95 testen.. thanks :D..

Denk dat het met een uurtje of 24 wel goed zit.

edit: 8 uur :P

[Reactie gewijzigd door KoffieNT op 24 september 2007 11:51]

Ja na 8 uur is al goed. Je moet wel versie 25.4 hebben, Het is de enigste versie die quad ondersteund