Specificaties Tower, 1 interne bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master CM 690 Review

ReTechNL 22 januari 2012, laatste update op 22 januari 2012, 560 views

Cooler Master CM 690

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Ruimte
  • cable management (welke beter kan)

Minpunten

• Modbaarheid
  • Cable management
  • geen besparingen in de backplate

De kast is lekker groot en biedt de mogelijkheid voor gedeeltelijke cable management door middel van kabel houders door de kast heen.
De kast geeft helaas weinig opties om de kabels weg te werken achter de backplate en dit is dan ook in de nieuwe versie (2) zeker een stuk beter geregeld.
Na eigenlijk een jaar lang deze kast te hebben gebruikt vond ik deze toch wat luidruchtig worden en heb ik daarom besloten een http://tweakers.net/price...gen-2-rev-b.html#tab:info te plaatsen.
Dit ging alleen niet zo makkelijk als gehoopt. Het nadeel van deze kast is dat je in de backplate geen uitsparing heb onder de CPU voor het plaatsen van een bracket. Dit geeft als resultaat dat je het complete moederbord met aanverwante eruit moet halen voor het simpel vervangen van een CPU koeler. Hier ben ik dan ook zeker een complete avond zoet mee geweest.
De kast zelf verder is perfect en oogt mooi. helaas is de kast niet erg geschikt voor de perfecte cable management en het vervangen van specifieke componenten. Daarom vind ik dat ze hier toch wat steken hebben laten liggen. Dit hebben ze zeker beter gedaan in de http://tweakers.net/price...-advanced.html#tab:prices.

Toch ben ik zeer blij met deze kast en heb ik hier zeker geen spijt van gehad.

Heb jij ook een Cooler Master CM 690?

In de CM 690 II zit wel een uitsparing in de backplate, maar die zit niet lekker...
Als je bv een 1336 of 1155 bordje hebt, vallen 2 gaten alsnog naast het gat.
Beetje jammer inderdaad.

PS. Wij tweakers houden van foto's ;)
Klopt inderdaad, geldt overigens ook voor AM3 en dus ongetwijfeld ook voor AM3+. Bij de vernieuwde USB 3.0 versie van de 690 II advanced is dit trouwens verbeterd. Daar heb je dus wel een groot genoeg gat in de Motherboard tray en daarnaast ook nog eens grommets in de cable management gaten (en natuurlijk 2 USB 3.0 aansluitingen aan de voorkant ;) )
de opties tot cable management in deze kast vind ik persoonlijk juist heel goed . heb hele goede ervaring met deze kast. zo is mijn ervaring met de de fractal design r3 usb 3.0 dat deze te korte audio kabels heeft voor de front audio. en is mijn ervaring met de corsair 600d dat als je front usb 3.0 wil moet je de kabels achter in je moederbord steken. Heb zelf deze kast ook en qua kabel management opties ben ik juist zeer tevreden. de kabels zijn lang genoeg en goed weg te werken. Maar dit is natuurlijk maar mijn mening