Creative Fatal1ty Gaming Headset Review

Rubinski 16 januari 2012, laatste update op 17 januari 2012, 1.717 views

Creative Fatal1ty Gaming Headset

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Afneembare microfoon

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Pijn bij het dragen van een bril

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Ik heb de Creative Fatal1ty Gaming Headset nu ongeveer 3 jaar en ben er over het algemeen tevreden over.

What's in the box?
  • Hoofdtelefoon zelf
  • Microfoon
  • Handleidingen
  • Een zak om de headset op te bergen
  • 2.5meter lange kabel
Features
Hoewel het hier om een vrij goedkope headset gaat is deze toch uitgerust met een paar leuke features. De afneembare micro is zeer handig. Wanneer je de headset enkel als hoofdtelefoon wil gebruiken is dit dus perfect mogelijk.
Een andere leuke feature is de schakelaar voor het aan en afzetten van je micro. Wanneer je snel even je micro wil muten verschuif je de schakelaar. Zo kan je binnen enkele seconden je mic muten.

Geluidsopname / Geluidsopname
Ik heb de headset elke dag minstens 4 uur op mijn hoofd staan en moet zeggen dat het geluid mij bevalt. Ook bel ik dagelijks via Skype met mensen en van hen heb ik te horen gekregen dat de opnamekwaliteit goed is.

Hierover dus ook niets dan goed.

Gebruiksgemak
Aangezien de kabel vrij lang is hoef je niet te dicht bij de pc te zitten om hem toch nog op je hoofd te kunnen houden. Het nadeel daarvan is dat de kabel al snel begint op te krullen en zo langzaam maar zeker kapot gaan (wat nu bij mij het geval is).

Bouwkwaliteit en afwerking
De bouwkwaliteit in het algemeen is vrij goed maar moest ik Creative zijn had ik een andere soort van kabel voorzien die niet zo snel oprolt. Ik heb al verschillende reviews gelezen waarin stond dat de headset snel kapot gaat wanneer deze op de grond valt. Ik heb de headset nu zo'n 3 jaar en is al miljoenen keren gevallen. Ik kan je dus verzekeren dat dit niet waar is.

Over de prijs valt natuurlijk niet te discussiŽren. Voor deze mooie headset is de prijs gewoon erg laag. Ik heb hem gekocht voor zo'n 25 euro en nu staat hij hier voor ongeveer hetzelfde bedrag in de pricewatch.
Als je op zoek bent naar een low-budget headset is dit dus waarschijnlijk iets voor jou.

Na ongeveer 3 jaar gebruik kan ik toch wel zeggen dat ik tevreden ben over deze headset. De geluidskwaliteit en opnamekwaliteit van deze headset zijn echt subliem voor deze prijs. Aangezien mijn headset nu kapot is zal ik op zoek moeten gaan naar iets nieuws, maar de kans is groot dat het gewoon opnieuw deze mooie Creative wordt.

Heb jij ook een Creative Fatal1ty Gaming Headset?

Als positieve eigenschap Draagcomfort en als negatieve eigenschap Pijn bij het dragen van een bril. Wat klopt hier niet? Als je PIJN lijdt tijdens het dragen van deze headset, dan is dat toch alles behalve comfortabel? 8)7
Ik draag ook een bril maar heb er totaal geen problemen mee... Misschien ook weer afhankelijk van je montuur.
Dat klopt. Misschien moet ik er toch even bij vermelden dat die pijn pas binnen een paar uur optreedt ( > 3 uur)
Er wordt een ruisfilter aangeprezen voor de microfoon van dit apparaat. Ik vraag mij af of deze ruisfilter ook tijdelijk kan worden uitgeschakeld.

Ik neem nog wel eens geluid op en ben gewend om Audition te gebruiken om ruis weg te filteren. Is het mogelijk om de ruisfilter uit te schakelen via(bijvoorbeeld voor de hand liggend, het controll panel/audio devices).

Bij voorbaat dank.