Palm Zire 21 Review

ArnoudJ 20 april 2005, 133 views

Palm Zire 21

Pluspunten

• Lange accu-duur
  • Klein en licht
  • Goedkoop

Minpunten

• Geen verlichting
  • Heel erg basic

Veelzijdigheid Score: 1
Een ideale no-nonsense PDA. Als je hem, net als ik, alleen wilt gebruiken voor adressen en agenda beheer dan werkt hij ideaal. Razendsnel, heel klein en licht, een zeer lange accu-duur en spotgoedkoop. Tekst invoer gaat via handschriftherkenning, wat na een klein beetje oefenen perfect werkt, of via een toetsenbordje op je display (standaard niet zichtbaar).

Behalve adres en agenda beheer zitten er nog wat standaard programma'tjes op zoals een rekenmachine, spelletjes e.d., maar daar houdt het mee op. Geen uitbreidingsslot, geen GPS mogelijk, geen kleurenscherm, geen blue-tooth, geen MP3 speler. Als je dergelijke dingen zoekt zul je een duurder model moeten nemen.

Het enige wat er niet op zat wat ik wel verwacht had was een optie om reminders voor je verjaardagen te krijgen. Dit heb ik echter met een freeware programmatje op kunnen lossen.

Communicatie gaat via een USB aansluiting met je computer en via infra-rood naar andere PDA's. Ook beamen naar een Windows CE PDA werkt prima. Opladen van de batterij gaat via de USB aansluiting of met een bijgeleverde oplader.

Het enige wat ik er soms aan mis is ingebouwde verlichting. In het donker is het moeilijk te zien wat er op het scherm staat.

Heb jij ook een Palm Zire 21?