Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 Review

Joopieboy 6 september 2007, 967 views

Cooler Master Centurion 5 CAC-T05

Pluspunten

• Mooie goed gebouwde kast met lekker strak design en een hele mooie voorkant, goede coolermaster fans, hele handige air hole voor de cpu koeler, gewoon alles wat je nodig hebt en goede kwaliteit voor een mooie prijs

Minpunten

• Moederbord paneel is niet er uit te halen

Intro
Ik heb deze kast gekocht omdat ik in de vorige aopen kast problemen had met overhitting van de hardware, ik ben toen op zoek gegaan met de eisen voor een mooie stijlvolle strakke kast, dat mijn computer stil moest worden en goed gekoeld moest worden voor een mooie bedrag rond de 50 tot 60 euro. Deze kast voldoet aan alle eisen en daarom heb ik deze gekocht.

De kast
De kast zelf ziet er heel goed uit, lekker strak en met een mooie voorkant. Het gaas ziet er heel mooi uit en dat zwart met zilver en de blauwe leds is gewoon heel sjiek. De kast is ook goed voorzien van 2 hele goede stille cooler master fans. De voorste fan zit zelfs voor de 3 plekken voor de 3,5 inch sloten van de harde schijven. Ideaal voor een goede koeling

De kast zelf is ook heel goed, stevig gebouwd. Geen dun metaal of slecht gebouwd. Het enige wat mij erg tegen zat is dat het moederbord paneel niet eruit te halen is. Maar dat ging op zich nog wel. Als het moederbord zit, zit ie ook goed en is de rest een peulenschil om erin te bouwen. Wat cooler master beweerd is ook echt zo, ideaal. En de plastic schijfjes zijn nog lekker stevig en robuust ook, ze houden alles goed vast en heel makkelijk in het gebruik. Je schuift bv je dvd brander erin, schuifje schuif je naar de voorkant toe, en je doet een klemmetje naar beneden en het zit goed stevig vast.

Koeling en temperaturen
Voor de processor zit er op het linker zijpaneel een airhole om de lucht van de cpu koeler naar buiten te geleiden. Voorin zit stofgaas achter het front waardoor er geen inkijk is, de voorkant oogt alsof het een dichte plaat is en er ook minder stof naar binnen komt. Mja, waar aan de voorkant geen stof naar binnen komt, komt aan de achterkant en door het zijpaneel wel naar binnen.

De temperaturen zijn bijna de helft gedaald met wat het was. Er zit een celeron d 320 in van 2,4 ghz, asus p4p800-mx mobo, 512 mb ddr ram, 2 harde schijven en een cd brander en de kast zit rond de 28 graden, de harde schijven rond de 22 doordat ik een 3,5 inch slot tussenruimte heb gebruikt en de harde schijven dus rondom worden gekoeld, en de cpu word 34 graden. Deze temperaturen zijn gemeten met everest en in rust stand van de computer gemeten. Maar dan nog, wel de helft met wat het was.

Voeding inbouwen
De voeding inbouwen was ook geen probleem, alleen bij mijn fsp group voeding kwamen de schroefgaten op de achterkant van de kast niet 100% overeen, hierdoor moest ik wat kracht gebruiken om het in een bepaalde positie te houden en dan nog eens de schroefjes erin jassen. Dat was wel even rottig, maar het is goed gelukt.

Kabels
De kabels voor alles aan te sluiten zijn ook dik in orde, de kleuren kwamen wel niet helemaal overheen met mijn asus moederbord maar met de handleiding erbij en een keer goed gegokt te hebben kwam het helemaal goed. De front audio en usb stekkers zijn ook goed, de audio heeft zelfs 3 verschillende manier om aan te sluiten, via 2 x een stekker en als je het wilt allemaal losse stekkertjes. Hieraan zat wel netjes 2 stickers waar duidelijk voor stond waar elke kleur voor was.

Verder ben ik dik tevreden hierover, een goede mooie stevige kast waar je makkelijk alles in en uit kan halen met een hoop ruimte om je kabels mooi en goed weg te werken.

Heb jij ook een Cooler Master Centurion 5 CAC-T05?

Heb deze kast ook voor meerdere PC's gebruikt, een erg mooie en goede kast voor 50 euro. Kan de kast ook aan iedereen aanraden, mits je niet al te veel hardware er in wil doen. Een highend SLI met een RAID-5 creŽert te veel warmte voor deze kast, gok ik.

[Reactie gewijzigd door tHe_BiNk op 6 september 2007 20:42]

Bij hardware.info gebruiken ze deze kast met 2 8800 Ultra's in SLi en een Quad core processor :P. Deze kast word echt niet heet hoor. Ik heb hem ook gehad. Mijn Amd sempron 2800+ 1,6 Ghz werd idle 25 graden, stock koeling :D Komt door dat zwarte geval dat de CPu cooler laat ademen :P
Ja idd, de temparaturen, en ik heb weer het een en ander aangepast :)