Club 3D GeForce 8800 GTS Review

dellarocco86 5 september 2007, laatste update op 21 september 2007, 1.639 views

Club 3D GeForce 8800 GTS

Pluspunten

• Goeie prestaties
  • DX 10
  • 640 MB DDR3

Minpunten

• Geluidproductie
  • Extra'tjes??????

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Deze kaart heb ik gekocht naar aanleiding dat mijn "nieuwe" x300 niet meer voldeed om de nieuwste spellen te spelen. Deze kaart had ik gekocht om het nog even vol te houden totdat de prijzen van de 8800 wat zouden dalen.

Featureset
Hier hoef ik neem ik aan weinig over te zeggen
- DX 10
- 640 MB DDR3
- Uni Shaders

Prestaties
Hier ben ik zeer tevreden over. Ik heb tot nu toe een aantal games getest, zoals supreme commander en company of heroes v1.7

beide spellen heb op max gedraait maar COH niet op DX10 (ja met 1.7 heb je DX10). Supreme commander draaide gewoon soepel, maar COH duurde erg lang laden en ook na het laden ong 1min lang van lichte lagg stootjes.
Verder heb ik nog geen problemen ondervonden met de drivers. Misschien dat ik dat met de nieuwste spellen nog last mee krijg, zo ja dan zal ik de review update'n.

Beeldkwaliteit
Hier ben ook zeer tevreden mee, ik heb zelf een samsung 206bw met een contrast van 3000:1.

Warmte- en geluidsproductie
Qua warmte heb ik totaal geen problemen met de x300 lag mijn kast rond de 28-30 en met de 8800 na ong 2uur spelen op 30-35.
De geluidsproductie daarin tegen vond ik zelf wel aanzienlijk meer. Nou maakt mij dat zelf weinig uit, omdat de pc toch beneden staat en dus neit op mijn slaapkamer staat.

Prijs en conclusie
De prijs vond ik zelf erg netjes, als je namelijk kijt naar de prijs van GTS ten opzichte van de GTX en dat vergelijkt met de prestatie's. Dan vind ik zelf dat de GTS een betere deal is.

Ik ben zeer tevreden over deze kaart. De doos was dan wel niet al te groot en er zaten geen games of extra'tjes bij. Als dat er wel had bijgezeten was de kaart vast en zeker duurder geweest, maar ik hoef die dingen er ook niet bij dus.

Heb jij ook een Club 3D GeForce 8800 GTS?

als je vind dat de 320 GTS een betere deal is, waarom heb je dan toch een 640Mb versie gekocht? (behalve dan het mss maar 70,- scheelt, anders kan ik nl niet bedenken).
Hij vergelijkt de GTS met GTX niet GTS>GTS..Wellicht gekozen voor 640mb vanwege z'n tft monitor met redelijke resolutie. :)
Gebruikt onder besturingssysteem:

* Windows XP
beide spellen hebben op max gedraaid maar COH niet op DX10 (ja met 1.7 heb je DX10).
Kan toch ook niet, want daar heb je Vista voor nodig.
Of zie ik dat verkeerd? :)

De spellen die ik bij mijn videokaarten heb gekregen zitten ook allemaal nog in de verpakking. :P
inderdaad, enkel bij vista heb je DX10
klopt bij vista, maar bij v1.0 van COH heb je geen DX10 ondersteuning en feature's
Leuk dat je spellen op 'max' test, maar misschien is het wel interessant om er op z'n minst bij te vermelden op welke resolutie dat is, en hoeveel keer AA en AF. En wellicht ook of je de driverconfig zo instelt dat je de toepassing zelf laat beslissen welke opties aan/uit staan of dat je de driverinstellingen laat forceren. Dit maakt nogal een verschil namelijk, aangezien de driverinstellingen vaak hoger gaan dan je in het spel zelf kan instellen.

Ik zit zelf ook aan deze kaart te denken, maar als hij bij COH in het begin nog hikt, dan weet ik niet of ik er nog wel wat op vooruit ga als ik mijn 2 7800 GT's daarvoor inruil. Ik speel zelf wel altijd op 1280x1024 btw, jij vermoedelijk op 1680x1050, gezien je scherm...
ik zou dan moeten nakijken wat de max settings zijn, volgens mij is het

res: 1680*1050

voor rest zal ik het even moeten nakijken als je dat graag zou willen

btw, dat hikken ligt waarschijnlijk aan mijn ram
PC2-6400 - 512 MBx2 - DDR2 -OCZ Platinum XTC 2K C4

ps. miss ook wel de processen die allemaal wel niet meedraaien met xp :P

[Reactie gewijzigd door dellarocco86 op 5 september 2007 19:00]

en misschien ook eens vermelden in wat voor systeem jij deze kaart hebt geplugged?

En blijkbaar heb je erg erg goede koeling want een 8800GTS is idle 99% zeker meer dan 40...

[Reactie gewijzigd door C-Gate op 5 september 2007 17:27]

dellarocco86 heeft het dan ook over de temperatuur in de kast en niet van de videokaart zelf.
Die lags in Company of Heroes liggen niet aan de 8800GTS lijkt me. Met mijn X1950XT 256MB op 1280x1024 lukt het makkelijk op de hoogste instellingen.
Ik weet niet of dat aan de rest van de pc ligt, maar dat moet een 8800GTS makkelijk trekken. Op DX10 wordt het misschien wel wat moeilijker.

Overigens heb ik mijn pc nog maar net, en ik heb alleen de instellingen even gecheckt, en het eerste level gespeeld, dat level op Omaha Beach, maar dat liep super soepel :9
kijk ik heb dus een 206bw deze draait op een resolutie van 1680*1050 en daarom heb ik o.a. voor de 640mb gekozen. Verder heb ik maar 1gig (2x512) geheugen. Dat is :
PC2-6400 - 512 MBx2 - DDR2 -OCZ Platinum XTC 2K C4
maar ik denk zelf dat hier de bottle-neck zit.

en btw ik heb het idd over temp in de kast, deze wordt gemeten zowel voor als achter (vlakbij de video-kaart).

en de kast btw heel erg goed gekoeld, heb meerdere ervaringen gezien van mensen met dezelfde kast dus...
Aerocool AeroEngine II Gamer Case

[Reactie gewijzigd door dellarocco86 op 5 september 2007 19:03]

Dan lijkt het mij inderdaad het RAM-geheugen. Upgraden! :Y)
Of wat processen uitzetten die ram vreten :)
Of het accepteren, wel het goedkoopst ;)

[Reactie gewijzigd door FereiDON op 5 september 2007 19:09]

ik heb sinds gisteren COH-OF (beta) geprobeerd en ook hier hetzelfde verhaal, in het begin last van lagg. Nadat ik de settings bekeek viel mij op dat zie iets nieuws hebben toegevoegd. Er is nu een balkje dat aangeeft hoeveel geheugen er gebruikt gaat worden. Als ik alles op het hoogst instelde was het balkje vol, een paar dingen van ultra naar high gezet en het balkje was ong voor 80% gevuld.
Hierna ben ik gaan spelen en heb totaal geen last meer van lagg gehad. Ik denk idd dat je mininaal wel 1,5 gb intern nodig hebt om het spel op het hoogst te spelen.
Ik ga zelf dan ook over een maandje ofzo 2gig intern halen.
Heb vorige week 2gig er in gedrukt.

WTF een wereld van verschil, elk spel speel ik nu op hoogst op een enkele uizondering na zoals WIC, maar bijv Quake wars wel volledig op het hoogst