ARCTIC Accelero S1 Review
Met de stock koeling werd mijn videokaart stressed 110 graden, wat leidde tot vastlopers en crashes. Ook idle was de temperatuur met 60 graden erg hoog. Tijd dus om een nieuwe koeler aan te schaffen, eentje die goed koelde en liefst goedkoop was. Deze voldeed daar helemaal aan. Wel las ik wat dingen over de heatsinkjes voor het geheugen die niet goed vast zaten. Dat klopte achteraf, en het was dus maar goed dat ik tweecomponentenlijm van Zalman heb gekocht. De installatie verliep vrij goed, oude koeler eraf, memory heatsinks erop plakken, en de koeler vastschroeven. Een paar dagen later kwamen de koelers binnen, die heb ik er gewoon met schroeven opgedaan, door de koelvinnen heen. De Accelero S1 koelt echt geweldig: idle gingen mijn temps...
Pluspunten
Prestaties Prijs
Minpunten
Memory heatsinks plakken slecht
Eindoordeel
De installatie verliep vrij goed, oude koeler eraf, memory heatsinks erop plakken, en de koeler vastschroeven. Een paar dagen later kwamen de koelers binnen, die heb ik er gewoon met schroeven opgedaan, door de koelvinnen heen.
De Accelero S1 koelt echt geweldig: idle gingen mijn temps van 60 naar 40 passief, en 35 actief, en stressed van 110 naar ongeveer 55 passief en 47 actief. Een hele verbetering.
Al met al dus een zeer goede koeler voor een heel scherpe prijs, zoals ik van Arctic Cooling gewend ben
Reacties (6)
Ik heb hem trouwens weer passief draaien, de toevoeging van twee 92mm's was vooral in het geluid te merken, en toch erg weinig in prestaties
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn