Arctic Accelero S1 Review

marcieking 27 augustus 2007, 899 views

Arctic Accelero S1

Pluspunten

• Prestaties

Minpunten

• Memory heatsinks plakken slecht

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Met de stock koeling werd mijn videokaart stressed 110 graden, wat leidde tot vastlopers en crashes. Ook idle was de temperatuur met 60 graden erg hoog. Tijd dus om een nieuwe koeler aan te schaffen, eentje die goed koelde en liefst goedkoop was. Deze voldeed daar helemaal aan. Wel las ik wat dingen over de heatsinkjes voor het geheugen die niet goed vast zaten. Dat klopte achteraf, en het was dus maar goed dat ik tweecomponentenlijm van Zalman heb gekocht.

De installatie verliep vrij goed, oude koeler eraf, memory heatsinks erop plakken, en de koeler vastschroeven. Een paar dagen later kwamen de koelers binnen, die heb ik er gewoon met schroeven opgedaan, door de koelvinnen heen.

De Accelero S1 koelt echt geweldig: idle gingen mijn temps van 60 naar 40 passief, en 35 actief, en stressed van 110 naar ongeveer 55 passief en 47 actief. Een hele verbetering.

Al met al dus een zeer goede koeler voor een heel scherpe prijs, zoals ik van Arctic Cooling gewend ben :)

Heb jij ook een Arctic Accelero S1?

Mooie korte review waarin alle benodigde info staat ;)
videokaart goed overgeclocked zeker?
Nee, helemaal nog niet eigenlijk. Ga ik nog wel een keertje doen :P
Is die koeler nou 1 slots? Dus met de videokaart erbij neemt hij 2 slots in? Ik wil hem ook graag aan gaan schaffen omdat ik gek wordt van de standaard koeling op mij 7900gt's
Ik zou rekenen op 2 slots voor de koeler, want hij is nogal groot.
Ik heb hem trouwens weer passief draaien, de toevoeging van twee 92mm's was vooral in het geluid te merken, en toch erg weinig in prestaties :)