Logitech diNovo Media Desktop Laser Review

Mnix91 27 augustus 2007, 914 views

Logitech diNovo Media Desktop Laser

Pluspunten

• Goede ergonomie
  • Genoeg functionaliteit voor de normale gebruiker
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Voelt enigzins goedkoop aan
  • Geen backlight in display van MediaPad

Algemeen
Toetsenbord voeldoet aan mijn eisen, ben geen echte gamer dus ik eis niet veel van een toetsenbord, behalve dat ie lekker typed en het gewoon altijd doet,

Ergonomie
Laat ik maar met de muis beginnen. Die ligt erg lekker in de hand, hij vult mijn hele handpalm en alle knoppen zijn makkelijk te bereiken.
Dan het toetsenbord. Typt erg lekker en maakt weinig herrie. Ik was nooit echt een voorstander van de 'laptoptoetsenborden', maar nu ik er eentje heb valt het me toch erg mee. Typen gaat vlekkeloos, gamen heb ik nog niet geprobeerd maar dit lijkt me ook geen probleem.
Mediapad, valt ook niks op aan te merken aangezien ik die bijna niet gebruik.

Functionaliteit
Allereerst is de techniek die word gebruikt voor de draadloze verbinding opvallend, dat is namelijk Bluetooth en dat kende ik nog niet dus ik was erg benieuwd hoe het zou werken.
Nou het toetsenbord heeft de gebruikelijke toetsen. Alleen een numpad aan het toetsenbord ontbreekt, maar ik vind dat niet echt een ramp.
Het toetsenbord heeft in de linkerbovenhoek 4 knopjes (v.b.n.b. Slaapstand, startpagina openen, mail, synchroniseren). Alle knopjes zijn ook te veranderen met de bijgeleverde software. Rechtsboven en rechtsonder zitten de knoppen om je muziek te bedienen. Ik begin met rechtsboven, daar zitten drie knopjes: harder, dempen en zachter.
Rechtsonder zit een klein knopje met 'Media', hiermee open je het door jouw aangegeven programma. Vervolgens kun je met de grote ronde knop bepalen wat je wil, Play/Pauze, vooruit spoelen/volgende nummer, achteruit spoelen/vorige nummer en stop.
Verder heeft het toetsenbord 'verbeterde F-toetsen', ik gebruik ze nooit maar opzich wel handig.
Het Mediapad heeft dezelfde mediatoetsen als het toetsenbord. Maar het heeft ook een display waarop tijd en datum worden weergeven en als er muziek speelt, titel en artiest en de duur van het nummer.
Als laatste de muis. En die heeft twee speciale toetsen eentje zit aan de zijkant, met de knop kun je tussen applicaties wisselen. Verder zit er aan de onderkant een knopje om de muis uit te schakelen, maar ook die zal ik waarschijnlijk weinig gebruiken.

Vormgeving
De hele set is mooi vormgegeven, toetsenbord en mediapad zijn dun en de muis heeft een mooie vorm.
Normaal moet je er 140 euro voor ophoesten, maar dat zou ik niet doen aangezien er verder niet veel meer bijzonders aan is dan het Mediapad. Alles is plastic en voelt ook zo aan.

Bouwkwaliteit
Lijkt me wel in orde. Ik ga natuurlijk niet 'om even te testen' me toetsenbord op de grond gooien. Het toetsenbord staat in ieder geval stevig dankzij de antislip rubbertje aan de onderzijde van het bord.

Drivers en ondersteuning
Alle benodigde software word meegeleverd op cd en het installatieproces daarvan is zo simpel als wat.
Echter had ik met het verbinding maken met alle onderdelen wel wat moeite, des al niet te min was het setje met een half uur in werking.
's Middags hield alleen mijn toetsenbord er plotseling mee op, maar na hem opnieuw toe te voegen aan de 'Bluetoot omgeving' werkte hij weer helemaal.

De 79 euro die ik er nu voor heb neergelegd vind ik nog te doen, maar de 140 euro die je er normaal voor moet betalen zou ik er niet voor over hebben, vandaar de Voldoende-rating ;)

Er is trouwens nog 1 klein dingetje; op de verpakking lijkt het net alsof de display op het MediaPad voorzien is van backlight, maar dit is niet zo en dat vind ik toch wel een beetje jammer omdat ik voornamelijk 's avonds computere wanneer het dus donker is.

Heb jij ook een Logitech diNovo Media Desktop Laser?

backlight, ach ben zelf blij dat die er niet in zit, die mediapad "zuipt" je batterijen zo op, vooral als je beetje veel muziek draait.
Idd ja..dat is ook de reden waarom bij mij de batterijen van die mediapad 't eerste leeg zijn. Sindsdien is ie niet of nauwelijks in gebruik.
Over het goedkoop aanvoelen vind ik wel meevallen. Ik vind m iig stukken duurder en beter aanvoelen dan (bijna) elke "standaard" toetsenbord..
Daar heb je gelijk in, maar ik wist niet dat ie standaard al zoveel "zoop" ;)