Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.700dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Corsair Vengeance M60 Review

.Patrick 28 december 2011, laatste update op 28 december 2011, 1.851 views

Corsair Vengeance M60

Pluspunten

• Programmeerbare toetsen
  • sniper toets
  • dpi changer
  • stevige aanraking

Minpunten

• ingame toetsen niet werkend? (bf3)

Na dat ik de corsair k60 toetsenbord had gehaald is het natuurlijk net zo leuk als ik ook een muis van corsair erbij heb, hierbij is de keus gevallen op de m60.

Vormgeving

Vanwege dat het wordt aangeprezen als een gaming muis heeft de muis een ook wat "stoerder" uiterlijk. Hierdoor is al snel de dat hand ligging van de muis minder wordt en dat het na een tijdje niet meer lekker werkt, dit is in de geval niet. Na 3 uur werken heb ik nog geen last van mijn had en werkt hij nog steeds even prettig.

Verder is het design strak en niet te veel poes pas met allemaal ledjes hier en ledjes daar waar ik zelf wel heel erg van hou.

De behuizing voelt zeer stevig aan waardoor je niet het gevoel krijgt dat je hem met tedere hand moet gebruiken, dit is wel van aangezien ik zelf af en toe als ik aan het gamen ben intensief met de muis over mijn bureau kan gaan.

Functionaliteit

Elke muis heeft tegenwoordig wel wat extra functie's naast de 2 standaard functie's met rechter en linker muis knop. Deze heeft een DPI changer. Hierdoor kan je tijdens het gamen snel overschakelen van je muis snelheid waardoor je beter kan aimen bij snipen of sneller om je heen kan gaan als je recon of iets dergelijks doet.

Tevens zit erop de zijkant een sniper knop, hierdoor kan je snel overschakelen naar sniper mode, ieder geval dat is wat het boekje zegt, maar als ik dit probeer in battlefield 3 in te stellen werkt het echt niet, hoe dit verder komt weet ik niet, en ben er nog voor onderzoek op uit.

Als laatste heb je de voor / achteruit knop boven de sniper knop, hierdoor kan je snel toetsen pagina's van websites navigeren, ik zelf gebruik het hier alleen voor, maar ingame zou je deze knoppen ook instelbaar en bruikbaar kunnen maken. (al kan ik me niet voorstellen dat het handig werkt maar goed :))

Drivers + prijs

Drivers voor de muis heb ik van de corsair website af gehaald, waar bij een leuk programma komt waarbij je alle knoppen naar eigen zin kan programmeren en kan handhaven, in totaal zitten er 8 programmeerbare toetsen op en kan je deze alle 8 naar eigen zin programmeren.

Tevens kan je het DPI level van alle 3 de modes op je muis veranderen naar je eigen wens zodat je op elk niveau je eigen DPI level naar wens hebt. (heerlijk programmatje om mee te spelen).

Prijs voor de muis was veruit perfect, niet te duur en niet te goedkoop voor de functionaliteit die je er voor terug krijgt. Over het algemeen is dit een heerlijke muis voor zowel om te gamen als te internetten.

Heb jij ook een Corsair Vengeance M60?

was wel de bedoeling omdat ook te gaan doen, ik heb hem nu begin december nergens last van sinds die tijd, vind het wel heerlijk eigenlijk :)
ik zoek nog een vervanger voor mijn sentinel storm, omdat die begint te slijten. Alleen ben ik wel van die lichtjes :) maar ik denk dat ik wacht tot dat ik die m60 ergens kan voelen.
ook weer een mooie review. Misschien later nog een stukje toevoegen met ervaring? Het gevoel van toetsenborden muizen kan na een tijdje veranderen. Had ik ook met mijn sentinel storm advance
klein typotje maar voor de rest korte maar duidelijk review
Ik heb deze muis zojuist aangeschaft, maar ondervind nu al een probleem met de drivers.
Het driver-progamma van Corsair vind de M60 muis niet en zegt dat ik 'm in een USB poort moet doen.

Heb alles al geprobeerd.
- Alle progamma's afgesloten
- Opnieuw opgestart met en zonder de muis plugged in
- Alle USB-poorten geprobeerd, inclusief de USB 3 poorten.

Windows ziet wel dat er een USB-apparaat is ingeplugged maar kan 't zelf ook niet installeren

Iemand suggesties?
Heb je geen oudere corsair muis gehad die eventueel kan klote met de drivers, wat zegt windows apparaat beheer? Kan hij de muis ook echt vinden? Doet het ook echt? En staat er geel uitroep tekentje bij de usb adapter? zo nee probeer de driver te verwijderen daaruit.

en probeer dan via de corsair website de up to date versie driver te downloaden, dan zou hij het naar mijn weten gewoon moeten doen. :)
niet te goedkoop? minder betalen is toch altijd fijner :)
Hoe bedoel je dit, dat het goedkoop is?