Specificaties Tower, 7 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec Performance One P182 Review

SuX DeLuXe 21 augustus 2007, laatste update op 21 augustus 2007, 2.040 views

Antec Performance One P182

Pluspunten

• Ruimte
  • Cable Management
  • Standaard 3 120 mm fans
  • Uiterlijk
  • Stilte, Koeling
  • Hdd brackets
  • Voeding onderin (meer geordend)

Minpunten

• Prijs?
  • Fans zijn nogal luid op volle snelheid

Algemene beoordeling

Ik vind het persoonlijk een prachtige kast, lekker strak en behoorlijk groot voor een midi tower. Nog geen spijt van gehad tot nu toe. Wat bij deze kast totaal anders is is dat de voeding onder in de kast zit, dit vind ik persoonlijk veel fijner. Met een modulaire voeding erbij heb je dan een erg nette en opgeruimde kast, ik heb normaal altijd een puinzooi van kabels in de kast omdat het niet goed weg te werken is.

Bouwkwaliteit en afwerking

Ik ben zeer tevreden over de bouwkwaliteit, de zijpanelen zijn van aluminium en het deurtje aan de voorkant ook. Ik vind de afwerking ook prima, ook de haakjes waarmee je de zijpanelen in de kast doet heb ik geen problemen mee gehad.

Inbouw- mogelijkheden

Qua inbouwmogelijkheden heb ik in ieder geval niks te klagen. Er kunnen 6 harddisks in deze kast. Er zit een bracket onderin waar 4 hdd's inkunnen die schuin in de PC hangen, en een bracket zit erboven naast het moederbord waar je nog 2 hdd's in kunt "leggen". De bracket naast het moederbord heb ik weggehaald zodat ik meer ruimte heb voor andere zaken (Videokaart, kabels etc.) Dit systeem is wel extreem handig, zeker voor de lange 8800/2900 kaarten van tegenwoordig. Verder is er nog plek voor 4 dvd-drives/fancontrollers etc.

Koelings- mogelijkheden

Bij deze kast zaten standaard 3 120 mm fans van Antec, die ook allen op 3 standen instelbaar zijn. Op hard zijn ze behoorlijk hoorbaar, op medium zijn ze niet irritant meer en op zacht hoor je ze nauwelijks. Ik heb de onderste fan voor de voeding weggehaald zodat ik meer ruimte had voor de voedingkabels etc. Ik heb voorlopig nog maar 1 fan erin hangen die lucht naar buiten blaast en dat koelt voorlopig nog voldoende, ik ga denk ik een paar betere fans bestellen binnekort. Ook is er nog plek om voorin 2 120 mm fans op te hangen, dus in totaal zou je 5 120 mm fans in kunnen bouwen. Met een Arctic Freezer 7 Pro op mijn CPU wordt de lucht ook zo naar buiten geblazen door een 120 mm fan waardoor de kast erg koel blijft. Voor de mensen die waterkoeling willen gebruiken zitten er ook nog 2 gaten achter in de kast (afgegrendeld door rubber) waar je slangen doorheen kunt duwen.

Vormgeving

Ben ik zeer tevreden mee. Het uiterlijk spreekt me erg aan. Is natuurlijk persoonlijk, maar ik heb het wel een beetje gezien met die kasten met teveel toeters en bellen. Ik richt me liever op de inhoud :P

Installatie- gemak

Ik kon met gemak alles inbouwen, de kast heeft speciale clips die je aan een dvd-drive kunt bevestigen en je kunt ze dan binnen 3 tellen zo doorschuiven tot ze vast zitten. Met de 2 clips weer indrukken kun je hem weer naar buiten schuiven. Is erg stevig, trilt niet. De hdd brackets hebben speciale rubbertjes zodat de hdd minder trillingen etc. veroorzaakt en ook stiller is. Voeding inbouwen gaat ook met een soort van bracket die om de voeding heen gaat en dan met 4 schroefjes vast komt te zitten. Er zit ook een handig cable management systeem in de kast, waarmee je kabels achter het moederbord langs vast kunt zetten met een soort van tie-wraps.

Modbaarheid

Kan ik weinig over zeggen, aangezien ik dit nog niet gedaan heb en niet van plan ben. Ben tevreden met de kast zoals ie is.

Het is een wat dure kast, 119 euro heb ik ervoor betaald, maar ik vind het zeker z'n geld waard. Hij is kwalitatief veel beter en biedt veel meer mogelijkheden dan een gemiddelde kast van 70/80 euro dus die 30 euro meer vind ik niet zo'n ramp. Hij heeft ook bijna net zoveel ruimte als een big tower.

Mijn conclusie is dat Antec een super goed merk is, ik vind deze kast persoonlijk beter dan de oude Stacker STC101. Die maakte meer lawaai en trilde meer. Wat ik ook nog even moet vermelden is dat er een deurtje was afgebroken van mijn P182. Als je de kast open maakt zitten er 2 deurtjes waar fans achter gehangen kunnen worden. Een daarvan had ik dus per ongeluk gemold. Ik had gemaild met Antec of het mogelijk was om zo'n deurtje na te bestellen als reserve onderdeel. Er werd me verteld dat ze dit onderdeeltje vanuit de USA zouden sturen :) En ja 5 dagen later lag mijn onderdeeltje in de brievenbus vanuit de USA voor 11 dollar verzonden (op hun kosten)
Beste service ooit dus, dat ze zoiets kleins vanuit de USA gaan verzenden dat heb ik nog nooit meegemaakt. Denk dat mijn toekomstige kasten allemaal Antec zullen worden :)

Heb jij ook een Antec Performance One P182?

Waar heb je die grote mat weg die onder je muis plus toetsenbord ligt? Lijkt me best fijn...

Ontopic:
Goede review, je gaat in op wat belangrijke details. Ook mooi dat je vermeldt dat ze een erg goede service hebben! Ik heb zelf ook een Antec (900), maar waarschijnlijk wordt mijn volgende case ook een stijlvollere kast.
thx voor je comment...
die muismat, dat is de Corepad C1 XXXL als ik me niet vergis...die staat ook in de Pricewatch, is bij een paar winkels te koop
WELKE KOPTELEFOON GEBRUIK JE?

kheb ook trouwens de P182, en ik heb heel veel spijt!!!!

spijt dat ik mijn mooie kast niet OP men bureau kan zetten, hij staat eronder :'(

edit: kzie net dat je thrillseeka heet :-) een OD'er
hier spreek je met Stu_Bru, (nieuwe naam >>> [GoT] Balloo)

[Reactie gewijzigd door MikeVM op 21 augustus 2007 21:53]

ik gebruik een Sennheiser PC150 headset...
maar ik ben waarschijnlijk een andere Thrillseeker ^^
gebeurt wel vaker dat ze me voor iemand anders aanzien
Zou je misschien een foto kunnen plaatsen van de zijkant van de kast? (zonder kap uiteraard). Heb nl. dezelfde kast en ben wel benieuwd hoe 't er van binnen uit ziet bij jouw kast.. :)
ik had express geen foto geplaatst van de binnenkant omdat het op die foto nogal rommelig uitzag van binnen, heb het inmiddels wel weer veranderd qua cable management
maar ik zal ff kijken of ik nog 1 kan posten, anders maak ik wel wat nieuwe foto's als ik de camera weer eens kan lenen

[Reactie gewijzigd door SuX DeLuXe op 21 augustus 2007 23:02]

Nog een nadeel: doordat de voeding onderaan zit is er geen ruimte meer onder het moederbord. Bij bv. de Striker Extreme heb je onderaan nog een PCI-e 16x slot. Daar krijg je dan geen videokaart meer in van 2 slots hoog. Even opletten dus als je de kast helemaal vol gaat stoppen :)

Wat ik ook niet begrijp is waarom er vooraan standaard geen 4e 120mm fan bijzit. Veel beter voor de airflow toch? Die heb ik dan maar zelf geplaatst :)

Verder, mijn beste case ooit!

[Reactie gewijzigd door WhiteDog op 21 augustus 2007 23:23]

Prijs als nadeel? Vind ik niet, als bezitter van 2 P180's kan ik je zeggen dat als je in de top range kasten kijkt ook wat meer geld moet uitgeven. En dan nog vind ik 119 euro niet veel geld.

Als de P182 net zo goed is als de P180, dan heb je een goede kast, maar wel een stofzuiger (als in, trekt veel stof aan). Filters regelmatig reinigen is geen luxe.