Zalman VF900-Cu Review

wwwhizz 19 augustus 2007, laatste update op 22 augustus 2007, 574 views

Zalman VF900-Cu

Pluspunten

• Koeling doet het SUPER
  • Geheugen koelblokjes
  • Ziet er stoer uit, ook de koelblokjes zijn mooi

Minpunten

• Tikkie duur

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Omdat de standaardkoeler van mijn 7900GT niet als de beste koelde en snel volraakte met stof, Ún omdat deze koeler er gewoon vet uitziet had ik besloten deze te kopen. Eenmaal het pakketje binnen ben ik gelijk begonnen met het instaleren van deze koeler. Na de gebruiksaanwijzing aandachtig bestudeerd te hebben ben ik begonnen met de instalatie... Na enig prutsen had ik de originele koeler er af, en plop, inclusief wat koelpasta deze er op gezet. Dat ging vrij gemakkelijk. Even alle geheugenkoelblokjes op de geheugenchips en hij kon weer de pc in!
Ik zette de pc aan en dacht even dat de koeler het niet deed, maar hij is gewoon zoveel stiller dan de originele 7900-koeler ;) Meteen de temps gecheckt in speedfan, en nu is hij zo'n 37 graden, tegenover zo'n 50 wat hij was :)
Dit stukje koper is dus zeker een aanrader als je een luidruchtige stock-koeler hebt ;)

Met AtiTool klok ik mijn kaartje nu over van 450/660 naar 600/800 _/-\o_

Heb jij ook een Zalman VF900-Cu?

Ik heb de voorganger van deze koeler...leuke dingetjes :) Dat is trouwens echt een TE zieke overklok! _/-\o_

[Reactie gewijzigd door pizzaislekker op 19 augustus 2007 15:55]

die overklok klopt dan ook niet echt :p

hij loopt namelijk standaard op: 450/470 660/1320
Excuus, ik ging van 450(core) 660(mem) naar 600(core)/800(mem)

Hoe ik bij die andere waarden kom weet ik ook niet :X