Logitech G15 Gaming Keyboard Review

Xardasteo 13 augustus 2007, 903 views

Logitech G15 Gaming Keyboard

Pluspunten

• De 18 G-Toetsen
  • De 3 G-Toetsmappings
  • Het LCD-Scherm
  • Console-ondersteuning
  • Backlight (3 Standen)
  • LCD-Scherm is programmeerbaar
  • Mediaplayer toetsen

Minpunten

• Bijgeleverde software doet soms vreemd
  • Geen extra stroomvoorziening voor de USB-Ingangen

Ergonomie

Het toetsenbord is redelijk hoog, en het is echt geen overbodige luxe om de bijgeleverde polssteun te gebruiken, zeker met lange gamesessies. De toesten tikken lekker vlot, en tot dusver heb ik nog geen klachten of defecte toetsen. De hoek van het toestenbord is standaard.

Functionaliteit

Afgezien van de basic QWERTY-Toetsen en de Numpad, zitten links van het toestenbord 18 G-Toesten (Macro's). Boven deze toetsen bevinden zich 3 knoppen, waarmee men 3 verschillende configuraties aan de sneltoesten kan toedelen. Ok zitten er Mediaknoppen op voor onder ander Windows mediaplayer. Het LCD-Scherm is natuurlijk het kroonjuweel van dit toestenbord. Het geeft je behalve de bijgeleverde software ook de mogelijkheid zeld funtie in te programmeren. Je kunt dit zelf doen of je download ze van internet. Het geeft ze voor zeer veel games. Het toestenbord ondersteunt ook Consoles. De backlight is een extra die een leuk spacey tintje aan het toestenbord geeft.

Precisie

Het toetsenbord is met snoer. Het reageert niet anders als andere toestenborden. Dit is een goed teken in mijn ogen.

Vormgeving

Ik vind dat het toestenbord er in het echt beter uitziet dan op welke foto dan ook. Het typt geweldig, en door de backlight zie je de toesten zeer goed. Het is welliswaar groter dan een normaal toestenbord (dit komt door de G-toesten die ongveer net zoveel plaats in beslag nemen als het Numpad. Ik vind de vormgeving grandioos aangezien ik een Antec Nine Hundred kast heb met blauwe led-fans. Het is strak en hoekig, precies mijn stijl dus.

- http://www.marketonline.r...ull/6206/nine-hundred.jpg

Bouwkwaliteit

De toetsen zitten goed vast en alle backlights zin intact en werkend. Alle knoppen werken zoals het hoort. Het LCD-Scherm is zeer beweegelijk en kan makkelijk afbreken. Voorzichtig hiermee !

Drivers & Ondersteuning

Super ! Kort maar krachtig en dat is het ook. De software is supersnel geinstalleerd en werkt goed, je kunt het scherm met de knoppen bedienen. Ook heb je de functie om via de Logitech Software Mods erbij te zetten voor Games, Downloadsnelheid, Mousespeed, Winamp en nog veel, VEEL meer.

De prijzen varrieren, de mijne heb ik bij 4Launch gekocht voor maar 59,- Dit is nog redlijk goedkoop. Voor de functies en bergen aan extra's die erbij zitten is dit toestenbord het geld meer dan waard !

Ik ben echt te spreken over dit toestenbord en kan het iedereen die van gamen houd (vooral strategiegames) dit toestenbord zeer aanbevelen. Ook in windows zijn deze toetsen zeer handig.

Meer vragen?

Mail me: Xardasteo@gmail.com

Heb jij ook een Logitech G15 Gaming Keyboard?

Misschien kun je foto's posten? Dan kunnen wij ze ook zien, ook i.c.m. de Antec Nine Hundred (zelf wil ik die kast ook kopen).
Grappig, ik heb ook een G15 samen met een Antec Nine Hundred, echt een mooie combi :) .
Ik heb geen fotocamera, maar check hier voor de Antec Ninehundred.
- http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15900

Er zit zelfs een Video-test bij de link :)

Kopen = goede combo :9