Arctic Accelero S1 Review

HikL 11 augustus 2007, laatste update op 11 augustus 2007, 594 views

Arctic Accelero S1

Pluspunten

• prijs
  • prima koel resultaten voor passieve koeling
  • eventueel ventilator op het passieve koel blok te monteren

Minpunten

• kan teveel ruimte in nemen (moederbord)

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Vanwege het feit dat er al drie reviews zijn die een aardig beeld geven zal ik alles kort beschouwen. Ik heb de koeler ge´nstalleerd op een GF 7900GT

Anders dan ik tot nu toe gelezen heb waren de heatsinks bij mij redelijk goed te installeren. Dat wil zeggen dat ik wel mijn geheugen chipjes goed schoon gepoetst heb met wat brandspiritus maar daarna bleef alles bij mij in een keer zitten. Heel erg sterk voelde het nog niet aan maar toch wel voldoende om met een gerust hart verder te gaan. Het installeren blijft verder een beetje prutsen maar echt moeilijk kan het toch niet genoemd worden.
De koel prestaties ben ik erg over te spreken. Wanneer de airflow in je kast op orde is haal je met deze koeling toch al snel een 10 tal graden af tov de stock koeler. Daar bij geteld de prijs die erg laag is kan ik de koeler zeker aanraden.
Houd tot slot even rekening met de grootte van de koeler, hoewel hij groter lijkt dan hij is moet je op je moederbord wel de ruimte hebben. Wat dus wil zeggen dat je geen aansluitpunten oid op de plek van de koeler moet hebben. Was bij mij iig geen probleem maar het had niet gepast als ik een passieve chipset koeler had gehad bijv.

Heb jij ook een Arctic Accelero S1?

Bij zulke hardware is het toch altijd leuk om een fotootje erbij te doen. Om een impressie te geven van hoe het er in real life uit ziet. :)
ik zit zelf ook te kijken naar die s1 , voor m'n 1950xt :)

heb je ook ervaring met dat fan setje??
Foto's zijn te vinden bij de andere review. Het ziet er bij mij precies hetzelfde uit dus leek me overbodig ;)
Ervaring met het fan setje heb ik niet. Maar als je even op de site van Madshrinmps uit belgie zoekt vind je daar een review meen ik me uit mn hoofd te herinneren.